Název: Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 3 | |
Originální název: Original Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1941-DD.10.1941Handley Page Ltd., Radlett | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1941-DD.10.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 (Sn. L9600-L9608) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1941 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15876 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 25240 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 27512 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 30.070 m | |
Délka: Length: | 21.360 m | |
Výška: Height: | 6.320 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 116.13 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 217,343 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon: I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 960 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8 556 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 410.4 km/h v 2134 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 306 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 28,5 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5486 m | |
Dolet: Range: | 2993.41) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 44742) km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích, 2x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm, v bočním střelišti na obou stranách trupu, po 500 nábojích a 4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích, Pumový náklad: 5 897 kg 4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) s pumovým nákladem 4 990 kg 2) s pumovým nákladem 1 360 kg HP.57 Halifax Mk I Series 3 představovaly přechodnou variantu, Halifax byl připravován na montáž žíznivějších motorů Merlin XX, Do křídel byly instalovány dvě nádrže každá o objemu 556 litrů. Olejové chladiče byly instalovány větší, aby uchladily výkonnější motory. | |
Zdroje: Sources: | Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6 Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1 Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156 http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm www.historyofwar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#549804Verze : 1
Vláďa
MOD
První sériová podoba bombardéru Handley-Page Halifax.
Těžký čtyřmotorový bombardér firmy Handley Page, který vznikl na základě specifikací P.13/36.
První projekt, HP-56, který měly pohánět dva motory Rolls-Royce Vulture, byl ještě před stavbou prototypu nahrazen čtyřmotorovou variantou (projekt HP-57).
Typ Handley Page Halifax Mk.I poháněla čtveřice motorů Rolls-Royce Merlin X.
Tato verze motoru byla první, vybavená dvourychlostním kompresorem, stále ovšem ještě uzpůsobená (pouze) pro spalování 87 oktanového benzínu, což znamenalo omezení plnícího tlaku — na +5¾ psi — což omezovalo maximální výkon (ve srovnání s pozdějšími, kupř. ve srovnání s motory Rolls-Royce Merlin XX, které pracujovaly již na 100 oktanový benzín).
Těžký čtyřmotorový bombardér firmy Handley Page, který vznikl na základě specifikací P.13/36.
První projekt, HP-56, který měly pohánět dva motory Rolls-Royce Vulture, byl ještě před stavbou prototypu nahrazen čtyřmotorovou variantou (projekt HP-57).
Typ Handley Page Halifax Mk.I poháněla čtveřice motorů Rolls-Royce Merlin X.
Tato verze motoru byla první, vybavená dvourychlostním kompresorem, stále ovšem ještě uzpůsobená (pouze) pro spalování 87 oktanového benzínu, což znamenalo omezení plnícího tlaku — na +5¾ psi — což omezovalo maximální výkon (ve srovnání s pozdějšími, kupř. ve srovnání s motory Rolls-Royce Merlin XX, které pracujovaly již na 100 oktanový benzín).
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#89605Verze : 0
Reklama
Handley Page Halifax I
fotka je z tohoto serveru
fotka je z tohoto serveru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#25386Verze : 1
Pohľad do kabíny Halifaxu, 1941.
www.mission4today.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Handley Page Halifax B Mk.I Series 3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#537291Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.