Fokker PW-6

Fokker D.IX
     
Název:
Name:
Fokker D.IX Fokker D.IX
Originální název:
Original Name:
Fokker D.IX
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
874 kg 1927 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1253 kg 2762 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,99 m 29ft 5,93in
Délka:
Length:
7,09 m 23ft 3,12in
Výška:
Height:
2,74 m 8ft 11,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,11 m2 237.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW, později
Wright H o výkonu 250 kW
Hispano-Suiza 8Fb, power 300 hp, later
Wright H, power 335 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
223 km/h v ? m 138.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
188 km/h v ? m 116.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
471 km 292.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning ráže 7,62 mm 2x .30 in Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vrcholem vývoje úspěšného stíhače Fokker D.VII se stal typ D.IX. Šlo o konstrukčně obvyklý dvouplošník s trupem ze svařovaných trubek a dřěvěnou konstrukcí křídel. Jedním z největších rozdílů proti jeho předchůdci představovala aerodynamicky tvarovaná palivová nádrž, umístěná mezi podvozkovými koly. Druhým rozdílem bylo použití vodou chlazeného osmiválcového motoru Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW. Prototyp byl zalétán v roce 1921 a byl mezi letadly, které pro testy v USA zakoupila mise generála Mitchella. Stroj, nyní označený PW-6, v Americe dostal motor Wright, což byla kopie původního francouzského, a byla mu také odstraněna nádrž z podvozku. Testy na McCook Field ovšem ukázaly, že PW-6 se výkonově neliší od běžného Fokkeru D.VII natolik, aby si vysloužil objednávku dalších strojů. -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_d-9.php
http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd9.html
www.csd.uwo.ca
www.ibiblio.org
www.dutch-aviation.nl

Fokker PW-6 - http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_d-9.php

http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_d-9.php
URL : https://www.valka.cz/Fokker-PW-6-t73433#260547 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více