Název: Name: | General Dynamics F-111A | |
Originální název: Original Name: | General Dynamics F-111A | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1967-DD.08.1969 General Dynamics Corp., Fort Worth, Texas | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1967-DD.08.1969 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 159 (63-9766/9782, 65-5701/5710, 66-0011/0058, 66-0059/0065, 67-0032/0114) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.12.1967 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 20943 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 37566 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 44838 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 19.2 1) m | |
Délka: Length: | 22.4 m | |
Výška: Height: | 5.18 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 48.77 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney TF30-P-3 o tahu 47,81 kN / 82,29 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 19090 l 4x 2271 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2338.4 km/h v 16292 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 1102.4 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 129.8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17267 m | |
Dolet: Range: | 2140.4 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5093 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanon M61A1 Vulcan ráže 20 mm nesený v pumovnici, 2000 nábojů 13507 kg pum: "železné" pumy Mk.84, Mk.82, Mk.82 Snakeye, M117 jaderné pumy B-43, B-57, B-61 kontejnerové pumy CBU-24, CBU-29, CBU-52, CBU-58, CBU-71 AIM-9 Sidewinder | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) šípovitost 16°, 9,75 m při šípovitosti 72° | |
Zdroje: Sources: | Kinzey, bert. F-111 Aardvark in Detail & Scale. Aero Publishers, Fallbrook 1982. ISBN 0-8138-5114-3. Drendel, Lou. F-111 in Action, No.35. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-083-4. Knaack, Marcelle Size. Encyclopedia of US Air Force Aircraft and Missile Systems Vol.I, Office of Air Force History. Washington 1978. www.americancombatplanes.com http://joebaugher.com/usaf_fighters/f111_1.html www.nationalmuseum.af.mil |
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111A-t1193#4958Verze : 0
Admin
MOD
F-111A sériového čísla 63-9766 v americkém muzeu na Edwards AFB. Jedná se o první "Aardvark" vůbec, který se vznesl do vzduchu. K této události došlo 21.12. 1964. Jeho kariéra nebyla příliš dlouhá, poslední let si odbyl 5. srpna 1968. Drak měl nálet 253 hodin, z toho se 18 hodin a 43 minut odehrálo při nadzvukovém letu.

URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111A-t1193#173979Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | General Dynamics F-111A |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | General Dynamics F-111A |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111A-t1193#487575Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.