Hansa-Brandenburg KDW

     
Název:
Name:
Hansa-Brandenburg KDW Hansa-Brandenburg KDW
Originální název:
Original Name:
Hansa-Brandenburg KDW
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1916-DD.02.1918 Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1916-DD.02.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
58
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
759 kg 1673 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1036 kg 2284 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m 30ft 6,13in
Délka:
Length:
7,86 m 25ft 9,44in
Výška:
Height:
3.35 m 10ft 11,88in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,15 m2 313.77 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW nebo
Maybach Mb.III o výkonu 118 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.III, power 158 hp, or
Maybach Mb.III, power 158 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
166 kg 366 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
171 km/h v 0 m 106.3 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
154 km/h v ? m 95.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.5 m/s 500 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,5 min do 1000 m 4,5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m 11483 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x pevný 7,92mm kulomet LMG.08 1-2x fixed 7,92mm LMG.08 machine gun
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.luftfahrtgeschichte.com
http://www.airwar.ru/enc/fww1/kdw.html
www.aviastar.org

Hansa-Brandenburg KDW - KDW pozdějších sérií s motorem Maybach a pomocnými křídelními vzpěrami do V.

KDW pozdějších sérií s motorem Maybach a pomocnými křídelními vzpěrami do V.
Hansa-Brandenburg KDW - KDW poslední série, s motorem Maybach.

KDW poslední série, s motorem Maybach.
Hansa-Brandenburg KDW -


URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-KDW-t68759#387061 Verze : 0
Hansa-Brandenburg KDW

V roce 1916 začal Ernst Heinkel pracovat na jednomístném stíhači pro rakousko-uherskou armádu, který označil KD (Kampf Doppeldecker, bojový dvouplošník)a rakouské letectvo používalo jako D.I. Protože v té době také stoupala poptávka po obdobném plovákovém typu, který by doplnil řady Albatrosů W.4 a Rumplerů 6 B I, Henkel se rozhodl KD upravit i pro tento úkol. V podstatě to znamenalo jen vyvinout vhodné plováky, mírně zvětšit rozpětí a přidat kýlovou plochu od ocas.

Prototyp KDW (Kampf Doppeldecker Wasser, vodní bojový dvouplošník), Nr. 748, a úvodní stroje měly motor Benz a čelní chladič, stejně jako následující přechodná série, stroje 1067-1076, které také dostaly dodatečné křídelní vzpěry ve tvaru V. Všechny ostatní stroje měly motory Maybach Mb.III s chladičem v horním křídle. Výzbroj tvořil jeden synchronizovaný kulomet na pravé straně přídě, posledních dvacet strojů ovšem dostalo kulomety dva, umístěné blíž ke kokpitu - u předchozích strojů byl problém, že pokud se kulomet zasekl, nebylo v silách pilota se k němu dostat a opravit. Tyto stroje byly postaveny mezi říjnem 1917 a únorem 1918, kdy už byl KDW zastaralý a průběžně nahrazován dvoumístnými a flexibilnějšími W.12.

Ve své době byl plně porovnatelný s klasickými stíhači soupeře, což také mnohokrát dokázal. Sloužil jak v rakouském letectvu na italské frontě, tak v německém na severním pobřeží Německa a Flandrech. Základním problémem byla špatná ovladatelnost, způsobená málo efektivními ocasními plochami, kvůli kterým byla vývrtka pro pilota většinou osudná. Firma se několikrát pokusila typ vylepšit, vznikly tak stroje W.11, W.25 a W.27, žádný z nich ovšem nebyl vyráběn ve větším množství. Jeden neozbrojený KDW byl předán v roce 1918 tureckému letectvu, kde sloužil hlavně pro námořní průzkum.

Zdroj:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
www.luftfahrtgeschichte.com
http://www.airwar.ru/enc/fww1/kdw.html
www.tayyareci.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Hansa-Brandenburg_KDW
http://lopast.org.ua/mode-article/advert-1709.html

Hansa-Brandenburg KDW - Zdroj: http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/ww1/hansabrandenburg.asp

Zdroj: www.tayyareci.com
URL : https://www.valka.cz/Hansa-Brandenburg-KDW-t68759#241192 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více