Název: Name: | Fokker D.VII | |
Originální název: Original Name: | Fokker D.VII | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin / DD.MM.1918-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin / DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl / DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG, Budapest / DD.MM.1918-DD.MM.1918 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien / DD.MM.1919-DD.MM.19RR NV Koninklijke Nederlandse Vliegtuigenfabriek, Amsterodam DD.MM.1929-DD.MM.1929 Alfred Comte, Schweizerische Flugzeugfabrik AG, Oberrieden | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 3800: ~ 1200 Fokker ~ 2200 Albatros/OAW ~ 150 MAG ~ 255 Aviatik 8 Comte | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 850 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,700 m | |
Délka: Length: | 6,950 m | |
Výška: Height: | 2,950 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,2 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.IIIa o výkonu 118 kW/160 k nebo Mercedes D.IIIaü o výkonu 132 kW/180 k nebo BMW.IIIa o výkonu 136 kW/185 k nebo Austro-Daimler o výkonu 154 kW/210 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 91 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1871) km/h v 1000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 31.52) min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 60003) m | |
Dolet: Range: | 450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 205 km/h ve výšce 2000 m s motorem BMW, 196 km/h s motorem Austro-Daimler 2) 16 min s motorem BMW, 14 min s motorem Austro Daimler 3) 7000 m s motorem BMW, 6700 m s motorem Austro Daimler | |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Fokker D.VII, Windsock Profile No.9. Albatros Publications, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-15-4. Gray, Peter M. The Fokker D.VII, Profile No.25. Profile Publications, Leatherhead 1965. Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#404022Verze : 0
Aubi
MOD
Fokker D.VII
V roku 1917 navrhol šéfkonštruktér firmy Fokker Reinhold Platz nový typ lietadla. Vznikol tak prototyp Fokker V.11. Postavený bol na osvedčenom trupe lietadla Dr.I. Avšak letové skúšky si vynútili viacero zmien, predovšetkým chvostové plochy boli úplne prepracované. (namiesto samotného smerového kormidla bola použitá kombinácia kýlovej plochy a smerového kormidla) Nakoľko bol zastavaný ťažší a výkonnejší motor, lietadlo dostalo nové krídla väčšieho rozpätia a plochy. Konštrukčne boli podobné ako u Dr.I, avšak ich väčšie rozmery si vynútili dvojnosníkovú štruktúru. Pri konkurze na nové stíhacie lietadlo, jasne zvíťazil. Bolo rozhodnuté, že Fokkery D.VII nebude vyrábať iba materský závod, ale aj A.E.G. (který ale nakonec výrobu nezahájil - pozn. Aubi) a dokonca ALBATROS, do tej doby hlavný Fokkerov konkurent. Cena lietadla bola 25 000 mariek. Zábeh výroby však nebol veľmi rýchly, prvé lietadlá sa na fronte objavili až v máji 1918, rýchlo sa však stal obľúbeným lietadlom a nebezpečným súperom. Fokker D.VII bol ľahko ovládateľný vo všetkých režimoch letu, pri nízkych i maximálnych rýchlostiach a dokonce i na hranici svojhoho dostupu. Mal pritom relatívne vynikajúca stúpavosť. V rukách skúseného pilota bol schopný po získaní náležitej rýchlosti stúpať kolmo hore a viesť pritom paľbu z oboch synchronizovaných guľometov. Tieto vlastnosti boli mimo iného dané výbornou štrukturálnou pevnosťou celého lietadla. Výkonmi sa mu mohol merať iba Sopwith Snipe resp. Spad XIII. Výroba sa potom rozbehla a do septembra 1918 bolo armáde dodaných viac než 1700 lietadiel. Bol takisto jediným lietadlom, ktoré bolo výslovne uvedené v 4. článku podmienok prímeria, ktorý nariaďoval Nemcom odovzdať vítazom vojnový materiál. Práve tento typ lietadla bol následne po uzavrení prímeria prednostne nemeckým leteckým útvarom odeberaný. Po podpise prímeria Antony Fokker prepašoval niekoľko lietadiel a strojové vybavenie továrne do rodného Holandska. Tu sa lietadlo vyrábalo aj po vojne. Viaceré armády využívali tento typ ešte niekoľko rokov po skončení vojny.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://letouny.webz.cz/letadla/fokker_d7.html
V roku 1917 navrhol šéfkonštruktér firmy Fokker Reinhold Platz nový typ lietadla. Vznikol tak prototyp Fokker V.11. Postavený bol na osvedčenom trupe lietadla Dr.I. Avšak letové skúšky si vynútili viacero zmien, predovšetkým chvostové plochy boli úplne prepracované. (namiesto samotného smerového kormidla bola použitá kombinácia kýlovej plochy a smerového kormidla) Nakoľko bol zastavaný ťažší a výkonnejší motor, lietadlo dostalo nové krídla väčšieho rozpätia a plochy. Konštrukčne boli podobné ako u Dr.I, avšak ich väčšie rozmery si vynútili dvojnosníkovú štruktúru. Pri konkurze na nové stíhacie lietadlo, jasne zvíťazil. Bolo rozhodnuté, že Fokkery D.VII nebude vyrábať iba materský závod, ale aj A.E.G. (který ale nakonec výrobu nezahájil - pozn. Aubi) a