Název: Name: | Grumman F8F-1 Bearcat | |
Originální název: Original Name: | Grumman F8F-1 Bearcat | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1945-DD.08.1947 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1945-DD.08.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy / prototypes 23 předsériových / initial production 747 sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.08.1944 prototyp XF8F1 serial No. 90460 DD.01.1945 1. předsériový letoun | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3207 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4234 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5646 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.820 m | |
Délka: Length: | 8,610 m | |
Výška: Height: | 4.01 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22.67 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,24 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2800-34W Double Wasp o výkonu 1 790 kW v h= 305 m, 2 013 kW v h= 1 036 m, 1 566 kW v h= 2 896 - 5 060 m, vše při 2 800 ot/min. Vrtule: čtyřlistá Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 840 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 693 l 1x 568 l přídavná nádrž 2x 379 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 677.5 km/h v 6005 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 426.5 km/h v 5486 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 23.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,0 min do 6797 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11796 m | |
Dolet: Range: | 1778.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2945.1 km | |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet M2 Browning ráže 12,7 mm v křídlech (po 300 nábojích) 4x neřízená raketa HVAR ráže 127 mm 2x puma o hmotnosti 454 kg | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Edit Vláďa 17.10.2010 dle: Famous Airplanes of the World, Grumman F8F Bearcat, Oktober 1976, No.78, Bunrin-Do, Japan Dvořák Pavel, Grumman F8F Bearcat, 1. část, HPM, 1998, roč. 8, čís. 10, str. 2–6, ISSN 1210-1427 Dvořák Pavel, Grumman F8F Bearcat, 2. část, HPM, 1998, roč. 8, čís. 11, str. 6-9, ISSN 1210-1427 http://www.vectorsite.net/avf6f.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#32925Verze : 0
první vzlet prototypu se uskutečnil 31. srpna 1944, pilot Bob Hall.
V roce 1946 dosáhl Bearcat výšky 3.050 m za 1 min 34 s výšky 3050 m, čož byl pro tehdejší proudové letouny nedosažitelný výkon.
16. srpna 1969 překonal Bearcat rychlostí 776,449 km/h německý rekord z roku 1939 pro letadla s pístovým pohonem (ide ale o verziu F8F-2, pozn. buko1)
V roce 1946 dosáhl Bearcat výšky 3.050 m za 1 min 34 s výšky 3050 m, čož byl pro tehdejší proudové letouny nedosažitelný výkon.
16. srpna 1969 překonal Bearcat rychlostí 776,449 km/h německý rekord z roku 1939 pro letadla s pístovým pohonem (ide ale o verziu F8F-2, pozn. buko1)
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#32926Verze : 1
Reklama
Letecké jednotky vyzbrojené Grumman F8F-1 Bearcat
Zdroj: Grossnick, Roy A.: Dictionary of American Naval Aviation Squadrons Volume I - The History of VA, VAH, VAK, VAL, VAP and VFA Squadrons; Naval Historical Center, Department of the Navy, Washington, D.C., 1995
Obdobie / Period | Jednotka / Unit | Poznámka / Note |
03.04.1946-15.11.1946 | Stíhacia peruť 20 / VF-20 | |
15.11.1946-12.08.1948 | Stíhací peruť 9A / VF-9A | |
XX.05.1947-02.08.1948 | Stíhacia peruť 2A (VF-2A) | |
15.07.1948-XX.XX.XXXX | Stíhacia peruť 113 (VF-113) | |
02.08.1948-XX.XX.1950 | Stíhacia peruť 12 (VF-12) | |
12.08.1948-15.02.1950 | Stíhací peruť 91 / VF-91 | |
Zdroj: Grossnick, Roy A.: Dictionary of American Naval Aviation Squadrons Volume I - The History of VA, VAH, VAK, VAL, VAP and VFA Squadrons; Naval Historical Center, Department of the Navy, Washington, D.C., 1995
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#332052Verze : 0
buko1
MOD
Tento F8F-1 slúžil v letectve Južného Vietnamu - Vietnam Air Force (VNAF), Saigon, nedatovaná fotografia. Všimnite si päť hviezdičiek pod kokpitom, ktoré zrejme zobrazujú päť zostrelov severovietnamských lietadiel.
www.warbirdinformationexchange.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Grumman F8F-1 Bearcat |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#537271Verze : 1
Panzer
MOD
Reklama
Kokpit F8F-1
www.warbirdinformationexchange.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Grumman F8F-1 Bearcat |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Grumman-F8F-1-Bearcat-t1097#537272Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.