Název: Name: | Fokker G.IA | |
Originální název: Original Name: | Fokker G.IA | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.07.1940 N. V. Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.07.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 36 (S/n 5521-5556) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.03.1937 demostrátor X-2 09.11.1938 první letoun Fokker G.IA | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3360 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,155 m | |
Délka: Length: | 10,870 m | |
Výška: Height: | 3,800 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 125,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Mercury VIII, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec, vzletový výkon 545 kW při 2 650 ot/min, maximální výkon 619 kW v h= 4 100 m při 2 750 ot/min, maximální trvalý výkon 545 kW. Vrtule trojlisté s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 475 km/h v 4100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 383 km/h v 3600 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,33 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9300 m | |
Dolet: Range: | 1510 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm v přídi a 1x pohyblivý kulomet FN Browning ráže 7,92 mm ve střelišti na konci trupové gondoly. Pumový náklad: do 300 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tato verze byla určena pro holandské letectvo (první převzalo v červenci 1939) a také aktivně zasáhla do bojů proti Německu. Během těchto bojů utrpěly tyto stíhačky značné ztráty. Po kapitulaci Holandska (14. 05. 1940) převzala několik letadel Luftwaffe. | |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1961, ISBN 0-356-01447-9. Bart Van der Klaauw, Profile Publications, The Fokker G-1, Number 134, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK, 1966 L+K č.15/1996, Václav Němeček, Fokker G.I, Letadla 39-45 http://www.go2war2.nl/artikel/190 http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_g-1.php http://www.cofe.ru/avia/F/F-112.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker G.IA |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker G.IA |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker G.IA |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#106532Verze : 0
Vláďa
MOD
G.1 byl užíván Holandskem, po okupaci zbylé stroje převzali Němci. Původně španělská, později dánská objednávka nebyla dodána a stroje po improvizovaném vyzbrojení sloužily v Holandsku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#41457Verze : 0
Prototyp (X-2) po přestavbě vybavený motory Pratt & Whitney Twin Wasp Junior.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker G.IA |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | X-2 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1937 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#420392Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fokker G.1A (325) ve standardní kamufláži s výsostnými znaky z období války. Sloužil u 4e Java v Bergenu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker G.IA |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 325 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#420398Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Fokker G.1A s trupovým číslem 313 se bojů proti Luftwaffe při německém vpádu do Nizozemí neúčastnil. Byl v té době totiž opravován v hangáru na letišti v Bergenu. Stroj nese typickou nizozemskou kamufláž: spodní plochy čkokoládově hnědé, přičemž tato berva přechází také na horní boční plochy, kde spolu s tmavou zelenou a světle hnědou tvoří nepravidelná pole. Výsostné znaky předválečného typu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nizozemí (NLD) |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 313 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 10.05.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fokker G.1A s trupovým číslem 313 se bojů proti Luftwaffe při německém vpádu do Nizozemí neúčastnil. Byl v té době totiž opravován v hangáru na letišti v Bergenu. Stroj nese typickou nizozemskou kamufláž: spodní plochy čkokoládově hnědé, přičemž tato berva přechází také na horní boční plochy, kde spolu s tmavou zelenou a světle hnědou tvoří nepravidelná pole. Výsostné znaky předválečného typu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nizozemí (NLD) |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 313 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 10.05.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nizozemí (NLD) |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 313 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 10.05.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Nizozemí (NLD) |
Typ letounu | - |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 313 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 10.05.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#454766Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.