Název: Name: | Fokker D.X | |
Originální název: Original Name: | Fokker D.X | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1921-DD.MM.1923 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1921-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 860 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1246 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,75 m | |
Délka: Length: | 8,00 m | |
Výška: Height: | 2,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 224 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 225 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet LMG 08/15 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961. www.dutch-aviation.nl http://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd10.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.X |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.X |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.X |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-X-t69765#497874Verze : 0
Aubi
MOD
Fokker D.X
Stíhací hornoplošník Fokker D.X vznikl na samém konci 1. světové války na základě typu D.VIII a v podstatě šlo o jeho přestavbu pro nový motor. Když po válce Anthony Fokker stěhoval svou továrnu do Nizozemí, rozestavěný prototyp putoval s ním a zde byl dokončen. Šlo o hornoplošník typu parasol se samonosným křídlem, s trupem z ocelových trubek potaženým plátnem, křídla byla kryta překližkou. Původně zamýšlený motor BMW IIIa byl nahrazen řadovým osmiválcem Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 223 kW. Prototyp byl nakonec dokončen až v roce 1921, kdy byl také nabídnut zájemcům. Tento prototyp byl zničen roku 1922, když se zřítil následkem třepetání křídla, přesto si ale Španělé objednali deset kusů. Další stroj byl jako vzorek doručen do Finska, kde létal v letech 1923-1924.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.X
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
Stíhací hornoplošník Fokker D.X vznikl na samém konci 1. světové války na základě typu D.VIII a v podstatě šlo o jeho přestavbu pro nový motor. Když po válce Anthony Fokker stěhoval svou továrnu do Nizozemí, rozestavěný prototyp putoval s ním a zde byl dokončen. Šlo o hornoplošník typu parasol se samonosným křídlem, s trupem z ocelových trubek potaženým plátnem, křídla byla kryta překližkou. Původně zamýšlený motor BMW IIIa byl nahrazen řadovým osmiválcem Hispano-Suiza 8Fb o výkonu 223 kW. Prototyp byl nakonec dokončen až v roce 1921, kdy byl také nabídnut zájemcům. Tento prototyp byl zničen roku 1922, když se zřítil následkem třepetání křídla, přesto si ale Španělé objednali deset kusů. Další stroj byl jako vzorek doručen do Finska, kde létal v letech 1923-1924.
Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.X
www.aviastar.org
www.csd.uwo.ca
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.X |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-X-t69765#245573Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.