Canon de 194mm 1870/93
Francouzké železniční dělo ráže 194mm.
Bylo to dělo pobřežní obrany (umístěna byla např. v Brestu, Lorientu, St Nazaire apod) vyrobené firmou Schneider. Po vypuknutí Druhé světové války jich bylo 24 z 36 demontováno a instalováno na čtyřnápravový vagonový podvozek. Dělo bylo umístěno uprostřed vagonu, na plošině otočné o 360°. Sklad střel a sklad nábojek byly umístěny na opačných koncích podvozku.
kalibr: 194,4 mm
hmotnost celé soupravy: 65 000 kg
hmotnost střely: 83 kg
délka hlavně: 5 880 mm (L/3,4)
počáteční rychlost střely: 640 m/s
náměr: -3° až +40°
odměr: 360°
rychlost střelby: 4 výstřely/min
délka vagonu: 14 680 mm
dostřel: 18 300 m
pancéřování: 15-20 mm
výrobce: Schneider
originální název: Cannon de 194mm Mle 1870/93
Za války mnoho těchto děl ukořistili Němci a používali je pod názvem: 19,4cm Kanone(E)486(f)
Zdroje: Ian V. Hogg-The Encyclopedia of Weaponry.Quarto Publishing London 1992
Internet: http://dws.xip.pl/bron/francja/f72.html
Francouzké železniční dělo ráže 194mm.
Bylo to dělo pobřežní obrany (umístěna byla např. v Brestu, Lorientu, St Nazaire apod) vyrobené firmou Schneider. Po vypuknutí Druhé světové války jich bylo 24 z 36 demontováno a instalováno na čtyřnápravový vagonový podvozek. Dělo bylo umístěno uprostřed vagonu, na plošině otočné o 360°. Sklad střel a sklad nábojek byly umístěny na opačných koncích podvozku.
kalibr: 194,4 mm
hmotnost celé soupravy: 65 000 kg
hmotnost střely: 83 kg
délka hlavně: 5 880 mm (L/3,4)
počáteční rychlost střely: 640 m/s
náměr: -3° až +40°
odměr: 360°
rychlost střelby: 4 výstřely/min
délka vagonu: 14 680 mm
dostřel: 18 300 m
pancéřování: 15-20 mm
výrobce: Schneider
originální název: Cannon de 194mm Mle 1870/93
Za války mnoho těchto děl ukořistili Němci a používali je pod názvem: 19,4cm Kanone(E)486(f)
Zdroje: Ian V. Hogg-The Encyclopedia of Weaponry.Quarto Publishing London 1992
Internet: http://dws.xip.pl/bron/francja/f72.html