Hawker Tempest Mk.I

     
Název:
Name:
Hawker Tempest Mk.I Hawker Tempest Mk.I
Originální název:
Original Name:
Hawker Tempest Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (HM599)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.02.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4065 kg 8962 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5020 kg 11067 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.500 m 41
Délka:
Length:
10.410 m 34ft 2in
Výška:
Height:
4.830 m 15ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.06 m2 302 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
178,902 kg/m2 36.64 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Sabre IV kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do H s jednobodovým vstřikováním paliva typu Hobson a o maximálním výkonu 1 670 kW (2 271 k) při 4 000 ot/min v h= 4 267 m.
Vrtule čtyřlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 267 mm typu de Havilland Hydromatic
Napier Sabre IV twentyfour-cylinder liquid-cooled H engine with Hobson fuel single-point injection, rated at 2,240 hp at 4,000 rpm at 14,000 ft,
driving a four-blade metal constant-speed 14 ft diameter de Havilland Hydromatic propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
750 km/h v 7468 m 466 mph in 24500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.25 min do 4572 m 4.25 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11887 m 39000 ft
Dolet:
Range:
1239.2 km 770 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanon Hispano Mk.V ráže 20 mm v křídlech, každý s 150 náboji. Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.V cannons in wings 150 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Mason, Francis K. The Tempest I-VI, Profile No.197. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Caruana, Richard J. Hawker Tempest Mks. II to VI, Warpaint No.55. Warpaint Books, Bletchley 2006.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=69
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#381921 Verze : 0
Historie:
Šéfkonstruktér Hawkeru Sydney Camm došel k poznání, že tlustý profil křídla, který použil u letounů Tornado a Typhoon, přináčí značný aerodynamický odpor. Tento odpor nedokázala vyvážit ani nesporná výhoda velkého prostoru uvnitř křídla, kam se vešel podvozek, palivová nádrže a prostor pro dvanáct kulometů Browning Mk.II. Navrhl tedy nová křídla s laminárním profilem řady NACA 61 a téměř eliptického půdorysu. Trup se musel prodloužit o 530 mm, aby se do něj přesunula zásoba paliva a tento svůj návrh odeslal na ministerstvo letectví. Odpověď přišla takřka obratem v podobě specifikace F.10/41. Nový letoun dostal bojové jméno Tempest a bylo počítáno s různými typy vysokovýkonných motorů.


Letoun Hawker Tempest Mk.I dostal dvacetičtyřválec do H Napier Sabre IV a představoval letoun se sofistikovaněji řešeným chlazením, odpadl velký chladič kapaliny a oleje, Hawker Tempest Mk.V tento chladič stále měl. Tempest Mk.V se dostal jako první do vzduchu i do výroby, protože se vlastně jednalo o úpravu starčího Typhoonu. Hawker Tempest Mk.I byl, co se týče chlazení, vyspělejší konstrukcí, chladiče kapaliny a oleje byly umístěny do štěrbin v náběžných hranách křídel, těsně k jejich kořeni. Takovéto čisté aerodynamické řešení přineslo reciprošně nárůst rychlosti, ta dosahovala hodnot až 750 km/h. Zkoušky probíhaly od 24.února 1943, potom co motorářská firma Napier ukončila další vývoj motoru Sabre IV dostal prototyp Tempestu Mk.I motor Sabre V a kapkovitou kabinu. Zkoušky prototypu byly ukončeny, aniž by se Tempest Mk.I dočkal sériové výroby.
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130959 Verze : 3
Fotografie ze zkoušek
Hawker Tempest Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130961 Verze : 0
Zajímavá fotografie motoru Napier Sabre
Hawker Tempest Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130962 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Tempestu Mk.I
Hawker Tempest Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130960 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více