Heinkel HD 24

Sk 4
     
Název:
Name:
Heinkel HD 24 Heinkel HD 24
Originální název:
Original Name:
Heinkel HD 24
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
DD.MM.1927-DD.MM.1928 Svenska Aero AB, Lidingö
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20? Heinkel
6 Svenska
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
13001) kg 2866 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2150 kg 4740 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,20 m 46ft 7,05in
Délka:
Length:
8,602) m 28ft 2,57in2)
Výška:
Height:
3,841) m 12ft 7,18in1)
Plocha křídla:
Wing Area:
50,10 m2 539.27 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IVa o vzletovém výkonu 235 kW/320 k, nebo
BMW Va o vzletovém výkonu 279 kW/380 k, nebo
Mercedes D IIIa o vzletovém výkonu kW/180 k, nebo
Junkers L5 o vzletovém výkonu 235 kW/320 k, nebo
Armstrong Siddeley Puma o vzletovém výkonu 186 kW/253 k
dvoulistá dřevěná vrtule
BMW IVa, take-off power 316 hp, or
BMW Va, take-off power 375 hp, or
Mercedes D IIIa, take-off power 178 hp, or
Junkers L5, take-off power 316 hp
Armstrong Siddeley Puma, take-off power 250 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1804) km/h v 0 m 111.8 4) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,95) min do 1000 m 3,95) min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
45006) m 14764 6) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- cvičný letoun, používány u Deutsche Verkehrsfliegerschule a Deutsche Forschungsanstalt für Luftfahrt
- pro Švédsko postaveny dva stroje s motory Mercedes, další čtyři shodné postaveny v licenci a označeny Sk 4
- další dva licenční stroje dokončeny s motory Junkers L5 a označeny Sk 4A, tři Sk 4 přestavěny
- tři Sk 4 přestavěny pro motory Puma a přejmenovány na Sk 4B
- 1 stroj ("Tsingtau") použit Guntherem Plüschowem k letu po jižní Americe
1 stroj zakoupen letectvem provincie Šan-tung, poté převzat Mandžuskem, další zakoupen ústřední vládou pro čínské námořnictvo; jeden z nich snad postaven ve Švédsku


plovákové stroje:
1) 1400 kg
2) 9,70 m
3) 4,12 m
4) 168 km/h
5) 4,6 min
6) 4000 m
Floatplanes:
1) 3086 lb
2) 31ft 9,88in
3) 13ft 6,19in
4) 104.4 mph
5) 4,6 min
6) 13123 ft
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
richard.ferriere.free.fr
http://www.avrosys.nu/aircraft/Skol/404Sk4.htm
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-24-t178503#524852 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/hd24.html

Heinkel HD 24 - Švédské stroje.

Švédské stroje.
Heinkel HD 24 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-24-t178503#524853 Verze : 0
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Tsingtau-1.jpg

Heinkel HD 24 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-24-t178503#524854 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více