Název: Name: | Fokker F.XVIII | |
Originální název: Original Name: | Fokker F.XVIII | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.193R NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 + 12 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4350 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7550 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 24,50 m | |
Délka: Length: | 18,50 m | |
Výška: Height: | 4,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 84,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney Wasp C1 o výkonu 309 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 210 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,2 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4800 m | |
Dolet: Range: | 1820 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letoun poprvé vzlétl v roce 1932 a jednalo se o poslední sériově stavěný Fokkerův dopravní hornoplošník. Všech pět letounů odebrala domácí společnost KLM. Letoun PH-AIP pojmenovaný Pelikaan podnikl v prosinci 1934 první let společnosti KLM přes Atlantik. V roce 1935 dva z jejích strojů koupila Československá letecká společnost, letouny byly však v té době již zastaralé a značně opotřebované. V roce 1938 byla obě letadla prodána palestinské společnosti Commercial Aviation Co., k novému uživateli se ale dostalo jen jedno letadlo. | |
Zdroje: Sources: | L+K www.scramble.nl www.vrcurassow.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Fokker-F-XVIII-t51983#196561Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.