GK4A/ Ha-47 (Ha-11-11) Hatsukaze

GK4A . ハ47 / 初風一一型 「ハ11-11型」
     
Název:
Name:
Hitači Hacukaze Ha-11-11 (GK4A / Ha-47) Hitachi Hatsukaze Ha-11-11 (GK4A / ha-47)
Originální název:
Original Name:
ハ47 (ハ11-11) / 初風一一型 または「GK4A」
Kategorie:
Category:
invertní řadový motor inverted in-line engine
Výrobce:
Producer:
(株式会社日立製作所, Kabushiki-gaisha Hitachi Seisakusho, Tokyo
日産自動車株式会社, Nissan Jidōsha Kabushiki-gaisha, Tokyo
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
339 GK4A
1,037 Ha-47-11
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1930 (Hirth HM 504)
Použití:
Use:
Kyushu K9W1
Kokusai Ki-86
Tokyo Koku Ki 107
Yokosuka MXY7 22 Ohka (Tsu-11)
Yokosuka MXY9 Shuka (Tsu-11)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
4
Hmotnost:
Weight:
104 kg 229 lb
Celková délka:
Overall Length:
957 mm 3ft 1,67in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
505 mm 1ft 7,87in
Celková výška:
Overall Height:
726 mm 2ft 4,57in
Vrtání:
Bore:
105 mm 4,13in
Zdvih:
Stroke:
125 mm 4,92in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
3,983 l 243.06 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 77 Gasoline with an octane rating 77.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
karburátor Carburettor
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
5,8 : 1 5,8 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
atmosférickým tlakem atmospheric pressure
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
82 kW při 2450 ot/min 110 bhp at 2450 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon vzletový:
82 kW při 2 450 ot/min.
Maximální výkon: 78 kW při 2 400 ot/min v h= 1 000 m.
Jednalo se o licenční stavbu německého motoru Hirth HM 504. Licence byla zakoupena v roce 1942 po neúspěchu japonských firem, které nedokázaly postavit konkurenceschopný cvičnému letounu Bücker Bü 131.
Označení u námořního letectva Hitachi GK4A
Označení u armádního letectva Hitachi Ha-47-11.
V omezeném množství se vyráběla také verze Ha-11-12, která byla součástí motokompresorového motoru Tsu-11, což je jednoduchý reaktivní motor, kde pístový motor pohání kompresor a do stlačeného vzduchu může být vstřikováno palivo a směs zažehnuta.



Ventilový rozvod: F - 1 sací ventil je v hlavě válců a 1 výfukový ventil je v bloku motoru.
Take-off power: 110 hp at 2,450 rpm.
Maximum power output: 105 hp at 2,400 rpm at 3,281 ft.


The original Hatsukaze engine was a license-built Hirth HM 504. The Hitachi Hatsukaze is at the Imperial Japanese Navy known as the Hitachi GK4 and at the Imperial Japanese Army as Ha-47 11.
Also was build versions the Hatsukaze Model 12 was the power section linked to a compressor to create a primitive jet engine called a motorjet, the resulting Tsu-11 was intended to power Yokosuka MXY7 Ohka 22 flying bombs.


Valvetrain: F-Head, 1 inlet and 1 exhaust valve per cylinder.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9
mirokosunnex.miroko.tw
http://ja.wikipedia.org/wiki
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/GK4A-Ha-47-Ha-11-11-Hatsukaze-t66643#235989 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více