Main Menu
User Menu

Fokker G.IA

     
Název:
Name:
Fokker G.IA
Originální název:
Original Name:
Fokker G.IA
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.07.1940 N. V. Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.07.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
36 (S/n 5521-5556)
První vzlet:
Maiden Flight:
16.03.1937 demostrátor X-2
09.11.1938 první letoun Fokker G.IA
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3360 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,155 m
Délka:
Length:
10,870 m
Výška:
Height:
3,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
125,3 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Mercury VIII, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec, vzletový výkon 545 kW při 2 650 ot/min, maximální výkon 619 kW v h= 4 100 m při 2 750 ot/min, maximální trvalý výkon 545 kW.
Vrtule trojlisté s nastavitelným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
475 km/h v 4100 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
383 km/h v 3600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,33 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9300 m
Dolet:
Range:
1510 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
8x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm v přídi a
1x pohyblivý kulomet FN Browning ráže 7,92 mm ve střelišti na konci trupové gondoly.
Pumový náklad: do 300 kg.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Tato verze byla určena pro holandské letectvo (první převzalo v červenci 1939) a také aktivně zasáhla do bojů proti Německu. Během těchto bojů utrpěly tyto stíhačky značné ztráty.
Po kapitulaci Holandska (14. 05. 1940) převzala několik letadel Luftwaffe.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1961, ISBN 0-356-01447-9.
Bart Van der Klaauw, Profile Publications, The Fokker G-1, Number 134, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK, 1966
L+K č.15/1996, Václav Němeček, Fokker G.I, Letadla 39-45
http://www.go2war2.nl/artikel/190
http://www.aviastar.org/air/holland/fokker_g-1.php
http://www.cofe.ru/avia/F/F-112.htm
archiv autora

Fokker G.IA -


Fokker G.IA -


Fokker G.IA -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#106532Verze : 0
MOD
G.1 byl užíván Holandskem, po okupaci zbylé stroje převzali Němci. Původně španělská, později dánská objednávka nebyla dodána a stroje po improvizovaném vyzbrojení sloužily v Holandsku.
Fokker G.IA -


Fokker G.IA -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#41457Verze : 0
Prototyp (X-2) po přestavbě vybavený motory Pratt & Whitney Twin Wasp Junior.
Fokker G.IA -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#420392Verze : 0
MOD
Fokker G.1A (325) ve standardní kamufláži s výsostnými znaky z období války. Sloužil u 4e Java v Bergenu.
Fokker G.IA -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#420398Verze : 0
MOD
.
Fokker G.IA - Fokker G.1A  s trupovým číslem 313 se bojů proti Luftwaffe při německém vpádu do Nizozemí neúčastnil.  Byl v té době totiž opravován v hangáru na letišti v Bergenu. Stroj nese typickou nizozemskou kamufláž:  spodní plochy čkokoládově hnědé, přičemž tato berva přechází také na horní boční plochy, kde spolu s tmavou zelenou a světle hnědou tvoří nepravidelná pole. Výsostné znaky předválečného typu.

Fokker G.1A s trupovým číslem 313 se bojů proti Luftwaffe při německém vpádu do Nizozemí neúčastnil. Byl v té době totiž opravován v hangáru na letišti v Bergenu. Stroj nese typickou nizozemskou kamufláž: spodní plochy čkokoládově hnědé, přičemž tato berva přechází také na horní boční plochy, kde spolu s tmavou zelenou a světle hnědou tvoří nepravidelná pole. Výsostné znaky předválečného typu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker G.IA -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker G.IA -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Fokker G.IA -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Fokker-G-IA-t1025#454766Verze : 0
MOD