Název: Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-0 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-0 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.11.1940-DD.12.1940 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1940-DD.12.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 28 (W.Nr.: 0008-0035) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3489 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,51 m | |
Délka: Length: | 8,80 m | |
Výška: Height: | 3,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,901) m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW 801 C-0 - dvouhvězdicový - počet válců: 14 - vzletový výkon: 1147 kW (1560 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 524 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 630 km/h v 6100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | |
Dolet: Range: | 810 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu) 2x 7,92mm kulomet MG 17 (v kořeni křídla) 2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle) | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 1) letouny W.Nr.: 0008-0014, letouny 0015-0035: 18,30 m2 | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9 Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976 Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#386010Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Stíhací letoun Focke-Wulf Fw 190 A-0 představuje první předsériovou skupinu letounů Fw-190 určenou pro polní testování a zahrnující celkem 28 letounů (26 předáno k testování, dva použity pro pozemní statické lámací testy) včetně prototypů V6 a V7. Letouny byly vybaveny motory BMW 801 C-0 (prvních 10 letounů včetně prototypů) a následně i BMW 801 C-1 (postupně na ně mimo nově postavených letounů byly v dubnu 1941 upraveny i letouny s motory BMW 801 C-0) a jejich výzbroj byla tvořena čtyřmi kulomety MG 17 ráže 7,62 mm (dva kulomety nad motorem, dva v kořenech křídel).
Letouny byly pro účely polních testů předány v únoru 1941 do výzbroje Eprobungsstaffel 190 umístěné v Rechlinu. Zde byly testovány nejen zkušebními piloty firmy Focke-Wulf ale také frontovými letci, kteří měli nový letoun posoudit z hlediska možného frontového nasazení. Tyto testy prokázaly velmi dobrou obratnost a ovladatelnost letounu ale zároveň prokázala řadu nedostatků. Nejvíce kritizovaným se stala nedokonalá konstrukce chladiče, která při dlouhodobé zátěži způsobovala velmi rychlé zahřívání motoru (tato vada byla opravena až u verze A-3 kdy byl mezi chladič a vrtulový kužel namontován lopatkový ventilátor pevně spřažený s vrtulovým hřídelem) a nemožnost odhodit překryt kabiny při rychlostech nad 400 km/h (překryt bylo při odsouvání nutné pomocí pantíku v horní části mírně ohnout aby kopíroval vodící kolejnice, při překročení rychlosti 400 km/h obvykle tlak vzduchu v kabině zabránil jejímu ohnutí, odsunutí a odhození). Zejména druhé závadě nebyla zpočátku věnována pozornost ale poté co jeden z pilotů díky této závadě zahynul (6.vyrobený letoun, květen 1941, překročení mezních úhlů náběhu) byla do celého mechanismu namontována malá pyropatrona, která celý překryt samočině odhodila.
Testy letounů v rámci Eprobungsstaffel 190 byly ukončeny v červnu 1941 a vyrobené letouny byly předány zpět do továrny, kde byly letouny přestavěny na standard Fw 190 A-1.
Zdroje:
www.topsid.com
www.wikipedia.org
Archiv autora
Letouny byly pro účely polních testů předány v únoru 1941 do výzbroje Eprobungsstaffel 190 umístěné v Rechlinu. Zde byly testovány nejen zkušebními piloty firmy Focke-Wulf ale také frontovými letci, kteří měli nový letoun posoudit z hlediska možného frontového nasazení. Tyto testy prokázaly velmi dobrou obratnost a ovladatelnost letounu ale zároveň prokázala řadu nedostatků. Nejvíce kritizovaným se stala nedokonalá konstrukce chladiče, která při dlouhodobé zátěži způsobovala velmi rychlé zahřívání motoru (tato vada byla opravena až u verze A-3 kdy byl mezi chladič a vrtulový kužel namontován lopatkový ventilátor pevně spřažený s vrtulovým hřídelem) a nemožnost odhodit překryt kabiny při rychlostech nad 400 km/h (překryt bylo při odsouvání nutné pomocí pantíku v horní části mírně ohnout aby kopíroval vodící kolejnice, při překročení rychlosti 400 km/h obvykle tlak vzduchu v kabině zabránil jejímu ohnutí, odsunutí a odhození). Zejména druhé závadě nebyla zpočátku věnována pozornost ale poté co jeden z pilotů díky této závadě zahynul (6.vyrobený letoun, květen 1941, překročení mezních úhlů náběhu) byla do celého mechanismu namontována malá pyropatrona, která celý překryt samočině odhodila.
Testy letounů v rámci Eprobungsstaffel 190 byly ukončeny v červnu 1941 a vyrobené letouny byly předány zpět do továrny, kde byly letouny přestavěny na standard Fw 190 A-1.
Zdroje:
www.topsid.com
www.wikipedia.org
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#202655Verze : 0
Fw 190 A-0/U4 (W.Nr. 0022 a 0023) při zkouškách s podvěšenou pumovou výzbrojí.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#387079Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Fw 190 A-0 (W.Nr. 0024, SB+ID) po opuštění výrobní linky.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-0-t54912#387081Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.