Eurocopter EC225 LP

     
Název:
Name:
Eurocopter EC225 LP Eurocopter EC225 LP
Originální název:
Original Name:
Eurocopter EC225 LP
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2000-DD.MM.201R Eurocopter Group SAS, Marignane
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2000-DD.MM.201R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
170+
První vzlet:
Maiden Flight:
27.11.2000 prototyp EC225
Osádka:
Crew:
2 (pilot + co-pilot)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
5256 kg 11587 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11200 kg 24692 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
19,50 m 63 ft 11 ¾ in
Délka trupu:
Fuselage Length:
15,90 m 52 ft 2 in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2,00 m 6 ft 6 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
4,97 m 16 ft 3 ⅝ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
16,20 m 53 ft 1 ¾ in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
3,15 m 10 ft 4 in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
206,12 m2 2218.66 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
7,79 m2 83.85 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Turbomeca Makila 2A1
- s plně digitálním řízením chodu motoru (FADEC)
- 1.395 kW (krátkodobě až 1.801 kW)
Turbomeca Makila 2A1
- with FADEC (Full Authority Digital Engine Control)
- 1,870 shp (max 30 sec 2,415 shp)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2.297 kg


+ přídavné palivové nádrže (474 kg)
5,064 lbs


+ pod fuel tanks (1,045 lbs)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
324 km/h v ? m 201 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
262 km/h v ? m 163 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8.7 m/s 1713 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
5900 m 19357 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1135 km 705 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
Dopravní verze
- standardně až 19 cestujících (v křeslech)


Pátrací a záchranná verze (SAR)
- 4 zachranáři (v křeslech) a až 20 osob, resp. 3 nosítka


Salónní verze
- od 8 do 12 cestujících


Náklad
- až 5.457 kg nákladu
Passenger transport
- up to 19 passengers (comfort seats)


Search and Rescue (SAR)
- 4 rescuers (comfort seats) and up to 20 persons or 3 stretchers


Executive and VIP
- 8 to 12 passengers


Cargo
- up to 12,030 lbs of load
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
? ?
Uživatelské státy:
User States:












?












?
Poznámka:
Note:
od EC225 byla odvozena vojenská verze Eurocopter EC725 Caracal Eurocopter EC725 Caracal is militarised version od EC225
Zdroje:
Sources:
https://www.airbushelicopters.com/
en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#532499 Verze : 0
Eurocopter EC 225

Eurocopter EC 225 je vylepšené provedení víceúčelového vrtulníku Eurocopter AS 332 Super Puma. Bývá též označován jako Super Puma Mk II+. Rozhodnutí o jeho vývoji oznámil Eurocopter v červnu 1998. První prototyp vzlétl dne 27. listopadu 2000. Certifikaci od European Aviation Safety Agency obdržel v červenci 2004. Vrtulník je vybaven dvěma motory Turbomeca Makila 2A a tzv. skleněným kokpitem. Upravený nosný rotor s novým profilem snižuje oproti předchůdci hladinu vibrací. Tento model je v současné době dodáván ve čtyřech provedeních. Vedle základní dopravní verze je k dostání i v provedení pro přepravu VIP se salónkem. Dalšími variantami jsou záchranná / zdravotnická verze a model SAR.



Eurocopter EC 225 u pobřeží Bretaně

Francouzské ministerstvo obrany objednalo dva vrtulníky EC 225, které mají sloužit k pátrací a záchranné službě podél pobřeží Bretaně. Oba stroje mají být dodány v polovině letošního roku. Vrtulníky jsou určeny pro francouzské námořnictvo.



Zdroje:
www.aerospace-technology.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC225
LETECTVÍ + KOSMONAUTIKA, 2/2010

Eurocopter EC225 LP - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Salon_du_Bourget_20090619_118.jpg

commons.wikimedia.org
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#351161 Verze : 2
Další dva vrtulníky EC 225 pro Čínu


Čínské ministerstvo dopravy objednalo další dva vrtulníky Eurocopter EC 225. Oba mají být dodány ve verzi SAR. Jsou určeny především k plnění pátracích a záchranných úkolů. Tyto dva nové stroje se přidají ke dvěma EC 225, které byly objednány v roce 2006 a následně dodány v prosinci 2007. Všechny čtyři pak budou provozovány úřadem CRS (China Rescue and Salvage).

