Název: Name: | Hawker Danecock | |
Originální název: Original Name: | Hawker Danecock | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 H.G. Hawker Engineering Co Ltd., Kingston upon Thames / DD.MM.1927-DD.MM.1928 Orlogsværftet Flyvemaskineværksted, København | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 Hawker 12 Orlogsvaerftet | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.12.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 965 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1381 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.93 m | |
Délka: Length: | 7.96 m | |
Výška: Height: | 3.07 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31.59 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Jaguar IV o výkonu 287 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 233.4 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 169 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8.25 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6949 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Madsen | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2.5 h | |
Zdroje: Sources: | Air International 1982/03 www.aviastar.org www.britishaircraft.co.uk |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Danecock-t66185#383281Verze : 1
Aubi
MOD
Hawker Danecock
Sir Sydney Camm naprojektoval toto lietadlo úpravou typu Woodcock II na základe požiadaviek Marinens Flyvevasen(dánske námorné letectva). Danecock mal oproti typu Woodcock II rôzne rozpätie nosných plôch a predĺžený trup. Poháňal ho motor Armstrong Siddeley Jaguar IV o výkone 385 koní. Výzbroj predstavovali dva synchronizované guľomety Madsen ráže 7.7mm. Prvé tri Danecocky dodal vo februári 1926 priamo Hawker, zostávajúcich 12 kusov vyrobili licenčne v Dánsku. Prvý kus zalietal George Bulman 18. decembra 1925. Licenčné kusy boli dodané v priebehu rokov 1927-28. Patrili 2. luftflotille a operovali z Air Marine Station Ringsted resp. Air Station Avnoe. Slúžili až do polovice 30-tych rokov, keď ich postupne nahradil typ Hawker Nimrod. Posledný kus bol vyradený až v roku 1937. V roku 1927 Danecock (jeden z kusov vyrobených priamo u Hawkera) utvoril škandinávsky rekord v dostupe do výšky 8,598 m. Danecock číslo 158 sa dochoval a je vlastníctvom Múzea zbraní a uniforiem v Kodani (toho času vystavený v múzeu Dansk Veteranflysamling).
Použité pramene:
avia.russian.ee
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Danecock
www.britishaircraft.co.uk
http://da.wikipedia.org/wiki/Hawker_Dankok
Sir Sydney Camm naprojektoval toto lietadlo úpravou typu Woodcock II na základe požiadaviek Marinens Flyvevasen(dánske námorné letectva). Danecock mal oproti typu Woodcock II rôzne rozpätie nosných plôch a predĺžený trup. Poháňal ho motor Armstrong Siddeley Jaguar IV o výkone 385 koní. Výzbroj predstavovali dva synchronizované guľomety Madsen ráže 7.7mm. Prvé tri Danecocky dodal vo februári 1926 priamo Hawker, zostávajúcich 12 kusov vyrobili licenčne v Dánsku. Prvý kus zalietal George Bulman 18. decembra 1925. Licenčné kusy boli dodané v priebehu rokov 1927-28. Patrili 2. luftflotille a operovali z Air Marine Station Ringsted resp. Air Station Avnoe. Slúžili až do polovice 30-tych rokov, keď ich postupne nahradil typ Hawker Nimrod. Posledný kus bol vyradený až v roku 1937. V roku 1927 Danecock (jeden z kusov vyrobených priamo u Hawkera) utvoril škandinávsky rekord v dostupe do výšky 8,598 m. Danecock číslo 158 sa dochoval a je vlastníctvom Múzea zbraní a uniforiem v Kodani (toho času vystavený v múzeu Dansk Veteranflysamling).
Použité pramene:
avia.russian.ee
http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Danecock
www.britishaircraft.co.uk
http://da.wikipedia.org/wiki/Hawker_Dankok
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Danecock-t66185#234438Verze : 0
zdroje:
www.flymuseum.dk
http://www.samoloty.ow.pl/str325.htm
www.kingscourtgalleries.co.uk
www.flymuseum.dk
http://www.samoloty.ow.pl/str325.htm
www.kingscourtgalleries.co.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hawker-Danecock-t66185#234440Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.