Název: Name: | Felixstowe F.5 | |
Originální název: Original Name: | 海軍 F-5号飛行艇 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1921-DD.MM.192R Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka / DD.10.1921-DD.MM.192R Hiro Naval Arsenal, Hiro / DD.MM.192R-DD.MM.1929 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1921-DD.MM.1929 výroba v Japonsku | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Yokosho - 10 Hiro - 10 Aichi - 40 total - 60 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1921 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4128 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5752 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 31,590 m | |
Délka: Length: | 15,160 m | |
Výška: Height: | 5,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 130,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,144 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 268 kW Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 154 km/h v 610 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,0 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3550 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm Pumová zátěž: 45 kg světlic. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Letová vtrvalost: 8 h Letoun byl Japonci upravován, změnil se mírně tvar člunové části a později došlo také k zástavbě výkonnějších motorů Lorriane o výkonu 400 koní a ke konci výroby až 450 koní. | |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65340#232496Verze : 0
Vláďa
MOD
Felixstowe F.5 – japonská výroba
Historie:
Po světové válce hledalo japonské námořnictvo pro své letectvo u svých spojenců vhodné typy letadel, které by jednak letectvo používalo, ale také sjednávalo a kupovalo licenční výroby, protože bylo nutno v Japonsku vybudovat továrny a konstrukční kanceláře, které by později navrhovaly a vyráběly vlastní letadla.
Jednou z kategorií letadel, které Japonsko potřebovalo, byly létající čluny. Několik typů námořnictvo zkoušelo a na základě těchto zkoušek byl vybrán britský průzkumný letoun Felixstowe F.5, který byl licenčně vyráběn v USA a v Kanadě. Po sjednání licenční výroby přijela do jokosuckého námořního arsenálu skupina britských inženýrů z továrny Short Brothers, která zaškolila japonské techniky do stavby těchto létajících člunů. Z britských dílů bylo v Jokosuce sestaveno prvních šest letadel, ostatní letouny byl již japonskou výrobou. Jeden letoun přeletěl v říjnu 1921 nad Tokiem, kde obyvatel překvapil svou velikostí. Další výroba a zejména úpravy (ještě nelze hovořit o vývoji) byly svěřeny arsenálu v Hiru. Zde byla konstrukce člunu podrobena důkladné kontrole a na základě získaných poznatků byl později navržen a vyráběn létající člun H1H.
Největší podíl na výrobě měla továrna Aichi Tokei Denki, která vyrobila čtyřicet letadel, výroba zde běžela až do roku 1929. Od srpna 1924 byly montovány výkonnější motory Loriane, jejichž licenční výroba se v Japonsku rozeběhla.
Letouny Felixstowe sloužily na námořních základnách Sassebo a Yokosuka až do roku 1930, během služby jich bylo několik ztraceno při haváriích.
.
Historie:
Po světové válce hledalo japonské námořnictvo pro své letectvo u svých spojenců vhodné typy letadel, které by jednak letectvo používalo, ale také sjednávalo a kupovalo licenční výroby, protože bylo nutno v Japonsku vybudovat továrny a konstrukční kanceláře, které by později navrhovaly a vyráběly vlastní letadla.
Jednou z kategorií letadel, které Japonsko potřebovalo, byly létající čluny. Několik typů námořnictvo zkoušelo a na základě těchto zkoušek byl vybrán britský průzkumný letoun Felixstowe F.5, který byl licenčně vyráběn v USA a v Kanadě. Po sjednání licenční výroby přijela do jokosuckého námořního arsenálu skupina britských inženýrů z továrny Short Brothers, která zaškolila japonské techniky do stavby těchto létajících člunů. Z britských dílů bylo v Jokosuce sestaveno prvních šest letadel, ostatní letouny byl již japonskou výrobou. Jeden letoun přeletěl v říjnu 1921 nad Tokiem, kde obyvatel překvapil svou velikostí. Další výroba a zejména úpravy (ještě nelze hovořit o vývoji) byly svěřeny arsenálu v Hiru. Zde byla konstrukce člunu podrobena důkladné kontrole a na základě získaných poznatků byl později navržen a vyráběn létající člun H1H.
Největší podíl na výrobě měla továrna Aichi Tokei Denki, která vyrobila čtyřicet letadel, výroba zde běžela až do roku 1929. Od srpna 1924 byly montovány výkonnější motory Loriane, jejichž licenční výroba se v Japonsku rozeběhla.
Letouny Felixstowe sloužily na námořních základnách Sassebo a Yokosuka až do roku 1930, během služby jich bylo několik ztraceno při haváriích.
.
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65340#232501Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie a kresba japonského člunu Felixstowe F.5
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65340#232497Verze : 0
Vláďa
MOD
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65340#232502Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.