Main Menu
User Menu

Gnome-Rhône 14N 0/1

Gnome et Rhône 14N 0/1

     
Název:
Name:
Gnome-Rhône 14N 0/1
Originální název:
Original Name:
Gnome et Rhône 14N 0/1
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor
Výrobce:
Producer:
Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Farman F.224
Bloch MB.150 C.1
Renard R.32
PZL P.24J
PZL.37C Łoś (projekt)
PZL.43B Czajka
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
610 kg
Celková délka:
Overall Length:
1480 mm
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1290 mm
Celková výška:
Overall Height:
- mm
Vrtání:
Bore:
146 mm
Zdvih:
Stroke:
165 mm
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
38,67 l
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 87
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Stromberg s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,1:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování ednostupňovým jednorychlostním kompresorem
Průměr oběžného kola kompresoru byl 294 mm a otáčel se 8,94x rychleji nežli klikový hřídel.
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
654,6 kW při 2400 ot/min
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový: 654,6 kW (890 k)
maximální: 681,4 kW (940 k) při 2 360 ot/min v h= 3 900 m.


Ventilový rozvod OHV, 2 sací a 2 výfukové ventily pro každý válec.


Gnome-Rhône 14N 0 byl levotočivý
Gnome-Rhône 14N 1 byl pravotočivý


Předchozí řada čtrnáctiválcových motorů označená Gnome-Rhône 14K měla značná omezení, která nedovolovala zvýšení výkonů, proto společnost Gnome-Rhône přistoupila k rozsáhlému vylepšení, změnil se materiál pístů, zdvojnásobil se počet ventilů a především vzrostla o 39% chladící plocha válců, tak vznikla nová typová řada Gnome-Rhône 14N. Tyto motory byly používány jak francouzským, tak i později německým letectvem. Zájem o licenční výrobu projevili Poláci, kteří několik vzorových kusů zakoupili, cena byla výhodnější než u britských Bristolů. Výkon zavedením dalších verzí (od 1939) stoupal díky vyššímu stupni komprese, u posledních verzí byl kompresní poměr až 6,8:1.
Následující typ byl Gnome-Rhône 14R, který byl účinněji přeplňován dvourychlostním kompresorem, ale nedočkal se podstatnějšího využití.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, World Encyclopedia of Aero Engines, Cambridge, England, 1989, ISBN 1-85260-163-9.
Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918–1940 Docavia n°12, Editions Larivière
Andrzej Glass, Wojciech Mazur, PZL.43 Czajka, Eksportowa wersja Karasia, Militaria, Vol.4 No.1/1999, ISSN 1231-692X.
fr.wikipedia.org
www.gutenberg.us
www.warbirdsresourcegroup.org
URL : https://www.valka.cz/Gnome-Rhone-14N-0-1-t186636#544003Verze : 0
MOD