General Dynamics/Grumman F-111B

     
Název:
Name:
General Dynamics F-111B General Dynamics F-111B
Originální název:
Original Name:
General Dynamics F-111B
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1965-DD.MM.1968 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1965-DD.MM.1968
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7 (151970/151974, 152714/152715)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.05.1965
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
20865 kg 46000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
32850 kg 72421 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
35255 kg 77724 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21.34 1) m 70ft1)
Délka:
Length:
20.35 2) m 66ft 9in2)
Výška:
Height:
5.08 m 16ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
51.1 m2 550 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney TF30-P-1A o tahu 47,81 kN / 82,29 kN Pratt & Whitney TF30-P-1A, thrust 10750 lb.s.t. / 18500 lb.s.t. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
12806 l
2x 1703 l přídavná nádrž
3383 US gal
2x 450 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2333.5 km/h v 12192 m 1450 mph in 40000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
792.8 km/h v ? m 492.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
117.9 m/s 23200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.1 min do 6096 m 5.1 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13686 m 44900 ft
Dolet:
Range:
1564.9 km 972.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5111.4 km 3176.1 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanon M61A1 Vulcan ráže 20 mm nesený v pumovnici

6x AIM-54A Phoenix
20mm M61A1 cannon

6x AIM-54A Phoenix
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) šípovitost 16°, 10,34 m při šípovitosti 72,5°
2) poslední dva stroje 20,98 m
1) fully spread; 33ft 11in fully swept
2) 68ft 10in last two machines
Zdroje:
Sources:
Thomason, Tommy. Grumman Navy F-111B Swing Wing, Naval Fighters 41. Ginter Books, Simi Valley 1998. ISBN: 0-942612-41-8.
Kinzey, bert. F-111 Aardvark in Detail & Scale. Aero Publishers, Fallbrook 1982. ISBN 0-8138-5114-3.
Drendel, Lou. F-111 in Action, No.35. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-083-4.
www.americancombatplanes.com
http://joebaugher.com/usaf_fighters/f111_4.html
www.alternatewars.com
www.aero-web.org

General Dynamics/Grumman F-111B -


URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Grumman-F-111B-t6904#487525 Verze : 0
F-111 při testech přistání a vzletu z paluby letadlové lodi.
General Dynamics/Grumman F-111B -


URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Grumman-F-111B-t6904#48427 Verze : 0
F-111 při testech vzletu a přistání z USS Coral Sea 23. července 1968.
General Dynamics/Grumman F-111B -


URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Grumman-F-111B-t6904#48429 Verze : 0
F-111 při testech vzletu a přistání z USS Coral Sea 23. července 1968.
General Dynamics/Grumman F-111B -


URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-Grumman-F-111B-t6904#48430 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více