Zdroj:


LETECTVÍ + KOSMONAUTIKA, 12/2009, Informujeme, Armáda
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#351330 Verze : 0
Tchaj-wan chce nakoupit vrtulníky Eurocopter EC 225


Tchajwanské úřady počátkem února 2010 oznámily, že od evropského výrobce Eurocopter hodlají nakoupit až 20 víceúčelových vrtulníků EC-225, určených zejména k plnění pátracích a záchranných úkolů. Je tedy velmi pravděpodobné, že větší část strojů by měla být v provedení SAR. Kontrakt v celkové hodnotě cca 111 milionů dolarů by měl být uzavřen již v první polovině tohoto roku. Nejmenovaný armádní zdroj citovaný agenturou Reuters řekl, že smlouva je "prakticky hotová".


Mnozí odborníci na mezinárodní vztahy připouštějí, že po roztržce mezi Čínou a USA, kvůli prodeji zbraní na Tchaj-wan, může tento kontrakt obrátit "hněv" Číny také proti Evropě.



Zdroje:


zahranicni.ihned.cz
www.mediafax.cz
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#351357 Verze : 0
Eurocopter EC 225 – nejnovější model / verze (protipožární)


Na veletrhu Heli-Expo 2010 v Houstonu, který se konal ve dnech 20. až 23. února, byla veřejnosti představena nejnovější verze vrtulníku EC 225. Jednalo se o protipožární modifikaci „staré, dobré Super Pumy“, která je ale díky promyšlenému technickému řešení po několika minutách práce posádky využitelná i jako klasický dopravní model. Nejedná se tedy o specializovanou jednoúčelovou verzi, ale opět o víceúčelový stroj.


Hlavním úkolem této verze je hašení požárů nejrůznějšího druhu. Celý hasící systém je umístěn v kabině vrtulníku. Skládá se ze 4 000 l nádrže na vodu (nebo hasící směs) připevněné k podlaze „transportní“ kabiny a sacího / rozprašovacího zařízení, které se při čerpání vody spouští přes palubu. Celý tento systém lze nainstalovat či demontovat během dvaceti minut. Pro rychlé vyprázdnění nádrže (kdy je potřeba velké množství vody na malou plochu) byl v kabině vrtulníku vytvořen otvor, který lze po demontáži hasícího systému „zaslepit“. Je-li hasící systém demontován, je možné vrtulník bez omezení využít k dopravě nákladů nebo osob.


Tato verze vrtulníku EC 225 je vybavena motory Turbomeca MAKILA 2A, vylepšeným převodovým systémem, novým hlavním pětilistým rotorem a tzv. skleněným kokpitem s velkými multifunkčními displeji. Tento nový model nese také velkou zásobu paliva (5000 liber), která umožňuje tomuto vrtulníku vydržet ve vzduchu až 5 hodin.


Protipožární EC 225 byl rozsáhle testován během lesních požárů na Korsice. Je zcela jistě jedním z nejúčinnějších a nejvýkonnějších vrtulníků tohoto typu, které jsou v současnosti dostupné na trhu. Prvním provozovatelem těchto nových protipožárních vrtulníků bude pravděpodobně jihokorejská National 119 Rescue Service.



Zdroj:


www.arabianaerospace.aero
avstop.com
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#355063 Verze : 0
Eurocopter EC225



Zdroj: https://www.airbushelicopters.com/

Eurocopter EC225 LP - Airbus Helicopters H225

Airbus Helicopters H225
Eurocopter EC225 LP - Airbus Helicopters H225

Airbus Helicopters H225
Eurocopter EC225 LP - Airbus Helicopters H225

Airbus Helicopters H225
Eurocopter EC225 LP - Airbus Helicopters H225

Airbus Helicopters H225
Eurocopter EC225 LP - Airbus Helicopters H225

Airbus Helicopters H225
URL : https://www.valka.cz/Eurocopter-EC225-LP-t93744#532501 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více