Název: Name: | Goodyear F2G-1 | |
Originální název: Original Name: | Goodyear F2G-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 Goodyear Aircraft Corp., Akron, Ohio | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 XF2G-1 (konverze z FG-1 12992, 13471, 13472, FG-1D 14691/14695) 5 F2G-1 (88454/88458) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.03.1944 XF2G-1 DD.06.1945 F2G-1 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6028 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.5 m | |
Délka: Length: | 10.31 m | |
Výška: Height: | 4.9 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29.17 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-4360-4 o vzletovém výkonu 2237 kW čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1170 l 2x 659 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 700.1 km/h v 4999 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11826 m | |
Dolet: Range: | 1915.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 6x 12,7mm kulomet Browning M2 2x 726kg puma 8x neřízená raketa HVAR | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Tillman, Barrett. Vought F4U Corsair, Warbird Tech Series Volume 4. Speciality Press North Branch 1996. ISBN 0933424-67-1. Sullivan, Jim. F4U Corsair in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1977. ISBN 0-8974 Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962. |
URL : https://www.valka.cz/Goodyear-F2G-1-t6911#455310Verze : 0
Aubi
MOD
Toto jsou fotografie (poměrně vzácné, tohoto typu bylo postaveno jen cca 20 kusů1)) stroje typu Goodyear F2G-1. Šlo o (více-méně pokusnou) přestavbu typu FG (čili u Goodyearu v licenci vyráběného typu Vought F4U-1A Corsair), určenou k nasazení proti nízkolétajícím Kamikadze. Na místo 18-ti válcového motoru Pratt and Whitney R-2800-8W (2000-2250 hp) byl poháněn 28-válcovým motorem typu Pratt and Whitney R-4360, s výkonem cca 3000 hp (krátkodobý bojový výkon až 3500 hp).
Krom odlišné kapotáže motoru je nejmarkantnějším rozlišovacím, znakem nový (polokapkovitý) překryt pilotní kabiny, poskytující pilotovi nerušený výhled všemi směry, i do zadní polosféry.
1) celkem 18 F2G - 8 předsériových strojů vzniklo přestavbou, a bylo postaveno pět sériových strojů od každé verze. pozn. Aubi
Krom odlišné kapotáže motoru je nejmarkantnějším rozlišovacím, znakem nový (polokapkovitý) překryt pilotní kabiny, poskytující pilotovi nerušený výhled všemi směry, i do zadní polosféry.
1) celkem 18 F2G - 8 předsériových strojů vzniklo přestavbou, a bylo postaveno pět sériových strojů od každé verze. pozn. Aubi
URL : https://www.valka.cz/Goodyear-F2G-1-t6911#38111Verze : 0
Reklama
Na fotografiích je zobrazen první vyrobený F2G-1 (BuNo 88454), který byl mezi roky 1945 až 1948 testován na základnách námořnictva NAS Patuxent a NAS Norfolk. Dnes se nachází ve sbírkách Champlin Fighter Museum ve městě Mesa v Arizoně.





URL : https://www.valka.cz/Goodyear-F2G-1-t6911#15880Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.