Název: Name: | Hawker Tempest Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Hawker Tempest Mk.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (HM599) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.02.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4065 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5020 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.500 m | |
Délka: Length: | 10.410 m | |
Výška: Height: | 4.830 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.06 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 178,902 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Napier Sabre IV kapalinou chlazený čtyřiadvacetiválec s válci do H s jednobodovým vstřikováním paliva typu Hobson a o maximálním výkonu 1 670 kW (2 271 k) při 4 000 ot/min v h= 4 267 m. Vrtule čtyřlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 267 mm typu de Havilland Hydromatic | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 750 km/h v 7468 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.25 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11887 m | |
Dolet: Range: | 1239.2 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanon Hispano Mk.V ráže 20 mm v křídlech, každý s 150 náboji. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Mason, Francis K. The Tempest I-VI, Profile No.197. Profile Publications, Leatherhead 1967. Caruana, Richard J. Hawker Tempest Mks. II to VI, Warpaint No.55. Warpaint Books, Bletchley 2006. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=69 |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#381921Verze : 0
Aubi
MOD
Historie:
Šéfkonstruktér Hawkeru Sydney Camm došel k poznání, že tlustý profil křídla, který použil u letounů Tornado a Typhoon, přináčí značný aerodynamický odpor. Tento odpor nedokázala vyvážit ani nesporná výhoda velkého prostoru uvnitř křídla, kam se vešel podvozek, palivová nádrže a prostor pro dvanáct kulometů Browning Mk.II. Navrhl tedy nová křídla s laminárním profilem řady NACA 61 a téměř eliptického půdorysu. Trup se musel prodloužit o 530 mm, aby se do něj přesunula zásoba paliva a tento svůj návrh odeslal na ministerstvo letectví. Odpověď přišla takřka obratem v podobě specifikace F.10/41. Nový letoun dostal bojové jméno Tempest a bylo počítáno s různými typy vysokovýkonných motorů.
Letoun Hawker Tempest Mk.I dostal dvacetičtyřválec do H Napier Sabre IV a představoval letoun se sofistikovaněji řešeným chlazením, odpadl velký chladič kapaliny a oleje, Hawker Tempest Mk.V tento chladič stále měl. Tempest Mk.V se dostal jako první do vzduchu i do výroby, protože se vlastně jednalo o úpravu starčího Typhoonu. Hawker Tempest Mk.I byl, co se týče chlazení, vyspělejší konstrukcí, chladiče kapaliny a oleje byly umístěny do štěrbin v náběžných hranách křídel, těsně k jejich kořeni. Takovéto čisté aerodynamické řešení přineslo reciprošně nárůst rychlosti, ta dosahovala hodnot až 750 km/h. Zkoušky probíhaly od 24.února 1943, potom co motorářská firma Napier ukončila další vývoj motoru Sabre IV dostal prototyp Tempestu Mk.I motor Sabre V a kapkovitou kabinu. Zkoušky prototypu byly ukončeny, aniž by se Tempest Mk.I dočkal sériové výroby.
Šéfkonstruktér Hawkeru Sydney Camm došel k poznání, že tlustý profil křídla, který použil u letounů Tornado a Typhoon, přináčí značný aerodynamický odpor. Tento odpor nedokázala vyvážit ani nesporná výhoda velkého prostoru uvnitř křídla, kam se vešel podvozek, palivová nádrže a prostor pro dvanáct kulometů Browning Mk.II. Navrhl tedy nová křídla s laminárním profilem řady NACA 61 a téměř eliptického půdorysu. Trup se musel prodloužit o 530 mm, aby se do něj přesunula zásoba paliva a tento svůj návrh odeslal na ministerstvo letectví. Odpověď přišla takřka obratem v podobě specifikace F.10/41. Nový letoun dostal bojové jméno Tempest a bylo počítáno s různými typy vysokovýkonných motorů.
Letoun Hawker Tempest Mk.I dostal dvacetičtyřválec do H Napier Sabre IV a představoval letoun se sofistikovaněji řešeným chlazením, odpadl velký chladič kapaliny a oleje, Hawker Tempest Mk.V tento chladič stále měl. Tempest Mk.V se dostal jako první do vzduchu i do výroby, protože se vlastně jednalo o úpravu starčího Typhoonu. Hawker Tempest Mk.I byl, co se týče chlazení, vyspělejší konstrukcí, chladiče kapaliny a oleje byly umístěny do štěrbin v náběžných hranách křídel, těsně k jejich kořeni. Takovéto čisté aerodynamické řešení přineslo reciprošně nárůst rychlosti, ta dosahovala hodnot až 750 km/h. Zkoušky probíhaly od 24.února 1943, potom co motorářská firma Napier ukončila další vývoj motoru Sabre IV dostal prototyp Tempestu Mk.I motor Sabre V a kapkovitou kabinu. Zkoušky prototypu byly ukončeny, aniž by se Tempest Mk.I dočkal sériové výroby.
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130959Verze : 3
Vláďa
MOD
Fotografie ze zkoušek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130961Verze : 0
Vláďa
MOD
Zajímavá fotografie motoru Napier Sabre
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130962Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek Tempestu Mk.I
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Tempest-Mk-I-t35508#130960Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.