Main Menu
User Menu
Reklama

Focke-Wulf Ta 152 H

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Ta 152 H-1
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Ta 152 H-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.11.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Cottbus /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1944-DD.12.1944 (Ta 152 H-0)
DD.12.1944-DD.01.1945 ? (Ta 152 H-1)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Ta 152 H-0: 20 (W.Nr.: 150001-150020)
Ta 152 H-1: 25+ (W.Nr.: 150021-150037, 150160-150169)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.07.1944 (prototyp / prototype Fw 190 V33/U1, W.Nr.: 0058, GH+KW)
24.11.1944 (Ta 152 H-0)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3920 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5217 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,440 m
Délka:
Length:
10,710 m
Výška:
Height:
3,360 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
196,8 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers Jumo 213 E kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k).
Vrtule trojlistá VS 9 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
Interní nádrže 595 l + 400 l + 600 l v externích nádržích.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
7321) km/h v 9500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
500 km/h v 7000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,51) m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,21) min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
14800 m
Dolet:
Range:
1100 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v kořeni křídel, každý 175 nábojů a
1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm v ose motoru, 90 nábojů.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s MW 50
Zdroje:
Sources:
Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
Harmann, D.: Focke-Wulf Ta 152, Schiffer Publishing, 1999
Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003
Poruba, T., Janda, A.: Fw 190 D & Ta 152, JaPo, 1992
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#250036Verze : 0
MOD
.
Focke-Wulf Ta 152 H - Ta 152 H-1 patřící ke Stab/JG 301. JG 301 byla jedinou jednotkou, která používala stroje Ta 152 obou verzí. Kamufláž sestává ze světle šedé barvy RLM 76 na spodních a bočních plochách, tmavé zelené RLM 82 a světle zelené RLM 83 na horních a částečně bočních plochách.

Ta 152 H-1 patřící ke Stab/JG 301. JG 301 byla jedinou jednotkou, která používala stroje Ta 152 obou verzí. Kamufláž sestává ze světle šedé barvy RLM 76 na spodních a bočních plochách, tmavé zelené RLM 82 a světle zelené RLM 83 na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#397296Verze : 0
MOD
Předsériový stroj Ta 152 H-0 (W.Nr. 150 003) zachycený v prosinci 1944 na továrním letišti v Cottbusu. Letoun následně přeletěl k Erprobungsstelle Rechlin (Erprobungskommando Ta 152), kde proběhlo jeho převzetí. Poté byl bojově nasazen u Stab/JG 301.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Ta 152 H -


Focke-Wulf Ta 152 H -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#217212Verze : 2
Ta 152 H-0 (W.Nr. 150 020, "zelená 4") na konci války létala u III./JG 301. Letoun byl zabaven britským vojskem na letišti v Dánsku, následně byl předán ke zkouškám Američanům, kteří mu přidělili označení FE-112. Jedná se o jediný dochovaný letoun řady Ta 152 do dnešních dnů.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Ta 152 H -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#24706Verze : 0
Letouny Ta 152 H odstavené na letišti Alteno, začátek roku 1945. V popředí stojí letoun "žlutá 1" od 7./JG 301.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Ta 152 H -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#408586Verze : 1
MOD
Ta 152 H-1 (W.Nr. 150 167) zachycená po skončení války ve zdevastovaném hangáru na letišti Straubing. Letoun už nestihl být předán operačnímu útvaru (asi JG 301).


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Ta 152 H -


Focke-Wulf Ta 152 H -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#408587Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek Ta 152 H-1
zdroj uveden výše
Focke-Wulf Ta 152 H -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#250038Verze : 0
MOD
Diskuse
Ta 152 byl německou odpovědí na nálety bombardérů B-17. Německá zpravodajská služba již měla informace o chystaném nasazení B-29. Vznikla potřeba výškového stíhacího letounu. Experimenty s přetlakovými kabinami, různými motory a vstřikováním či turbodmychadly začaly i u firmy Focke Wulf na modelech Fw 190 B, C, D pod vedením Kurta Tanka. Typ D se ukázal jako nejvhodnější, na jeho základě vznikly modely Fw 190 Ra 2 a Ra3. Při zkouškách porazily Bf 109 H a byly označeny Ta 152 B, Ta 152 H. Ta 152 H byl vybaven přetlakovou kabinou, vstřikováním GM 1 (N2O) nebo MW 50 (metanol-voda), hydraulickým ovládáním klapek a podvozku. Dále došlo k prodloužení trupu, zvětšení ocasních ploch a posunutí kabiny tak, aby bylo zachováno těžiště. Letouny byly vyráběny v továrně v Cottbusu, Ta 152 H-1 začaly sjíždět z linek v listopadu 1944.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Ta-152-H-t1002#37733Verze : 0