Název: Name: | Hansa-Brandenburg W.33 | |
Originální název: Original Name: | Hansa-Brandenburg W.33 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 26 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1420 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2050 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,85 m | |
Délka: Length: | 11,10 m | |
Výška: Height: | 3,37 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 44,6 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 330 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 173 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 160 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,4 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4800 m | |
Dolet: Range: | 640 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm pevný kulomet LMG.08 1x 7,92mm pohyblivý kulomet Parabellum LMG.14 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 4 h | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. http://www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html http://www.aviastar.org/air/germany/hansa_w-33.php |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-33-t68732#387200Verze : 0
Aubi
MOD
Hansa-Brandenburg W.33
Tento stíhací hydroplán, vzniklý v dubnu 1918, byl zvětšenou kopií Hansy-Brandenburg W.29 původně s motorem Mercedes o 194 kW. V průběhu léta a podzimu 1918 bylo objednáno 26 strojů, ale pouze asi šest z nich stihlo dorazit k bojovým jednotkám. Jisté jsou stroje č. 2538 až 2563, následovala ale výroba další série, protože stroj č. 2670 se po příměří vzdal Britům. Tento stroj měl motor Maybach Mb.IV o výkonu 183 kW. Z nasazených letadel měly první tři motor Maybach a dva kulomety v přídi, další dva měly kulomet jen jeden a motor Basse und Selve o výkonu 224 kW, později ale dostaly také Maybachy. Ten poslední měl pravděpodobně také Maybach a jeho výzbroj tvořil jeden pevný kulomet a jeden 20mm kanon Becker, obsluhovaný střelcem.
Po Versailleské mírové konferenci byla dohodnuta licenční výroba v Norsku a Finsku. Finové nejprve několik strojů koupili, v roce 1921 zakoupili i licenci. V letech 1922 až 1925 probíhala výroba asi 120 kusů, stroje z ní označeny jako IVL A.22 Hansa a byly na velmi dlouhou dobu největším počtem strojů jednoho typu, postaveným v této zemi. První postavený A.22 vzlétl 4. listopadu 1922, tyto licenční Hansy měly motor Fiat A.12bis o výkonu 224 kW a ve službě byly až do roku 1936.
Dva stroje byly v prosinci 1926 prodány do Lotyšska, kde dostaly trupová čísla 12 a 13. Obě letadla se 4. března 1927 cestou z Liepaje do Ventspilsu u osady Sarnaty dostala do husté mlhy a po nouzovém přistání se potopila. Jejich osádky, Jakubovs, Strauja, Veldums a Vitolinš pak museli strávit několik dní čekáním na vyzvednutí. Jejich stroje ale byly nakonec vloveny a po nutných opravách vydržely v provozu do roku 1933.
Skandinávské W.33 sloužily hlavně k námořnímu průzkumu. Norské W.33 se zúčastnily v Amundsenovy polární expedice a dva W.33 a jeden Sopwith Baby se základnou na Špicberkách se v roce 1928 účastnily pátrání po vzducholodi "Italia" a poté po Roaldu Amundsenovi a jeho posádce, která sama zmizela při pátrání po vzducholodi. Přes 300 strojů W.33 také postavilo Japonsko, které je zavedlo do výzbroje pod označením Navy type Hansa.
Zdroj:
www.fiddlersgreen.net
http://www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html
http://www.aviastar.org/air/germany/hansa_w-33.php
www.wwi-models.org
http://en.wikipedia.org/wiki/IVL_A.22_Hansa
Licenční stroj IVL A.22. Zdroj: www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html.
Tento stíhací hydroplán, vzniklý v dubnu 1918, byl zvětšenou kopií Hansy-Brandenburg W.29 původně s motorem Mercedes o 194 kW. V průběhu léta a podzimu 1918 bylo objednáno 26 strojů, ale pouze asi šest z nich stihlo dorazit k bojovým jednotkám. Jisté jsou stroje č. 2538 až 2563, následovala ale výroba další série, protože stroj č. 2670 se po příměří vzdal Britům. Tento stroj měl motor Maybach Mb.IV o výkonu 183 kW. Z nasazených letadel měly první tři motor Maybach a dva kulomety v přídi, další dva měly kulomet jen jeden a motor Basse und Selve o výkonu 224 kW, později ale dostaly také Maybachy. Ten poslední měl pravděpodobně také Maybach a jeho výzbroj tvořil jeden pevný kulomet a jeden 20mm kanon Becker, obsluhovaný střelcem.
Po Versailleské mírové konferenci byla dohodnuta licenční výroba v Norsku a Finsku. Finové nejprve několik strojů koupili, v roce 1921 zakoupili i licenci. V letech 1922 až 1925 probíhala výroba asi 120 kusů, stroje z ní označeny jako IVL A.22 Hansa a byly na velmi dlouhou dobu největším počtem strojů jednoho typu, postaveným v této zemi. První postavený A.22 vzlétl 4. listopadu 1922, tyto licenční Hansy měly motor Fiat A.12bis o výkonu 224 kW a ve službě byly až do roku 1936.
Dva stroje byly v prosinci 1926 prodány do Lotyšska, kde dostaly trupová čísla 12 a 13. Obě letadla se 4. března 1927 cestou z Liepaje do Ventspilsu u osady Sarnaty dostala do husté mlhy a po nouzovém přistání se potopila. Jejich osádky, Jakubovs, Strauja, Veldums a Vitolinš pak museli strávit několik dní čekáním na vyzvednutí. Jejich stroje ale byly nakonec vloveny a po nutných opravách vydržely v provozu do roku 1933.
Skandinávské W.33 sloužily hlavně k námořnímu průzkumu. Norské W.33 se zúčastnily v Amundsenovy polární expedice a dva W.33 a jeden Sopwith Baby se základnou na Špicberkách se v roce 1928 účastnily pátrání po vzducholodi "Italia" a poté po Roaldu Amundsenovi a jeho posádce, která sama zmizela při pátrání po vzducholodi. Přes 300 strojů W.33 také postavilo Japonsko, které je zavedlo do výzbroje pod označením Navy type Hansa.
Zdroj:
www.fiddlersgreen.net
http://www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html
http://www.aviastar.org/air/germany/hansa_w-33.php
www.wwi-models.org
http://en.wikipedia.org/wiki/IVL_A.22_Hansa
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Licenční stroj IVL A.22. Zdroj: www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html.
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-W-33-t68732#241057Verze : 2
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.