dokonca ALBATROS, do tej doby hlavný Fokkerov konkurent. Cena lietadla bola 25 000 mariek. Zábeh výroby však nebol veľmi rýchly, prvé lietadlá sa na fronte objavili až v máji 1918, rýchlo sa však stal obľúbeným lietadlom a nebezpečným súperom. Fokker D.VII bol ľahko ovládateľný vo všetkých režimoch letu, pri nízkych i maximálnych rýchlostiach a dokonce i na hranici svojhoho dostupu. Mal pritom relatívne vynikajúca stúpavosť. V rukách skúseného pilota bol schopný po získaní náležitej rýchlosti stúpať kolmo hore a viesť pritom paľbu z oboch synchronizovaných guľometov. Tieto vlastnosti boli mimo iného dané výbornou štrukturálnou pevnosťou celého lietadla. Výkonmi sa mu mohol merať iba Sopwith Snipe resp. Spad XIII. Výroba sa potom rozbehla a do septembra 1918 bolo armáde dodaných viac než 1700 lietadiel. Bol takisto jediným lietadlom, ktoré bolo výslovne uvedené v 4. článku podmienok prímeria, ktorý nariaďoval Nemcom odovzdať vítazom vojnový materiál. Práve tento typ lietadla bol následne po uzavrení prímeria prednostne nemeckým leteckým útvarom odeberaný. Po podpise prímeria Antony Fokker prepašoval niekoľko lietadiel a strojové vybavenie továrne do rodného Holandska. Tu sa lietadlo vyrábalo aj po vojne. Viaceré armády využívali tento typ ešte niekoľko rokov po skončení vojny.
zdroj:
Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
http://letouny.webz.cz/letadla/fokker_d7.html
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#279707Verze : 0
Reklama
.
Fokker D.VIIF ev. č. 5125/18 byl osobním strojem velitele JG 1 Hermanna Göringa. Létal s ním během srpna 1918, avšak nezaznamenal s ním žádný sestřel. Letoun byl na všech plochách natřen bílou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VII |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Göring, Hermann |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 5125/18 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra I [1917-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fokker D.VIIF ev. č. 5125/18 byl osobním strojem velitele JG 1 Hermanna Göringa. Létal s ním během srpna 1918, avšak nezaznamenal s ním žádný sestřel. Letoun byl na všech plochách natřen bílou barvou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#413377Verze : 0
Rad
MOD
zdroj: www.wikipedia.com
Fokker D.VII č. 5125/18 patril Hermannovi Goeringovi
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fokker D.VII č. 5125/18 patril Hermannovi Goeringovi
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#279709Verze : 0
Fokker D.VII
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#61504Verze : 0
Reklama
Kresba přibližující konstrukci trupu Fokkeru D.VII.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#61506Verze : 0

Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#61507Verze : 0
Fokker D.VII československého letectva.
Zdroj: www.militaryphotos.net
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#336956Verze : 1
V kokpitu tohoto Fokkeru D.VIIF se střídali H. Göring (22 sestřelů, Pour le Mérite) a E. Udet (62 s., PlM).
Fokker D.VIIF ev. č. 4253/18 ze stavu Jasta 4. Létali s ním Ernst Udet, velitel Jasta 4 (62 sestřelů, Pour le Mérite) a Hermann Göring, velitel nadřízené JG 1 (22 sestřelů, Pour le Mérite). Letiště Metz-Frescaty, říjen 1918. Letoun má červeně zbarvenou přední část trupu, podvozek a vzpěrový systém. Zadní část trupu a ocasní plochy jsou bílé. Nosné plochy potaženy lozengovým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker D.VII |
Kamufláž | Hi-Vis |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Göring, Hermann |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 4253/18 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací letka 4 [1916-1918] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.10.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Fokker D.VIIF ev. č. 4253/18 ze stavu Jasta 4. Létali s ním Ernst Udet, velitel Jasta 4 (62 sestřelů, Pour le Mérite) a Hermann Göring, velitel nadřízené JG 1 (22 sestřelů, Pour le Mérite). Letiště Metz-Frescaty, říjen 1918. Letoun má červeně zbarvenou přední část trupu, podvozek a vzpěrový systém. Zadní část trupu a ocasní plochy jsou bílé. Nosné plochy potaženy lozengovým plátnem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#413384Verze : 0
Rad
MOD
Několik fotek z mé kolekce
zdroj : vlastní fota
zdroj : vlastní fota
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#312904Verze : 0
Fokker D.VII
RAF muzeum, 17.11.2017
RAF muzeum, 17.11.2017
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.VII |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#588694Verze : 0
MART.in
MOD
Fokker D.VII sovietskeho letectva, lietadlo má poškodené horné krídlo.
http://www.airpages.ru/people/rafalovich2.shtml
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Fokker D.VII |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-VII-t3191#630356Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.