Fiat CR.30

     
Název:
Name:
Fiat CR.30 Fiat CR.30
Originální název:
Original Name:
Fiat CR.30
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1934 SA Aeronautica d’Italia, Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
124 (176?)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.03.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1345 kg 2965 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1895 kg 4178 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,500 m 34ft 5,38in
Délka:
Length:
7,880 m 25ft 10,24in
Výška:
Height:
2,780 m 9ft 1,45in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,05 m2 291.16 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
70,06 kg/m2 14.35 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Fiat A30 RA, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 447 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá kovová nastavitelná (polohovatelná) na zemi do dvou poloh.
Fiat A30 RA, twelve-cylinder inline vee liquid-cooled engine, rated at 576 hp for take-off,
driving a two-blade metal propeller with variable pitch, but only adjustable on the ground, not in flight.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
351 km/h v 3050 m 218.1 mph in 10007 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,33 m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8487 m 27845 ft
Dolet:
Range:
850 km 528.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,69 mm nad motorem. Two fixed forward firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns in nose mouted.
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
První prototyp vzlétl 5. března 1932 a do konce května vzlétly další dva prototypy. Velkým úspěchem pro tento typ byla výstava v Curychu, která se pořádala v červenci 1932. První a třetí prototyp zde zvítězily v rychlostním závodě, když Italové vyhráli prestižní pohár Dal Molin Cup. V té době rostla dobrá pověst italského letectva, které získávalo pověst nejlepšího letectva na světě. CR.30 se rychle dostaly do výzbroje Regia Aeronautica.


Během provozu Fiatů CR.30 vyvstala potřeba cvičných dvoumístných strojů, které by mohly plnit také spojovací úkoly. Nejprve byly přestaveny dva prototypy CR.30 a zanedlouho bylo přestavěno několik desítek jednomístných letounů. Zcela nově bylo vyrobeno 20 cvičných letounů v roce 1937.


Dva letouny byly přestavěny na plovákové označené CR.30Idro.
Four prototypes were built, and the first made its maiden flight on 5 March 1932. The new aircraft lived up to expectations. The extra power provided by the new engines was matched by the increase in both empty and loaded weights, but despite this the CR.30 reached a top speed of 218mph, well up on 161mph of the CR.20. It was also impressively manoeuvrable, a feature that would be retained in the CR.32 and CR.42.


The second and third prototypes were ready by the end of May, and the first and third aircraft were sent to the International Aeronautical Meet at Zurich in July 1932. There they won the speed circuit contests, with average speeds of 211.3mph and 205mph, and won the prestigious Dal Molin Cup for fighter aircraft. This success and others like it played a major part in building up the reputation of the Italian Air Force, which for most of the 1930s was believed to be one of the most powerful in the world. This image was enhanced in 1934 when a squadron of CR.30s made a tour of Europe while flying in formation.


Two of the prototypes were converted into two-seaters designated CR.30B for use as refresher trainers and liaison aircraft.
A large number of single-seaters were converted into two-seaters as they were replaced with more modern equipment. The air force later ordered an additional 20 new-build CR.30Bs.


The CR.30 Idro was a design for a twin-floatplane fighter based on the CR.30. Two prototypes were produced by converting existing aircraft, but no production followed.
Zdroje:
Sources:
Gianni Cattaneo, Profile publications, The Fiat CR 32, Aircraft profile No. 22, 1967, No ISBN
http://www.airwiki.org/enc/fww2/cr30.html
www.historyofwar.org
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_C.R.30
archiv autora

Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 -


Fiat CR.30 - fotografie ze serveru http://www.airwiki.org/enc/fww2/cr30.html

fotografie ze serveru http://www.airwiki.org/enc/fww2/cr30.html
Fiat CR.30 - Trojpohledový náčrtek

Trojpohledový náčrtek
URL : https://www.valka.cz/Fiat-CR-30-t107814#383382 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více