Název: Name: | Focke-Wulf Ta 152 H-1 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Ta 152 H-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Cottbus / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1944-DD.12.1944 (Ta 152 H-0) DD.12.1944-DD.01.1945 ? (Ta 152 H-1) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Ta 152 H-0: 20 (W.Nr.: 150001-150020) Ta 152 H-1: 25+ (W.Nr.: 150021-150037, 150160-150169) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.07.1944 (prototyp / prototype Fw 190 V33/U1, W.Nr.: 0058, GH+KW) 24.11.1944 (Ta 152 H-0) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3920 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5217 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,440 m | |
Délka: Length: | 10,710 m | |
Výška: Height: | 3,360 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 196,8 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Junkers Jumo 213 E kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k). Vrtule trojlistá VS 9 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | Interní nádrže 595 l + 400 l + 600 l v externích nádržích. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 7321) km/h v 9500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 500 km/h v 7000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17,51) m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,21) min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14800 m | |
Dolet: Range: | 1100 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v kořeni křídel, každý 175 nábojů a 1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm v ose motoru, 90 nábojů. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) s MW 50 | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Harmann, D.: Focke-Wulf Ta 152, Schiffer Publishing, 1999 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003 Poruba, T., Janda, A.: Fw 190 D & Ta 152, JaPo, 1992 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#250036Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Ta 152 H-1 patřící ke Stab/JG 301. JG 301 byla jedinou jednotkou, která používala stroje Ta 152 obou verzí. Kamufláž sestává ze světle šedé barvy RLM 76 na spodních a bočních plochách, tmavé zelené RLM 82 a světle zelené RLM 83 na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Focke-Wulf |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | žlutá 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 301 [1943-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1945 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Ta 152 H-1 patřící ke Stab/JG 301. JG 301 byla jedinou jednotkou, která používala stroje Ta 152 obou verzí. Kamufláž sestává ze světle šedé barvy RLM 76 na spodních a bočních plochách, tmavé zelené RLM 82 a světle zelené RLM 83 na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#397296Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Předsériový stroj Ta 152 H-0 (W.Nr. 150 003) zachycený v prosinci 1944 na továrním letišti v Cottbusu. Letoun následně přeletěl k Erprobungsstelle Rechlin (Erprobungskommando Ta 152), kde proběhlo jeho převzetí. Poté byl bojově nasazen u Stab/JG 301.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#217212Verze : 2
Ta 152 H-0 (W.Nr. 150 020, "zelená 4") na konci války létala u III./JG 301. Letoun byl zabaven britským vojskem na letišti v Dánsku, následně byl předán ke zkouškám Američanům, kteří mu přidělili označení FE-112. Jedná se o jediný dochovaný letoun řady Ta 152 do dnešních dnů.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#24706Verze : 0
Letouny Ta 152 H odstavené na letišti Alteno, začátek roku 1945. V popředí stojí letoun "žlutá 1" od 7./JG 301.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Luckau, Operační letiště Alteno [1938-1945] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#408586Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Ta 152 H-1 (W.Nr. 150 167) zachycená po skončení války ve zdevastovaném hangáru na letišti Straubing. Letoun už nestihl být předán operačnímu útvaru (asi JG 301).
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Focke-Wulf Ta 152 H |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#408587Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Trojpohledový náčrtek Ta 152 H-1
zdroj uveden výše
zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#250038Verze : 0
Vláďa
MOD
Ta 152 byl německou odpovědí na nálety bombardérů B-17. Německá zpravodajská služba již měla informace o chystaném nasazení B-29. Vznikla potřeba výškového stíhacího letounu. Experimenty s přetlakovými kabinami, různými motory a vstřikováním či turbodmychadly začaly i u firmy Focke Wulf na modelech Fw 190 B, C, D pod vedením Kurta Tanka. Typ D se ukázal jako nejvhodnější, na jeho základě vznikly modely Fw 190 Ra 2 a Ra3. Při zkouškách porazily Bf 109 H a byly označeny Ta 152 B, Ta 152 H. Ta 152 H byl vybaven přetlakovou kabinou, vstřikováním GM 1 (N2O) nebo MW 50 (metanol-voda), hydraulickým ovládáním klapek a podvozku. Dále došlo k prodloužení trupu, zvětšení ocasních ploch a posunutí kabiny tak, aby bylo zachováno těžiště. Letouny byly vyráběny v továrně v Cottbusu, Ta 152 H-1 začaly sjíždět z linek v listopadu 1944.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#37733Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.