Název: Name: | Fokker C-XI-W | Fokker C-XI-W |
Originální název: Original Name: | Fokker C-XI-W | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1939 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.07.1935 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1720 kg | 3792 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2550 kg | 5622 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | 42ft 7,81in |
Délka: Length: | 10,400 m | 34ft 1,44in |
Výška: Height: | 4,500 m | 14ft 9,16in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 64 kg/m2 | 13.11 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright Cyclone SR-1820-F-52, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 578 kW nebo Bristol Pegasus III vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 570 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Wright Cyclone SR-1820-F-52 nine-cylinder, air-cooled single-row radial engine rated at 775 hp or Bristol Pegasus III nine-cylinder, air-cooled single-row radial engine rated at 765 hp, driving two-bladed fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 280 km/h v 1750 m | 174 mph in 5741 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 235 km/h v 1750 m | 146 mph in 5741 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,8 m/s | 944.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,9 min do 3000 m | 7,9 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6400 m | 20997 ft |
Dolet: Range: | 729 km | 453 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný synchronizovaný kulomet Browning FN ráže 7,92 mm nad motorem a 1x pohyblivý kulomet Browning FN ráže 7,92 mm v zadní části kabiny. | One fixed forward-firing 0.311 inch FN-Browning machine gun in nose and one trainable rearward-firing 0.311 inch FN-Browning machine gun in observer's cockpit. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První prototyp vzlétl 20. července 1935, zanedlouho potom byl odeslán do německého Warnemünde ke zkouškám katapultovaného vzletu. Po těchto zkouškách operoval Fokker C-XI-W z palub křižníků De Ruyter a Tromp. Hlavním operačním prostorem tohoto typu letounu byla Holandská Výchdní Indie, zde také byly, během prvních dní japonského útoku, zcela zlikvidovány. | The prototype first flew on 20 July 1935. After successful catapult trials in Germany, was an order for a further fourteen Fokker C.XI-Ws was placed, the aircraft being used to equip the cruisers HNLMS Tromp and HNLMS De Ruyter while operating in European waters; but most were sent to the Netherlands East Indies to equip the Navy there. They were used extensively for reconnaissance but none survived the Japanese invasion of Java |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War: Volume Six, Floatplanes, London, Macdonald, 1962 No ISBN L+K 15/1978, Václav Němeček, Letadla 39-45, Fokker C-XI-W http://www.airwar.ru/enc/sww2/fokc11.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |