V období od 13.01.1945 do léta 1947 bylo pro letouny Fi 156 z válečné kořisti i poválečné výroby určeno označení C-5A a C-5B.
Od r. 1947 bylo pro tento typ letounu určeno označení K-65A (třímístný kurýrní) a K-65B (kurýrní a sanitní třímístný).
Z válečné kořisti bylo získáno 16 ks (jejich výrobní číslo /W.Nr. bylo čtyřmístné.
Z poválečné výroby do r. 1949 bylo dodáno cca 140 ks.
Je tedy pravděpodobné, že v následujících přehledech jsou uvedny letouny jednak s číslem výrobním (seriovým) a tzv. evidenčním, které bylo uvedeno ve značce na př. C-5A.24 ST-8 (u Leteckého pluku 43) a K-65.24 uváděné na obou stranách SOP.
Od r. 1947 bylo pro tento typ letounu určeno označení K-65A (třímístný kurýrní) a K-65B (kurýrní a sanitní třímístný).
Z válečné kořisti bylo získáno 16 ks (jejich výrobní číslo /W.Nr. bylo čtyřmístné.
Z poválečné výroby do r. 1949 bylo dodáno cca 140 ks.
Je tedy pravděpodobné, že v následujících přehledech jsou uvedny letouny jednak s číslem výrobním (seriovým) a tzv. evidenčním, které bylo uvedeno ve značce na př. C-5A.24 ST-8 (u Leteckého pluku 43) a K-65.24 uváděné na obou stranách SOP.
Zdroj: Miroslav Irra: "Čáp" v československém vojenském letectvu, JAKAB
URL : https://www.valka.cz/Fieseler-156-Storch-C-5-Cap-K-65-t238120#658445Verze : 6
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.