Název: Name: | Fokker T.IVA | |
Originální název: Original Name: | Fokker T.IVA | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 27.04.1936 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4665 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7210 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 26,200 m | |
Délka: Length: | 17,600 m | |
Výška: Height: | 6,000 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 97,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,74 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Wright Cyclone SR-1820-F2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 559 kW. Vrtule trojlistá stavitelná. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 259 km/h v 800 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 217 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,9 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5900 m | |
Dolet: Range: | 1560 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm v přední střelecké veži, 1x pohyblivý kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm ve hřbetní střelecké věži a 1x pohyblivý kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm ve sřelišti pod trupem za odtokovou hranou křídla. Pumový náklad: 1x torpédo (podvěšené pod trupem) nebo 4x 200 kg puma v pumovnici. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Fokker T.IVa byl torpédový bombardér / průzkumný letoun holandského námořního letectva. Letoun této verze představoval evoluční vývoj původního Fokkeru T.IV z roku 1927, který byl poháněn obstarožními motory Lorraine-Dietrich 12Cc. Původní letoun byl svými osádkami natolik oblíben, že když námořní letectvo v roce 1935 požadovalo jeho náhradu, tak stačilo, aby Fokker navrhnul jeho pouhé vylepšení. V rámci této modernizace zmizely otevřené kabiny pro osádku a řadové motory byly nahrazeny výkonnějšími hvězdicovými Cyclony. Letouny potom sloužily v Holandské východní Indii až do roku 1942, kdy je vlastní osádky zapálily (2. 3. 1942), aby se nedostaly do rukou Japonců. Tehdy již tyto Fokkery létaly jako cvičné. | |
Zdroje: Sources: | L+K 7/1972, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Fokker T-IV L+K 5/1997, Václav Němeček, Letadla 39-45, Fokker T-IVa www.aeroflight.co.uk http://www.airwar.ru/enc/bww1/fokt4.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-T-IVA-t114501#398617Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.