Název: Name: | Micubiši Ha-104Ru (Ha-42-11Ru) | Mitsubishi Ha-104Ru (Ha-42-11Ru) |
Originální název: Original Name: | 三菱 ハ104 ル(ハ42-11ル) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社, Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-kaisha, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Tachikawa Ki-77 (4. prototyp) Mitsubishi Ki-109 (plánovano do pozdějších strojů), | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 18 | |
Hmotnost: Weight: | 1140 kg | 2081 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1842 mm | 6ft 0,51in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1372 mm | 4ft 5,93in |
Celková výška: Overall Height: | - | - |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,7in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 54,10 l | 3301.38 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátory | carburettors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,5 : 1 | 6,5 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování turbokompresorem Ru-3 s mezichladičem | Supercharger: turbocharger Ru-3 with a intercoller. |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-Cooling |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1397 kW při 2450 ot/min | 1874 bhp at 2450 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 1 397 kW (1 900 k) při 2 450 ot/min, plnící tlak 0,36 baru (+270 mm Hg). Bojový výkon: 1 331 kW (1 810 k) při 2 400 ot/min v h= 2 200 m, při plnícím tlaku 0,24 baru (180 mm Hg), 1 324 kW (1 800 k) při 2 400 ot/min v h= 7 850 m, při plnícím tlaku 0,24 baru (180 mm Hg),, 1 147 kW (1 560 k) při 2 400 ot/min v h= 11 250 m při plnícím tlaku 0,24 baru (180 mm Hg). | Take-off power: 1,874 hp at 2,450 rpm boosted +5.221 psi. Combat power output: 1,785 hp at 2,400 rpm, boosted +3.481 psi at 7,218 ft, 1,775 hp at 2,400 rpm boosted +3.481 psi at 25,755 ft and 1,539 hp at 2,400 rpm, boosted 11250+3.481 psi 36,909 at ft. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9 http://ja.wikipedia.org/wiki/ mirokosunnex.miroko.tw http://www.warbirds.jp/kakuki/sanko/en_japan.htm http://rikukaigunki.nobody.jp/engine/engine.html sky.geocities.jp archiv autora |