General Atomics MQ-1B Predator

     
Název:
Name:
General Atomics MQ-1B Predator General Atomics MQ-1B Predator
Originální název:
Original Name:
General Atomics MQ-1B Predator
Kategorie:
Category:
bezpilotní bojový letoun unmanned combat aerial vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2002-DD.MM.201R General Atomics Aeronautical Systems Inc., San Diego
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2002-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
150+ (včetně konverzí RQ-1)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.2001 RQ-1B Armed Predator
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
513 kg 1130 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1021 kg 2250 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.83 m 48 ft 8 in1)
Délka:
Length:
8.23 m 27 ft
Výška:
Height:
2.13 m 7 ft
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Rotax 914F o výkonu 86 kW
dvoulistá tlačná vrtule
Rotax 914F, power 115 hp
two-blade pusher propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
379 l 100 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217 km/h v ? m 135 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
135 km/h v ? m 84 mph in ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7620 m 25000 ft
Maximální dolet:
Maximum Range:
1239 km 770 mi
Vytrvalost:
Endurance:
24 h
Výzbroj:
Armament:
2x AGM-114 Hellfire
4x Air-to-Air Stinger
2x AGM-114 Hellfire
4x Air-to-Air Stinger
Vybavení:
Equipment:
AN/AAS-52 MTS
...
AN/AAS-52 MTS
...
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
- ozbrojená verze RQ-1, většina strojů vznikla pravděpodobně přestavbou
- menší množství strojů snad vzniklo na základě RQ-1A a bylo označeno MQ-1A, naprostá většina RQ-1A však byla rovnou upravena na standard RQ-1B s výkonnějším motorem
1) MQ-1B Block 10 (20?) mají rozpětí 16,76 m
- armed version of RQ-1, most machines presumably were conversions
- small number of machines was possibly converted from RQ-1A and designated as MQ-1A but most RQ-1A was modified at the same time to RQ-1B standard with new engine
1) MQ-1B Block 10 (20?) has span of 55 ft
Zdroje:
Sources:
http://www.airvectors.net/avpred_2.html#m1
www.af.mil
www.designation-systems.net
www.deagel.com
web.archive.org
tealgroup.com
www.airforce-technology.com
URL : https://www.valka.cz/General-Atomics-MQ-1B-Predator-t254436#699729 Verze : 0
"Pilot" Predatora


Maj. Kevin Gambold "pilotuje" MQ-1 Predator během mise 10. ledna 2008 na základně Ali v Iráku. Major Gambold je příslušníkem Royal Air Force (tj. s hodností Squadron Leadera) a v rámci výměny vojenského personálu byl zařazen k 15th Reconnaissance Squadron na Creech AFB, stát Nevada. V rámci nasazení v Iráku velel 361st Expeditionary Reconnaissance Squadron právě na Ali Base.


Zdroj:
http://www.af.mil/news/story.asp?id=123083121


(Pozn.: zmenšeno)
URL : https://www.valka.cz/General-Atomics-MQ-1B-Predator-t254436#340354 Verze : 0
MQ-1 Predator bol z operačnej prevádzky v USAF oficiálne vyradený 09.03.2018. Slávnostný ceremoniál ukončenia prevádzky bol realizovaný na Cleteckej základni Creechovej leteckej základni v Indian Springs.


Zdroj: ATM 2018/04, ISSN 1802-4823
URL : https://www.valka.cz/General-Atomics-MQ-1B-Predator-t254436#596164 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více