Heinkel He 112 B-1

     
Název:
Name:
Heinkel He 112 B-1
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 112 B-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1940 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
B-0: 4 (W.Nr.: 1944, 1969, 1973, 1974)
B-1, B-2: 80 (W.Nr.: 2001–2080)

Export:
Japonsko / Japan: 30 (1937-1938)
Maďarsko / Hungary: 3 (1939)
Rumunsko / Romania: 30 (1939-1940)
Španělsko / Spain: 19 (1939)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.09.1935 (prototyp / prototype He 112 V1, D-IADO, W.Nr.: 1290)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1620 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2250 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,10 m
Délka:
Length:
9,30 m
Výška:
Height:
3,85 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
132 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Jumo 210 Ea
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- maximální výkon: 500 kW (680 PS) při 2700 ot/min
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
510 km/h v 4700 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
430 km/h v 4000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1000 km
Výzbroj:
Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (na bocích motoru), každý 500 nábojů
2x 20mm kanón MG FF (v křídle), každý 60 nábojů

pumy:
6x SC 10
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#24935Verze : 0
MOD
Dalším testovaným strojem řady He 112 ve Španělsku byl prototyp verze B, He 112 V9. Dle dostupných fotografií je velice pravděpodobné, že po celou dobu své přítomnosti na španělském nebi létal nastříkán světle šedou barvou RLM 63 na všech plochách. Snímky také prozrazují neobvyklé začernění plechu kolem výfuku, které se na jiném stroji neopakovalo. Bílá svastika v černém kruhu byla osobním znakem Hauptmanna Harro Hardera, který s tímto strojem létal jako první ihned po dodání. Později, když letoun pilotovali jiní piloti, svastika z černého kruhu zmizela.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404076Verze : 0
MOD
Fotografie z továrního letiště zachytila i celošedivé stroje s tímto neobvyklým kódem. Bližší podrobnosti ale chybějí.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404077Verze : 0
MOD
Během své krátké služby v rámci Luftwage u IV./JG 132 v roce 1938 létaly stroje ve standardním zbarvení ostře lomených ploch černozelené RLM 70 a tmavě zelené barvy RLM 71 na horních a bočních plochách. Přesně určit zbarvení spodních ploch je ale obtížnější. Je velice pravděpodobné, že zůstaly v původní světle šedé barvě RLM 63, čemuž nasvědčuje tovární volací kód HE JA patrný na spodních plochách. Mohly být ale také nově natřeny světle modrou barvou RLM 65 jak uvádí některé zdroje.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404078Verze : 0
MOD
Při předávání nových strojů rumunským pilotům probíhal na továrním letišti Rostock - Marienehe krátký seznamovací výcvik. Během něj létaly stroje nastříkány na všech plochách světle šedou barvou RLM 63 doplněné novým typem výsostných znaků umístěných dle předpisu roku 1939. Jednotlivé stroje dostaly veliké černé identifikační číslice.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404080Verze : 0
MOD
Heinkely He 112 B dodané z Německa do Španělska byly zbarveny světle šedou barvou (RLM 63) na horních a bočních plochách, spodní plochy kryla světle modrá barva (snad RLM 65). Na mnoha fotografiích je rozdíl mezi barvami téměř neznatelný. Žluté doplňky na směrovce a vrtulovém kuželu označovaly příslušnost k 2a escadrille, Grupo de Caza 5-G-5 počátkem roku 1939.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404081Verze : 0
MOD
Během oprav dostaly všechny He 112 B operující v severní Africe nové zbarvení sestávající z ostře lomených polí čokoládové hnědé, olivově zelené a pískové barvy. Spodní plochy byly zbarveny světle modrou barvou. Od léta 1939 se také začaly používat nové, červeno-žluto-červené kokardy na křídlech, kde nahradily dřívější černé kruhy s bílým Svatoondřejským křížem. Směrovku zdobí černý znak 27° Grupo.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404083Verze : 0
MOD
V době probíhající kampaně na Balkáně v létě 1941 dopinily běžnou kamufláž Heinkelů v Maďarsku, sestávající z nepravidelných ploch tmavě zelené, tmavě hnědé a středně pískové barvy na horních a bočních plochách, světle modrých spodních ploch, rozměrné žluté doplňky. Nakreslený stroj měl opavené pohyblivé části křídla a výsostný znak již na ně nebyl domalován.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404084Verze : 0
MOD
.

Jedním z největších odběratelů He 112B bylo Rumunsko. Letouny byly do Rumunska dodávány natřeny kompletně světle šedou barvou, avšak některé letouny dostaly odlišné barevné schéma tvořené světle modrou barvou na spodních plochách a nepravidelnými poli dvěma odstíny zelené na horních a bočních plochách. Bohaté žluté doplňky sloužily k rychlému rozpoznání vlastních strojů od strojů SSSR. Letoun "bílá 30" sloužil roku 1942 u 51. escadrilly. Bílá alpská protěž byla osobním znakem pilota.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#531287Verze : 0
MOD
.

