Název: Name: | Heinkel HD 23 | |
Originální název: Original Name: | Heinkel HD 23 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1926 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1470 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2070 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,80 m | |
Délka: Length: | 7,64 m | |
Výška: Height: | 3,40 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,32 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VIA o výkonu 485 kW/660 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 249 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 167 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,63 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6250 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - postaveny pro firmu Ajči podle požadavků japonského námořnictva na palubní stíhací letoun - druhý stroj měl motor Hispano Suiza 12Ha - zdroje se neshodnou, zda byly firmou Ajči postaveny další dva stroje (Ajči Type H), nebo šlo o konverze strojů dodaných z Německa | |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav. Z archivů: Heinkel HD 23 L+K 2007/11. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. Mikesh, Robert C.; Abe, Shorzoe. Japanese Aircraft 1910-1941. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 10-1-55750-563-2. |
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-23-t66625#524724Verze : 0
Aubi
MOD
Heinkel HD 23
Po skončení 1. svetovej vojny Ernst Heinkel krátku dobu externe pracoval pre Caspar-Werke a Svenska Aero AB, avšak v roku 1922 sa rozhodol osamostaniť. A tak 1. 12. 1922 zakladá vo Warnemunde svoju vlastnú továreň Ernst Heinkel Flugzeugwerke. Prvým stíhacím typom ktorý továreň vyvíjala bol typ HD 23 pre Japonské námorníctvo. Ostatne Japonsko bolo pre továreň po celé 20. a 30. roky významným obchodným partnerom. Japonské námorníctvo požadovalo typ schopný štartu a pristátia z lietadlových lodí, a zároveň umožňujúci bezpečné núdzové pristátie na vodnej hladine. Továreň sa práve na tento aspekt značne zamerala. Lietadlo dostalo vodotesný trup člnového tvaru, vodotesné spodné krídlo s prepážkami, odhoditeľný podvozok a v prípade pristátia na vode samočinné nafukovacie vaky v trupe. Trup lietadla mal kovovú a krídla drevenú konštrukciu. Lietadlo poháňal motor BMW VIa o výkone 485 kW (660 koní). Prvý prototyp bol zalietaný v lete 1925, druhý o rok neskôr. Lietadlo sa však ukázalo ako príliš ťažké a neohrabané. Následne boli v roku 1927 odoslané firme Aichi do Japonska. Aichi, ktorý ich mal vyrábať v licencii, sa rozhodol lietadlo odľahčiť. Do jedného prototypu pokusne zastaval nový motor Hispano-Suiza 12H o výkone 450 koní. Avšak výsledky neprichádzali a tak japonské námorníctvo tento typ odmietlo. Namiesto pôvodne plánovaného HD 23 sa tak do služby dostal Nakajima Type 3. Toto lietadlo bol vlastne upravený Gloster Gambet. Napriek tomu pre japonský letecký priemysel nebola táto spolupráca s Heinkelom úplne neužitočná, nakoľko výrobné postupy a vybavenie skúšané na HD 23 sa využili práve pri Nakajima Type 3.
Použité pramene:
L+K 11/2007
www.csd.uwo.ca
Po skončení 1. svetovej vojny Ernst Heinkel krátku dobu externe pracoval pre Caspar-Werke a Svenska Aero AB, avšak v roku 1922 sa rozhodol osamostaniť. A tak 1. 12. 1922 zakladá vo Warnemunde svoju vlastnú továreň Ernst Heinkel Flugzeugwerke. Prvým stíhacím typom ktorý továreň vyvíjala bol typ HD 23 pre Japonské námorníctvo. Ostatne Japonsko bolo pre továreň po celé 20. a 30. roky významným obchodným partnerom. Japonské námorníctvo požadovalo typ schopný štartu a pristátia z lietadlových lodí, a zároveň umožňujúci bezpečné núdzové pristátie na vodnej hladine. Továreň sa práve na tento aspekt značne zamerala. Lietadlo dostalo vodotesný trup člnového tvaru, vodotesné spodné krídlo s prepážkami, odhoditeľný podvozok a v prípade pristátia na vode samočinné nafukovacie vaky v trupe. Trup lietadla mal kovovú a krídla drevenú konštrukciu. Lietadlo poháňal motor BMW VIa o výkone 485 kW (660 koní). Prvý prototyp bol zalietaný v lete 1925, druhý o rok neskôr. Lietadlo sa však ukázalo ako príliš ťažké a neohrabané. Následne boli v roku 1927 odoslané firme Aichi do Japonska. Aichi, ktorý ich mal vyrábať v licencii, sa rozhodol lietadlo odľahčiť. Do jedného prototypu pokusne zastaval nový motor Hispano-Suiza 12H o výkone 450 koní. Avšak výsledky neprichádzali a tak japonské námorníctvo tento typ odmietlo. Namiesto pôvodne plánovaného HD 23 sa tak do služby dostal Nakajima Type 3. Toto lietadlo bol vlastne upravený Gloster Gambet. Napriek tomu pre japonský letecký priemysel nebola táto spolupráca s Heinkelom úplne neužitočná, nakoľko výrobné postupy a vybavenie skúšané na HD 23 sa využili práve pri Nakajima Type 3.
Použité pramene:
L+K 11/2007
www.csd.uwo.ca
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-23-t66625#235895Verze : 0
Reklama
http://www.airwar.ru/enc/fww1/hd23.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Heinkel HD 23 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
S motorem BMW.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Heinkel HD 23 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
S motorem Hispano.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Heinkel HD 23 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
S motorem Hispano.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-23-t66625#235911Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/hd23.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Heinkel HD 23 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-HD-23-t66625#235896Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.