Název: Name: | Felixstowe F.5 | |
Originální název: Original Name: | Felixstowe F.5 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Seaplane Experimental Station, Felixstowe / DD.MM.1918-DD.MM.191R Short Brothers Ltd., Rochester / DD.MM.1918-DD.MM.191R Dick Kerr & Co. Ltd., Preston / DD.MM.1918-DD.MM.191R Phoenix Dynamo Manufacturing Co. Ltd., Bradford / DD.MM.1918-DD.MM.191R Gosport Aviation Co. Ltd., Gosport / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 53: 1 Felixstowe 23 Short 2 Dick Kerr 17 Phoenix 10 Gosport | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1918 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4128 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5752 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 31.6 m | |
Délka: Length: | 15.01 m | |
Výška: Height: | 5.72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 130.9 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 276 kW Vrtule: čtyřlisté dřevěné s nestavitelným úhlem náběhu | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 141.6 km/h v 610 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 30 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2073 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na přídi 1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na hřbetě 2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v bocích trupu 4x 104kg bomba | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 7 h | |
Zdroje: Sources: | Donald, David and Lake Jon:” Encyclopedia of World Military Aircraft”; AIRtime Publishing; London; rok 1996; ISBN 1-880588-24-2 http://www.willhiggs.co.uk/dundee/felixstowes.htm avia.russian.ee www.britishaircraft.co.uk http://weaponsas.narod.ru/Flyb_felixstowe-f5.htm http://www.cofe.ru/avia/F/F-43.htm www.nasm.si.edu archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65338#232493Verze : 0
Vláďa
MOD
Felixstowe F.5
Počátkem roku 1918 vznikl na letecké základně britského námořnictva ve Felixstowe prototyp nového létacího člunu Felixstowe F.5, který měl v sobě spojit dobré vlastnosti obou svých předchůdců - rychlost a manévrovatelnost F.2A s vysokou nosností a doletem F.3. Jeho trup rozměrově odpovídal klasickému F.2A s otevřenou pilotní kabinou, zatímco křídla měla rozpětí F.3. Pohonnou jednotkou se staly silnější motory Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 261 kW. Letové testy prototypu číslo N90 ukázaly zřetelné zlepšení proti F.3, ale z ekonomických důvodů bylo rozhodnuto pro sériovou výrobu použít co nejvíce dílů již vyrobených pro produkci F.3. Výsledek - sériové stroje měly dokonce horší vlastnosti, než trojky, které měly nahradit. První stroje vznikly z rozestavěných F.3, přesto již nestihly být zavedeny do služby před koncem války. Skvělé výkony již nebyly tak potřeba, spíš se hodila "mírová kvalita" výroby, proto se F.5 opravdu své předchůdce (Felixstowe F.3, ale i Curtissy H-12 a H-16) nahradily a staly standardním létacím člunem RAF až do roku 1925, kdy začala jejich výměna za typ Supermarine Southampton.
Kariéra čekala Ef pětky také v USA, kde se v červnu 1918 rozeběhla sériová výroba verze F-5L, vybavené motory Liberty, u firem Naval Aircraft Company, Curtiss a Canadian Aerospaces. Jeden z britských subdodavatelů, Gosport Aviation, začala vyrábět F.5 v dopravní a poštovní a dokonce protipožární úpravě pod svým označením Gosport G.5. Již v roce 1919 se dokonce jedním z pracovníků firmy stal samotný autor těchto létacích člunů, John C. Porte.
Kromě Velké Británie a USA byl typ Felixstowe F.5 vyráběn také v licenci v Japonsku, kde také vznikla nová typová řada na jeho základě - Hiro H1H.
Zdroj:
www.aviastar.org
http://weaponsas.narod.ru/Flyb_felixstowe-f5.htm
Dictionary of American Naval Aviation Squadrons
( http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm )
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/felixstowef2.html
http://www.cofe.ru/avia/F/F-43.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Felixstowe_F5L
Počátkem roku 1918 vznikl na letecké základně britského námořnictva ve Felixstowe prototyp nového létacího člunu Felixstowe F.5, který měl v sobě spojit dobré vlastnosti obou svých předchůdců - rychlost a manévrovatelnost F.2A s vysokou nosností a doletem F.3. Jeho trup rozměrově odpovídal klasickému F.2A s otevřenou pilotní kabinou, zatímco křídla měla rozpětí F.3. Pohonnou jednotkou se staly silnější motory Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 261 kW. Letové testy prototypu číslo N90 ukázaly zřetelné zlepšení proti F.3, ale z ekonomických důvodů bylo rozhodnuto pro sériovou výrobu použít co nejvíce dílů již vyrobených pro produkci F.3. Výsledek - sériové stroje měly dokonce horší vlastnosti, než trojky, které měly nahradit. První stroje vznikly z rozestavěných F.3, přesto již nestihly být zavedeny do služby před koncem války. Skvělé výkony již nebyly tak potřeba, spíš se hodila "mírová kvalita" výroby, proto se F.5 opravdu své předchůdce (Felixstowe F.3, ale i Curtissy H-12 a H-16) nahradily a staly standardním létacím člunem RAF až do roku 1925, kdy začala jejich výměna za typ Supermarine Southampton.
Kariéra čekala Ef pětky také v USA, kde se v červnu 1918 rozeběhla sériová výroba verze F-5L, vybavené motory Liberty, u firem Naval Aircraft Company, Curtiss a Canadian Aerospaces. Jeden z britských subdodavatelů, Gosport Aviation, začala vyrábět F.5 v dopravní a poštovní a dokonce protipožární úpravě pod svým označením Gosport G.5. Již v roce 1919 se dokonce jedním z pracovníků firmy stal samotný autor těchto létacích člunů, John C. Porte.
Kromě Velké Británie a USA byl typ Felixstowe F.5 vyráběn také v licenci v Japonsku, kde také vznikla nová typová řada na jeho základě - Hiro H1H.
Zdroj:
www.aviastar.org
http://weaponsas.narod.ru/Flyb_felixstowe-f5.htm
Dictionary of American Naval Aviation Squadrons
( http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm )
http://www.airwar.ru/enc/flyboat/felixstowef2.html
http://www.cofe.ru/avia/F/F-43.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Felixstowe_F5L
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65338#243663Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Fotografie průzkumného létajícího člunu Felixstowe F.5
zdroj uveden výše
zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Felixstowe-F-5-t65338#232494Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.