Název: Name: | HAL Dhruv | HAL Dhruv |
Originální název: Original Name: | HAL Dhruv | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | utility helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1992-DD.MM.20RR Hindustan Aeronautics Ltd., Bangalore | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2001-DD.MM.20RR série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 130+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.08.1992 23.12.1995 námořní / naval | |
Osádka: Crew: | 1-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzné ližiny | skids |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 2550 kg | 5622 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 55001) kg | 121251) lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 15,87 m | 52 ft ¾ in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 13,43 m | 44 ft ¾ in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2,00 m | 6 ft 6 ¾ in |
Celková výška: Overall Height: | 4,98 m | 16 ft 4in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 13,20 m | 43 ft 3 ¾ in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 2,55 m | 8 ft 4 ⅜ in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 136,85 m2 | 1473.04 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 5,11 m2 | 55 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Dhruv Mk.I/II: Turboméca TM333-2M2 o vzletovém výkonu 825 kW/1121 k Dhruv Mk.III: HAL Shakti o vzletovém výkonu 1032 kW/1403 k | Dhruv Mk.I/II: Turboméca TM333-2M2, take-off power 1106 shp Dhruv Mk.III: HAL Shakti, take-off power 1384 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1400 l | 308 Imp gal / 370 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2922) km/h v ? m | 1812) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 2553) km/h v ? m | 1583) mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,3 m/s | 2028 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 26004) m | 85304) ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 630 km | 391 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 12 cestujících 1500 kg podvěšeného nákladu | 12 passengers 3307 lb of cargo externally |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | - |
Vybavení: Equipment: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 2) VNE Pro námořní stroje se zatahovacím kolovým podvozkem platí: 1) 5555 kg 3) 245 km/h 4) 2400 m Dhruv Mk.I: klasický kokpit Dhruv Mk.II: "skleněný" kokpit Dhruv Mk.III: motory Shakti a další úpravy - pro všechny subverze jsou výrobcem udávány identické výkony | 2) VNE For naval machines with retractable wheel chassis: 1) 12247 lb 3) 152 mph 4) 7874 ft |
Zdroje: Sources: | Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004. Indický Dhruv zahájil útok na evropský trh, L+K 2008/09. www.hal-india.co.in www.aviationsmilitaires.net |