Název: Name: | Micubiši Ha-211 (Ha-43-11) MK9A | Mitsubishi Ha-211 (Ha-43-11) (MK9A) |
Originální název: Original Name: | ハ211 (ハ43-11. MK9A) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社, Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-kaisha, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1943 | |
Použití: Use: | Tachikawa Ki-77 Mitsubishi A7M2 Reppu | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 18 | |
Hmotnost: Weight: | 960 kg | 2116 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2020 mm | 6ft 7,53in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1230 mm | 4ft 0,42in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 140 mm | 5,51in |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | 5,91in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 41,6 l | 2538.59 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín a oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | nízkotlaké vstřikování paliva | Direct low-pressure fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,0 : 1 | 7,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým dvourychlostním odstředivým kompresorem. | Supercharger: Single-stage twin-speed centrifugal supercharger. |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1618 kW při 2900 ot/min | 2169.8 bhp at 2900 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový: 1 618 kW (2 200 k) při 2 900 ot./min maximální: I. převodový stupeň kompresoru 1 522 kW (2 070 k) v h= 1 000 m při 2 800 ot./min a II. převodový stupeň kompresoru 1 420 kW (1 930 k) v h= 5 000 m při 2 800 ot./min. Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu. Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil v každé hlavě válce. | Power output: Take-Off: 2,169 hp at 2,900 rpm. Combat: 2,042 hp at 2,800 rpm at 3,281 ft with rated low blower and 1,904 hp at 2,800 rpm at 16,404 ft with rated high blower. Water methanol injection. Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu and Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9. http://ja.wikipedia.org/wiki/ http://rikukaigunki.nobody.jp/engine/mitubisi.html http://www.warbirds.jp/kakuki/sanko/en_japan.htm archiv autora |