Název: Name: | Fokker E.III | |
Originální název: Original Name: | Fokker E.III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1915-DD.MM.191R Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1915-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 300 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1915 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 399 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 610 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,520 m | |
Délka: Length: | 7,200 m | |
Výška: Height: | 2,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,4 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Oberursel U.I o výkonu 74 kW/100 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 100 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 140 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3600 m | |
Dolet: Range: | 220 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost. 1,5 h | |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Fokker E.III, Windsock Datafile No.15. Albatros Productions, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-19-7. Bruce, J. M. The Fokker Monoplanes, Profile No.38. Profile Publications, Leatherhead 1965. Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Leaman, Paul. Fokker Aircraft of World War One. The Crowood Press, 2001. ISBN 1-86126-353-8. |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#404087Verze : 0
Aubi
MOD
.
Fokker E.III (LF 196), se kterým létal Gotthard Sachsenberg u jednotky Marine Feld Flieger Abteilung Nr.I, základna Mariakerke.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Sachsenberg, Gotthard |
Výrobní číslo | 480 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | LF196 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Marine Feld Flieger Abteilung Nr.I |
Základna | Mariakerke, letecká základna |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fokker E.III (LF 196), se kterým létal Gotthard Sachsenberg u jednotky Marine Feld Flieger Abteilung Nr.I, základna Mariakerke.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#393023Verze : 0
ICE
MOD
Reklama
.
Tento Fokker byl továrnou vyexpedován 1. 4. 1916, avšak ji za týden, 8. 4., ztratil jeho pilot orientaci a přistál za britskými liniemi. Pro Brity šlo o událost mimořádného významu, neboť do té doby se o Fokkerech vyprávěly pouze legendy. Stroj byl podroben komplexním testům a simulovaným soubojům (Na B.E. 2 proti němu například letěl také Cecil Lewis, pozdější eso. O významu celé události svědčí i to, že jí věnoval kapitolu ve svých pamětech.). Výsledky prokázaly, že nejde o zdaleka tak dobrý letoun, jak si dosud britští piloti mysleli, výsledný oběžník byl ihned odeslán ke všem perutím a způsobil prudký nárůst morálky v řadách letců RFC. Stroj je dodnes vystaven v London Science Museum. Jde o jediný dochovaný exemplář. Letoun byl kompletně v barvách materiálu, během testů později obdržel britské výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 509 |
Sériové / evidenční číslo | 210/16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Feldfliegerabteilung Nr.5 (FFA 5) |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 08.04.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Fokker byl továrnou vyexpedován 1. 4. 1916, avšak ji za týden, 8. 4., ztratil jeho pilot orientaci a přistál za britskými liniemi. Pro Brity šlo o událost mimořádného významu, neboť do té doby se o Fokkerech vyprávěly pouze legendy. Stroj byl podroben komplexním testům a simulovaným soubojům (Na B.E. 2 proti němu například letěl také Cecil Lewis, pozdější eso. O významu celé události svědčí i to, že jí věnoval kapitolu ve svých pamětech.). Výsledky prokázaly, že nejde o zdaleka tak dobrý letoun, jak si dosud britští piloti mysleli, výsledný oběžník byl ihned odeslán ke všem perutím a způsobil prudký nárůst morálky v řadách letců RFC. Stroj je dodnes vystaven v London Science Museum. Jde o jediný dochovaný exemplář. Letoun byl kompletně v barvách materiálu, během testů později obdržel britské výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#398829Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento Fokker sloužil jak na italské, tak na východní frontě u jednotek Flik 8 a Flik 18 (či 19, prameny se různí). U Flik 8 s ním měl údajně létat Lt. Stanger (možná Julius Stanger, 1 sestřel). Stroj je vyzbrojen rakouským kulometem Schwarzlose M 7/12. Všechny plátěné plochy patrně natřeny středně šedou kamufláží.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 03.43 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 8 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Fokker sloužil jak na italské, tak na východní frontě u jednotek Flik 8 a Flik 18 (či 19, prameny se různí). U Flik 8 s ním měl údajně létat Lt. Stanger (možná Julius Stanger, 1 sestřel). Stroj je vyzbrojen rakouským kulometem Schwarzlose M 7/12. Všechny plátěné plochy patrně natřeny středně šedou kamufláží.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#398835Verze : 0
Rad
MOD
.
Rakousko-uherské námořnictvo disponovalo celkem šesti Fokkery E.III (čísel A4-A9). S tímto A6 byl vyfotografován G. Banfield, když přilétl na návštěvu k Flik 42. Stroj je kamuflován světle šedozelenou barvou (Methuen 30 C8).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Banfield, Gottfried von |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A6 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.09.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Rakousko-uherské námořnictvo disponovalo celkem šesti Fokkery E.III (čísel A4-A9). S tímto A6 byl vyfotografován G. Banfield, když přilétl na návštěvu k Flik 42. Stroj je kamuflován světle šedozelenou barvou (Methuen 30 C8).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#398844Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
www.avionslegendaires.net
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#347834Verze : 0
Replika Eindeckera (zmenšená, aby se vešla do kategorie ultra-light)
Létá v rámci létajícího cirkusu
V programu je letiště bylo napadeno spojeneckými letci (včetně výbuchů bomb) a pilot se chystá vzlétnou, aby mohl "ztrestat" drzé "frantíky" a "tomíky"
Létá v rámci létajícího cirkusu
V programu je letiště bylo napadeno spojeneckými letci (včetně výbuchů bomb) a pilot se chystá vzlétnou, aby mohl "ztrestat" drzé "frantíky" a "tomíky"
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#28152Verze : 0
ICE
MOD
Ještě jeden:
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#41502Verze : 0
Tohle už je replika 1:1 postavená s využitím originálních dílů pro muzeum v Berlíně
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44365Verze : 0
ICE
MOD
Ještě z druhé strany
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44367Verze : 0
ICE
MOD
detail kulometu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44368Verze : 0
ICE
MOD
Detail motoru a uchycení vrtule
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#44374Verze : 0
ICE
MOD
Foker E.III - múzeum Berlín, Gatow.

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#201415Verze : 0
Elvis
MOD
commons.wikimedia.org
cs.m.wikipedia.org
Fokker E.III nacházející se v London Science Museum
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-E-III-t9266#640192Verze : 0
Jirka Cooper
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.