Focke-Wulf Fw 200 C-4

     
Název:
Name:
Focke-Wulf Fw 200 C-4 Focke-Wulf Fw 200 C-4
Originální název:
Original Name:
Focke-Wulf Fw 200 C-4
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 z toho / from that:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Fw 200 C-4
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-4/U1
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Fw 200 C-4/U2
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-4/U3
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Fw 200 C-4/U4
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Fw 200 C-4: 94 (W.Nr.: 0096-0098, 0100-0129, 0132,0134-0136, 0140-0151, 0154-0173, 0179, 0182-0190, 0192-0200, 0228,0229, 0231-0234)
Fw 200 C-4/U1: 2 (W.Nr.: 0137, 0176)
Fw 200 C-4/U2: 3 (W.Nr.: 0138, 0139, 0181)
Fw 200 C-4/U3: 8 (W.Nr.: 0130, 0131, 0172, 0174, 0175, 0177, 0178, 0180)
Fw 200 C-4/U4: 2 (W.Nr.: 0152, 0153)
První vzlet:
Maiden Flight:
06.09.1937 (prototyp / prototype Fw 200 V1 - D-AERE)
DD.02.1942 (Fw 200 C-4)
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
14100 kg 31085 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
22700 kg 50045 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,84 m 107ft 8,91in
Délka:
Length:
23,85 m 78ft 2,98in
Výška:
Height:
6,30 m 20ft 8,03in
Plocha křídla:
Wing Area:
118,0 m2 1270.14 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
BMW Bramo 323 R-2
- hvězdicový
- počet válců: 9
- vzletový výkon: 883 kW (1200 PS)
BMW Bramo 323 R-2
- radial
- number of cylinders: 9
- take-off power output: 1184 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? kg ? lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360 km/h v 4800 m 224 mph in 15748 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
335 km/h v 4000 m 208 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m 19029 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4400 km 2734 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 1200 kg (maximálně 2100 kg)


obranná výzbroj:
- 1x MG 15
- 3x MG 131
- 2x MG 151/20
bomb load: 2646 lb (maximum 4630 lb)


defensive armament:
- 1x MG 15
- 3x MG 131
- 2x MG 151/20
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
vytrvalost: 18 h endurance: 18 h
Zdroje:
Sources:
Nowarra, H. J.: Focke-Wulf Fw 200 Condor, Bernard & Graefe Verlag, 1988
Murawski, M.: Focke-Wulf Fw 200 Condor, Kagero, 2000
Dabrowski, H.-P.: Vom Original zum Modell - Focke-Wulf Fw 200 Condor - Von der Zivilmaschine zum Fernkampfflugzeug, Waffem-Arsenal, 1991
Regnat, K.-H.: Focke-Wulf Fw-200. Teil 1 - Zivile Ausführungen, Bernard & Graefe Verlag, 2005
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-4-t6487#14954 Verze : 0
Fw 200 C-4 (F8+NS) vybavený radarem Rostock operující v sestavě III./KG 40.
Focke-Wulf Fw 200 C-4 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-4-t6487#419766 Verze : 0
Trojice strojů Fw 200 C-4 (zleva W.Nr. 0097 / KE+IV, W.Nr. 0096 / KE+IU, W.Nr. 0098 / KE+IW) před předáním Luftwaffe, která je zavedla do výzbroje bombardovací eskadry KG 40.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 200 C-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-4-t6487#24510 Verze : 0
Fw 200 C-4 (W.Nr. 0097, KE+IV) ze sestavy 3./KG 40 byl lehce poškozen při leteckém souboji 8.9.1942.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 200 C-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-4-t6487#45717 Verze : 0
Fw 200 C-4/U1 (F8+DW) ze sestavy 12./KG 40 zachycený při mezipřistání na letišti Prowehren (Východní Prusko), letoun je připraven ke vzletu směrem na Rahmel.


Zdroj: viz výše
Focke-Wulf Fw 200 C-4 -


URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-4-t6487#44644 Verze : 1

Diskuse

Focke-Wulf Fw 200 byl původně zkoustruován jako dálkový dopravní, kurýrní a průzkumný letoun. Vzhledem k potřebě dálkových bombardérů vznikla v roce 1941 bombardovací varianta Fw 200 C-4 používaná k bombardování cílů vzdálených standardnímu bombardovacímu letectvu Luftwaffe. Vzhledem k velkým ztrátám ale byl z bombardovacích misí stažen a přesunut k námořnímu průzkumu. Zde se výborně osvědčil při vyhledávání konvojů a námořních cílů. Dle některých pramenů bylo několik letounů tohoto typu na sklonku války upraveno jako dopravní letouny s extrémě dlouhým doletem pro evakuaci vysokých pohlavárů Třetí říše.
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-200-C-4-t6487#170543 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více