Název: Name: | General Dynamics F-111F | |
Originální název: Original Name: | General Dynamics F-111F | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1971-DD.07.1976 General Dynamics Corp., Fort Worth, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1971-DD.07.1976 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 106 (67-115/124, 68-001/084) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.08.1971 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 21537 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 28281 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 45359 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19.2 1) m | |
Délka: Length: | 22.4 m | |
Výška: Height: | 5.18 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 48.77 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney TF30-P-100 o tahu 64,77 kN / 111,65 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 19060 l 4x 2271 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2337.3 km/h v 12192 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 801.5 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 218.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17648 m | |
Dolet: Range: | 1480.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5435.6 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon M61A1 Vulcan ráže 20 mm nesený v pumovnici, 2000 nábojů 13507 kg pum: "železné" pumy Mk.84, Mk.82, Mk.82 Snakeye, M117 jaderné pumy B-43, B-57, B-61 kontejnerové pumy CBU-24, CBU-29, CBU-52, CBU-58, CBU-71 laserem naváděné bomby GBU-10, GBU-12 AIM-9 Sidewinder | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) šípovitost 16°, 9,75 m při šípovitosti 72° | |
Zdroje: Sources: | Kinzey, bert. F-111 Aardvark in Detail & Scale. Aero Publishers, Fallbrook 1982. ISBN 0-8138-5114-3. Drendel, Lou. F-111 in Action, No.35. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-083-4. Knaack, Marcelle Size. Encyclopedia of US Air Force Aircraft and Missile Systems Vol.I, Office of Air Force History. Washington 1978. http://www.americancombatplanes.com/b70_3.html http://joebaugher.com/usaf_fighters/f111_8.html |
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111F-t1194#4961Verze : 0
Admin
MOD
Prvý stroj F-111A štartoval k premiérovému letu 21.decembra/prosince 1964.
Stroje boli pôvodne nazývané F-111 TFX(Tactical Fighter Experimental).
V roku 1972 boli útočné lietadlá General Dynamics F-111 umiestnené vo Vietname A za 5 mesiacov boli úspešne použité v 4 030 zásahoch.
Stroje F-111F z výkonnejším motorom, lepšou avionikou a systémom Pave Tack sú používané od februára/února 1972.
Jeden stroj F-111F bol stratený pri vzdušnom útoku proti Líbyi v aprili/dubnu 1986.
66 strojov F-111F v Taife v Saudskej Arábii bolo vo vojne v Perskom zálive použitých v 4 000 nasadeniach.
Stroje boli pôvodne nazývané F-111 TFX(Tactical Fighter Experimental).
V roku 1972 boli útočné lietadlá General Dynamics F-111 umiestnené vo Vietname A za 5 mesiacov boli úspešne použité v 4 030 zásahoch.
Stroje F-111F z výkonnejším motorom, lepšou avionikou a systémom Pave Tack sú používané od februára/února 1972.
Jeden stroj F-111F bol stratený pri vzdušnom útoku proti Líbyi v aprili/dubnu 1986.
66 strojov F-111F v Taife v Saudskej Arábii bolo vo vojne v Perskom zálive použitých v 4 000 nasadeniach.
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111F-t1194#40494Verze : 0
Nad saúdskou pouští je zachycena "vlajková loď" 48. taktického stíhacího křídla - stroj F-111F sériového čísla 70-2390. Tento konkrétní letoun se pod volacím znakem Remit 31 účastnil operace El Dorado Canyon - leteckého útoku na Libyi.
F-111F nad pouští během operace Pouštní štít.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F-111F nad pouští během operace Pouštní štít.
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111F-t1194#45739Verze : 0
www.nationalmuseum.af.mil
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | General Dynamics F-111F |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 70-2373 |
Taktické označení / imatrikulace | LN |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 48. taktické stíhací křídlo [1958-1991] |
Základna | Lakenheath, Stanice Královských vzdušných sil Lakenheath [1941- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111F-t1194#487577Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.