Fokker C.XI-W

Fokker C-XI-W
     
Název:
Name:
Fokker C-XI-W Fokker C-XI-W
Originální název:
Original Name:
Fokker C-XI-W
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1939 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterodam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
První vzlet:
Maiden Flight:
20.07.1935
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1720 kg 3792 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
10,400 m 34ft 1,44in
Výška:
Height:
4,500 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
64 kg/m2 13.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright Cyclone SR-1820-F-52, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 578 kW nebo
Bristol Pegasus III vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 570 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Wright Cyclone SR-1820-F-52 nine-cylinder, air-cooled single-row radial engine rated at 775 hp or
Bristol Pegasus III nine-cylinder, air-cooled single-row radial engine rated at 765 hp,
driving two-bladed fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
280 km/h v 1750 m 174 mph in 5741 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
235 km/h v 1750 m 146 mph in 5741 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,8 m/s 944.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,9 min do 3000 m 7,9 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6400 m 20997 ft
Dolet:
Range:
729 km 453 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný synchronizovaný kulomet Browning FN ráže 7,92 mm nad motorem a
1x pohyblivý kulomet Browning FN ráže 7,92 mm v zadní části kabiny.
One fixed forward-firing 0.311 inch FN-Browning machine gun in nose and
one trainable rearward-firing 0.311 inch FN-Browning machine gun in observer's cockpit.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
První prototyp vzlétl 20. července 1935, zanedlouho potom byl odeslán do německého Warnemünde ke zkouškám katapultovaného vzletu. Po těchto zkouškách operoval Fokker C-XI-W z palub křižníků De Ruyter a Tromp. Hlavním operačním prostorem tohoto typu letounu byla Holandská Výchdní Indie, zde také byly, během prvních dní japonského útoku, zcela zlikvidovány. The prototype first flew on 20 July 1935. After successful catapult trials in Germany, was an order for a further fourteen Fokker C.XI-Ws was placed, the aircraft being used to equip the cruisers HNLMS Tromp and HNLMS De Ruyter while operating in European waters; but most were sent to the Netherlands East Indies to equip the Navy there. They were used extensively for reconnaissance but none survived the Japanese invasion of Java
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War: Volume Six, Floatplanes, London, Macdonald, 1962 No ISBN
L+K 15/1978, Václav Němeček, Letadla 39-45, Fokker C-XI-W
http://www.airwar.ru/enc/sww2/fokc11.html
archiv autora

Fokker C.XI-W -


Fokker C.XI-W -


Fokker C.XI-W -


Fokker C.XI-W -


Fokker C.XI-W -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-C-XI-W-t114353#398281 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více