Název: Name: | Fairey Fulmar Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Fairey Fulmar Mk.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.12.1940 The Fairey Aviation Co. Ltd., Stockport | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1940-DD.12.1940 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 250 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 04.01.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3429 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4445 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4853 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14.14 m | |
Délka: Length: | 12.24 m | |
Výška: Height: | 3.51 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31.77 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 139,912 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin VIII kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 805 kW a 951 kW při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 62 kPa u hladiny moře při použití paliva s oktanovým číslem 100. Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 705 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 397.5 km/h v 2743 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 270.4 km/h v 3048 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.33 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4877 m | |
Dolet: Range: | 402.3 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1335.8 km | |
Výzbroj: Armament: | 8x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v křídlech, 750 nábojů na hlaveň a několik letounů neslo 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v zadní části kabiny. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Brown, David. Fairey Fulmar Mks I & II, Profile No.254. Profile Publications, Windsor 1973. Bussy, Geoffrey. Fairey Fulmar, Warpaint No.41. Warpaint Books, Luton 2004. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=62 |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#394340Verze : 1
Aubi
MOD
Fairey Fulmar Mk.I
Ochrana zásobovania Malty
Fairey Fulmar bol vyvinutý koncom 30.rokov z ľahkého bombardovacieho lietadla P.4/34 (ktoré vychádzalo z lietadla Fairey Battle), aby bol splnený požiadavok na palubné stíhacie lietadlo. Použitie navigačných systémov bolo vtedy ešte nedostatočné a aby bolo zaručené, že stíhacie lietadlo nájde cestu k svojej lietadlovej lodi aj za zlého počasia, pokladalo FAA za nevyhnutné zriadenie druhého sedadla pre navigátora. Fulmary sa tak staly ťažkopádnejšími a pomalšími ako jednomiestne pozemné stíhacie jednoplošné stroje, ale aj napriek tomuto konštrukčnému nedostatku bol Fulmar dobré lietadlo. Prvý sériový Fulmar vzlietol 1.januára 1940.
Fulmar Mk.I bol zavedený do služby v roku 1940 a skoro použitý na ochranu zásobovácích konvojov smerujúcich na Maltu. Na jeseň toho roku sa preslávili hlavne lietadla Fulmar jednotky No. 806. Squadron, keď najskôr zostrelili 10 talianských bombardérov a ako ochrana konvoja pri známom útoku Swordfishov na prístav Tarent zostrelili 6 stíhacích strojov. Fulmary sa najviac osvedčili ako námorné prieskumné lietadlá, napríklad v prípade potopenia lode Bismarck. Séria 100 vylepšených exemplárov Fulmar Mk.II bola modifikovaná na nočné stíhacie lietadlá, ktoré sa veľmi neosvedčili. Fulmary sa taktiež zúčastnili skúšiek štartu katapultom z obchodných lodí.
Posledné zo 600 vyrobených Fulmarov boli dodané k jednotkám FAA vo februári 1943. Prvý prototyp Fulmaru je vystavený vo Fleet Air Arm Museum v Anglicku.
Ochrana zásobovania Malty
Fairey Fulmar bol vyvinutý koncom 30.rokov z ľahkého bombardovacieho lietadla P.4/34 (ktoré vychádzalo z lietadla Fairey Battle), aby bol splnený požiadavok na palubné stíhacie lietadlo. Použitie navigačných systémov bolo vtedy ešte nedostatočné a aby bolo zaručené, že stíhacie lietadlo nájde cestu k svojej lietadlovej lodi aj za zlého počasia, pokladalo FAA za nevyhnutné zriadenie druhého sedadla pre navigátora. Fulmary sa tak staly ťažkopádnejšími a pomalšími ako jednomiestne pozemné stíhacie jednoplošné stroje, ale aj napriek tomuto konštrukčnému nedostatku bol Fulmar dobré lietadlo. Prvý sériový Fulmar vzlietol 1.januára 1940.
Fulmar Mk.I bol zavedený do služby v roku 1940 a skoro použitý na ochranu zásobovácích konvojov smerujúcich na Maltu. Na jeseň toho roku sa preslávili hlavne lietadla Fulmar jednotky No. 806. Squadron, keď najskôr zostrelili 10 talianských bombardérov a ako ochrana konvoja pri známom útoku Swordfishov na prístav Tarent zostrelili 6 stíhacích strojov. Fulmary sa najviac osvedčili ako námorné prieskumné lietadlá, napríklad v prípade potopenia lode Bismarck. Séria 100 vylepšených exemplárov Fulmar Mk.II bola modifikovaná na nočné stíhacie lietadlá, ktoré sa veľmi neosvedčili. Fulmary sa taktiež zúčastnili skúšiek štartu katapultom z obchodných lodí.
Posledné zo 600 vyrobených Fulmarov boli dodané k jednotkám FAA vo februári 1943. Prvý prototyp Fulmaru je vystavený vo Fleet Air Arm Museum v Anglicku.
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#4393Verze : 0
Fairey Fulmar
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#4396Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/fulmar.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Fairey Fulmar Mk.I |
Kamufláž | - |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N4065 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 24.04.1941 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#537705Verze : 0
Aubi
MOD
commons.wikimedia.org
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Fairey |
Typ letounu | Fairey Fulmar Mk.I |
Kamufláž | - |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Fairey-Fulmar-Mk-I-t951#537706Verze : 1
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.