Hawker P.1052

     
Název:
Name:
Hawker P.1052 Hawker P.1052
Originální název:
Original Name:
Hawker P.1052
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1948-DD.MM.1948 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1948-DD.MM.1948
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
19.11.1948
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4286 kg 9450 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6118 kg 13488 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
12.27 m 40ft 3in
Výška:
Height:
3.2 m 10ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.97 m2 258 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Nene RN.2 o tahu 22,24 kN Rolls-Royce Nene RN.2, thrust 5000 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1097.6 km/h v 0 m 682 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
780.5 km/h v ? m 485 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
19.3 m/s 3805 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13868 m 45500 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/xplane/p1052.html
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://www.vectorsite.net/avhunt_1.html

Hawker P.1052 - XV272

XV272
Hawker P.1052 - XV279

XV279
Hawker P.1052 - XV279

XV279
Hawker P.1052 -


URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1052-t107999#383908 Verze : 0
Experimentální prototyp P.1040, a stejně tak palubní stíhač Hawker Sea Hawk, který na jeho základě vznikl, měl jednoduché, přímé křídlo, jednoduché na výrobu, ale nepříliš vhodné pro vysoké rychlosti. Šípová křídla ovšem představovala problém při rychlostech nižších. Kvůli prozkoumání chování letadla a hledání vhodné konfigurace byl na základě specifikací E.38/46 vytvořen další experimentální letoun, P.1052, se šípovými křídly. Byl skoro identický s P.1040, kromě křídel s 35stupňovým úhlem a mírně upravenými ocasními plochami. Postaveny byly dva stroje, první vzlétl v listopadu 1948 a druhý 13. května 1949. Zachoval si původní uspořádání motoru, opět Nene, se dvěma tryskami v kořenech křídel, a původně neměl záchytný hák pro přistání na palubě lodi. První stroj, VX272, byl 29. září 1949 poškozen při nouzovém přistání. V dubnu následujícího roku byly dokončeny opravy, ale brzy poté byl poškozen znovu a tentokrát se opravy protáhly až do září 1951. Během těchto oprav dostal hák i další námořní palubní vybavení (a také typické vřeteno v místě styku SOP a VOP, které potom dostaly i sériové Sea Hawky) a posloužil k testům vhodnosti provozu letadel s šípových křídlem na letadlových lodích. v této podobě v březnu 1952 podnikl úspěšné přistání na palubě HMS Eagle. Vhledem k slušným výkonům P.1052 se Hawker rozhodl, že s několika změnami by mohlo jít o dobrý stíhací letoun o který jevilo zájem i australské letectvo, a na vlastní náklady v roce 1950 přestavělo druhý prototyp, VX279, do nové podoby, označené jako P.1081. V březnu 1951 vznikl také návrh P.1078, který předpokládal úpravu ocasních ploch z rovných na šípové a zástavbu raketového motoru Armstrong Siddeley Screamer do ocasu, vznikl ale jen P.1072 s přímými křídly. Mezitím VX272 pokračoval v testech, dokud nebyl poškozen při další havárii v září 1953. Byl sice opraven, ale již nikdy nevzlétl a následující léta sloužil jako pozemní instruktážní drak. Nyní by se měl nacházet v muzeu FAA v Yeoviltonu.

Zdroj:
Buttler, Tony. Hawker Sea Hawk, Warpaint No.29. Hall Park Books, Milton Keynes 2001.
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/xplane/p1052.html
www.britishaircraft.co.uk
www.aviastar.org
http://www.vectorsite.net/avhunt_1.html
URL : https://www.valka.cz/Hawker-P-1052-t107999#383990 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více