Některé rumunské He 112B dostaly v létě 1942 zajímavé zbarvení pro účely koprodukčního italsko-rumunského filmu Bílá eskadra. Všechny plochy byly přestříkány středně šedou barvou doplněnou rudými, nelemovanými hvězdami. Pod barvou prosvítala některá původní označení.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#531288Verze : 0
MOD
.

He 112 B-1 (W. Nr. 2449), trupové číslo 18 sloužil v okamžiku vpádu států Osy do SSSR u Grupul 5 Vanatoare (5. stíhací skupina), Escuadrila 52 Vanatoare (52. stíhací letka). Letoun byl 2. 7. 1941 sestřelen sovětskou protiletadlovou obranou a nouzově přistál za sovětskými liniemi. Pilot adjutant staigar aviator (nadrotmistr) Aldea Cerchez padl do zajetí. Letoun byl později opraven a testován sovětskými piloty. Stroj nese nátěr světlou šedou barvou na horních a bočních plochách, spodní plochy světle modré, žlutý pruh a konce křídel jsou označením strojů Osy pro rychlou identifikaci.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#606410Verze : 0
MOD
Letoun V.302 se ještě prokazatelné dočkal aplikace nových výsostných znaků MKHL zavedených 1. března 1942.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404085Verze : 0
MOD
Heinkely He 112 B-1 určené pro Japonsko, Letiště Oschatz, všimněte si že letouny nemají individuální čísla na trupech, v době anexe Rakouska zařazeny do IV./JG 132.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#25059Verze : 0
Heinkel He 112 B-2 rumunského letectva. Stroje He 112 B-1 a B-2 sloužily v řadách Escadrile 51 a 52 v Bukurešti až do začátku roku 1944. Několik strojů přežilo druhou světovou válku, po níž byly v roce 1946 sešrotovány.


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#24726Verze : 0
A7He1 Navy Type He / Jerry


Kategorie: jednoplošný přepadový stíhací letoun Typ He
Původní označení: Heinkel He-112 B-0


Nasazení: V roce 1937 japonská komise měla možnost shlédnout He-112V-9 při předváděcím letu, letoun na Japonce udělal dojem a tak byla brzy sjednána předběžná zakázka na nákup 30 letadel He-112B, s dodatkem, že tato zakázka může být rozšířena až na celkových 100 kusů. Do Japonska se dostal v roce 1938 jako první He-112V-5 a 11 letadel předsériové verze He-112B-0. Pod označením A7He1 je zkoušelo námořní letectvo. Japonské pojetí stíhacího letadla však bylo zcela odlišné, největší důraz byl tehdy kladen na vysokou obratnost stíhacích letadel. Doba, kdy se v Japonsku dostalo slyšení i hlasům, které kladly důraz na rychlost, stoupavost a mohutnou výzbroj, tato doba ještě nenastala. Není proto divu, že u německých letadel byla kritizována neobratnost a malá ovladatelnost. V testech se ve cvičném souboji utkal Heinkel s A5M2a, což byl typický stíhač japonského pojetí. Heinkel nemohl tento letoun vymanévrovat a nic nepomohl ani fakt, že bylo o 65 km/h rychlejší. Tyto testy přinesly také konec dalšího importu Heinkelů He-112 do Japonska. Zakázka na další stíhačky již nebyla sjednána a Japonci využili zdržení 18 dalších letadel z původní zakázky, ty na přechodnou dobu zabavila Luftwaffe v době Mnichova, po jejich uvolnění byly již Japonskem odmítnuty. Zřejmě ani jedno z dvanácti dodaných letadel nebylo nikdy testováno u bojových jednotek. Všechny letouny byly používány pouze k výcviku. Zajímavostí je, že se několik letadel dochovalo nepoškozených až do kapitulace. Jeden Heinkel byl Američany nalezen a odzbrojený se dostal do USA.
Letoun měl spojenecké kódové jméno Jerry.


Zdroje:
https://avia.russian.ee/air/germany/he-112.html
https://rwebs.net/avhistory/acdesig/japanese.htm
https://wp.scn.ru/ru/ww2/f/228/65/0 - kamufláž
https://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_112
https://www.j-aircraft.com/faq/A7He1.htm
www.arthistoryclub.com
www.search.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#203742Verze : 0
MOD
Nahoře je jeden z He-112B-0 a dole je He-112V-5

Zdroj uveden výše




URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#203743Verze : 1
MOD
He 112 B-1 pilotovaný kpt. Miguel García Pardo velitelom 2ª Escuadrilla, Grupo 5-G-5, kotrá bola doslokovaná počiatkom roku 1939 v Balaguer. Bol jediným pilotom s víťazstvom s He 112 počas občianskej vojny. 19.01.1939 zostrelil s týmto strojom republikánsky I-16. Všetky stroje Grupo 5-G-5 mali na zádi emblém Escuadry Morato.



Escuadra Morato
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#619637Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!