1) minimální šípovitost, maximální šípovitost 11,65 m 2) na hladině moře 1468 km/h 3) akční rádius při letecké hlídce (6x AIM-7 Sparrow and 4x AIM-9 Sidewinder)
1) maximum spread, fully swept 38ft 2.5in 2) at sea level 912 mph 3) radius on combat air patrol (6x AIM-7 Sparrow and 4x AIM-9 Sidewinder)
Během studené války se ve vzduchu mnohokrát setkali piloti plně vyzbrojených letounů obou hlavních velmocí, jejich spojenců nebo satelitů. Většina setkání se obešla bez konfliktů, i když zúčastnění většinou provozovali to, čemu se říká „dráždění chřestýše bosou nohou“. Když nic jiného, aspoň se snažili zaujmout výhodnější pozici vůči protivníkovi. Ovšem občas to dopadlo jinak.
Předsériový Grumman YF-14A-50-GR (BuNo 157990), který se účastnil zkoušek na letadlové lodi USS Independence. Jedná se o 11. přesériový letoun z celkem 12 postavených.
K pořízení této fotografie, jedné z nejslavnějších, došlo v červenci 1989 na palubě letadlové lodi USS America. Za kniplem Tomcatu tehdy seděla jedna z legend amerického námořního letectva, Capt. Dale "Snort" Snodgrass, toho času velitel perutě VF-33 Starfighters.
A co tato osobnost řekla o slavné fotografii? "Byl to můj zahajovací průlet při předváděcím letu Tomcatu na moři. Zamířil jsem k pravoboku zadní části lodi, ve výšce letové paluby či těsně pod ní. Rychlost byla kolem 250 uzlů (asi 460 km/h) s vysunutými křídly. Asi půl míle od lodi jsem zapnul přídavné spalování a letoun zrychlil na asi 325-330 uzlů (600-610 km/h). Když jsem se přiblížil k lodi, otočil jsem letoun do náklonu s úhlem 85 stupňů a obratu 2-3 g, končícího asi 10-20 stupňů od osy lodi. Je to velmi dramatický a dle mého názoru senzační způsob zahájení letové ukázky na letadlové lodi... Mimochodem, osoba na fotografii s rukama za zády je admirál Jay L. Johnson, bývalý velitel námořních operací (Chief of Naval Operations) amerického námořnictva."
F-14A-140-GR Tomcat (BuNo 162689, AD101) v barvách stíhací perutě VF-101 Grim Reapers, letoun je vystavován na palubě letadlové lodi (dnes muzea) USS Hornet od června 2002. Letoun byl vyroben v roce 1986 a postupně sloužil u VF-14, VF-41 a VF-101. Během operace Pouštní bouře v lednu 1991 se v řadách VF-41 účastnil prvního útoku proti Iráku vedeného z paluby letadlové lodi USS Theodore Roosevelt.