H 19A

Diskuse

Skromný dotaz jak by jste dělali patinu na Vrtulníku Americké pobřežní hlídky. Tak aby to vypadalo, že už nějaký ten let má za sebou, ale přitom ještě není na zenytu svého života. Confused:
URL : https://www.valka.cz/H-19A-t43136#170863 Verze : 0
No koukám, že na mě dlabete jak na placetej butrák Crying or Very sad


Ale zkusím se zeptat ještě jednou a trochu konkrétněji.


Platí stejný postup napouštění spar u vrtulníku jako u letadla?
Moje dilema spočívá ve víření vzdchu vzniklém hlavním rotorem. Tohle by dle mého názoru mělo být nějak zohledněno při stírání barvy po napouštění. Confused
URL : https://www.valka.cz/H-19A-t43136#171832 Verze : 0
Já bych asi použil technuku suchého štetce a naznačil poškrábání.Jestly to nechceš dávat do dioráma tak to stejně nemusíš moc patinovat.Já jsem sice vrtulník nikdy nestavěl, ale asi bych to udělal takto.
URL : https://www.valka.cz/H-19A-t43136#171902 Verze : 0
Když zalistuješ ve všemocném googlu, a zadáš H-19 Coastal Guard, vypadne na tebe asi patnáct stránek, kde mimo jiné najdeš i fotky strojů od Pobřežní stráže. Např. třeba tahle:www.airliners.net
Mno, a když si ty fotky prohlídneš, tak zjistíš, že není celkem žádný rozdíl mezi armádními nebo pobřežáckými mašinami, že pobřežácké jsou spíš víc a lépe opečovávané. No, a z toho můžeš vycházet. Tedy, zapouštění spár- spíše šedé odstíny, spaliny od motorů, jasně, tlak rotoru je tlačí dolů, ale H-19 má výfuky pod přídí, takže není o čem mluvit....., úniky provozních kapalin v oblasti hlavního a vyrovnávacího rotoru, úniky a přetečení paliv, olétané rotory- ty mašiny se pohybují v podmínkách, kdy nelétají už ani ptáci......Náběžky rotorů drybrush stříbrnou a gunmetalem, oblast kolem navijáku taky, zapouštění spár už jsem zmínil.....
Jo, jestli chceš vrak téhle potvory vidět naživo, tak jeden stojí u p. Tarantíka ve Zruči u Plzně.
Ještě něco? SmileSmileSmileSmileSmile
URL : https://www.valka.cz/H-19A-t43136#171907 Verze : 0
Postup napouštění spár je stejný, ale liší se použité odstíny. Je sakra rozdíl, jestli mašinu sedlal pilot z 1.jezdecké se základnou v Da Nangu (prach, písek, bláto) nebo maník od Coastal Guardu z Floridy. Takže, vycházet z míst, kde stroj sloužil a z podmínek, ve kterých sloužil. Mašina z Da Nangu bude mít zcela logicky různé šrámy, škrábance, obtisky žluťáků po nízkém letu atd, než mašina, která lítá v každém počasí, ale zbytek doby stojí v hangáru, kde jí blejská pět mechaniků celou šichtu. A nezapomeň, když už zmiňuješ stírání barev (zřejmě myslíš wash?), že bordel, prach a vše dohromady s oleji, kerosenem a vazelínou vytvoří víceméně kompaktní hmotu, která může být setřená v místech zámků a servisních otvorů, ale určitě ne vlivem proudu vzduchu z rotoru. Takže wash jen jemně, spíš hodně přiblížit ostínům použitým v kamufláži, zohlednit účinek slunce (vyšisování, zesvětlení zákl. barev), ale ne olítat mašinu Coastal Guardu stejně jako stejný typ z Namu.
Uffff, to jsem se zas rozkecal......
URL : https://www.valka.cz/H-19A-t43136#171908 Verze : 0
Perfektní přesně tohlejsem potřeboval slyšet. Díky Marty. Razz


Snad se mi to alespoň trochu zadaří. Včera jsem na tu potvoru na nesl surf a drobákto Preschadingu. Jak mile to budu mít hotoví tak sem hodím nějakou tu fotečku. Confused


Jinak rozhodně to musí být nablejskaná mašian z floridy, jelikož jsem ji obdržel od sví drahý polovičky a jakmile bych z toho udělal něc jinýho, asi bych měl po žížalkách na hodně dlouho i tak to nebudu mít v budoucnu moc jednoduchý. Musím se stěhovat k tchýni Evil or Very Mad
URL : https://www.valka.cz/H-19A-t43136#172013 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více