Název: Name: | Douglas DC-4E | |
Originální název: Original Name: | Douglas DC-4E | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.06.1938 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.06.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.06.1938 | |
Osádka: Crew: | 3 + 42-52 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 19307 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 27896 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 30164 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 42.140 m | |
Délka: Length: | 29.740 m | |
Výška: Height: | 7.480 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 200.21 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 139.15 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-2180-S1A1-G Twin Hornet o výkonu 1081 kW Vrtule: trojlisté kovové se stavitelným úhlem náběhu | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 394.3 km/h v 2134 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6980 m | |
Dolet: Range: | 3540.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | L+K 26/1986 M.Cvrkal Douglas DC-4E Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988, ISBN 0 87021-428-4. |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234419Verze : 0
Vláďa
MOD
Douglas DC-4E
V továrně Douglas se začalo pracovat na projektu nového dopravního letadla DC-4E "Super Mainliner" jž v roce 1936. Byl to samonosný celokovový dolnoplošník s poloskořepinovou konstrukcí z alcladu. Prostorný oválný trup pro pětičlennou osádku, kabinou 42 - 52 sedících cestujících nebo pro 30 lůžek v patrovém uspořádání, k dispozici byla kuchyně, toalety a šatny. Letoun neměl přelakovou kabinu, ale továrna Douglas tvrdila, ža je přetlakování možné s minimálními náklady. Křídla byla vybavena štěrbinovými vztlakovými a brzdicími klapkami. Pro pohon byly vybrány čtyři nové dvojhvězdicové motory Pratt & Whitney R-2180 Twin Hornet o výkonu 1 450 koní.
Letoun přinesl několik nových konstrukčních prvků a to byl zřejmě hlavní důvod pro jeho nepřijetí, letecké společnosti měly obavu z nevyzkoušených novinek. Přednost dostal Boeing 307 Stratoliner s odůvodněním, že jeho trup je hermetizovaný.
Super Mainliner byl uvolněn k exportu a tak je kupuje japonská letecká společnost Nipon Koku Kabushiki Kaisha, která jej přepravuje do Japonska, zde je letoun označen LXD1 a je předán továrně Nakajima, která jej použíla jako základ pro vývoj bombardéru G5N1 Shinzan.
V továrně Douglas se začalo pracovat na projektu nového dopravního letadla DC-4E "Super Mainliner" jž v roce 1936. Byl to samonosný celokovový dolnoplošník s poloskořepinovou konstrukcí z alcladu. Prostorný oválný trup pro pětičlennou osádku, kabinou 42 - 52 sedících cestujících nebo pro 30 lůžek v patrovém uspořádání, k dispozici byla kuchyně, toalety a šatny. Letoun neměl přelakovou kabinu, ale továrna Douglas tvrdila, ža je přetlakování možné s minimálními náklady. Křídla byla vybavena štěrbinovými vztlakovými a brzdicími klapkami. Pro pohon byly vybrány čtyři nové dvojhvězdicové motory Pratt & Whitney R-2180 Twin Hornet o výkonu 1 450 koní.
Letoun přinesl několik nových konstrukčních prvků a to byl zřejmě hlavní důvod pro jeho nepřijetí, letecké společnosti měly obavu z nevyzkoušených novinek. Přednost dostal Boeing 307 Stratoliner s odůvodněním, že jeho trup je hermetizovaný.
Super Mainliner byl uvolněn k exportu a tak je kupuje japonská letecká společnost Nipon Koku Kabushiki Kaisha, která jej přepravuje do Japonska, zde je letoun označen LXD1 a je předán továrně Nakajima, která jej použíla jako základ pro vývoj bombardéru G5N1 Shinzan.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234418Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234420Verze : 0
Vláďa
MOD
Použité prameny:
L+K 26/1986 M.Cvrkal Douglas DC-4E
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
http://1000aircraftphotos.com/APS/2000.htm
archiv autora
L+K 26/1986 M.Cvrkal Douglas DC-4E
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
http://1000aircraftphotos.com/APS/2000.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Douglas-DC-4E-t66179#234421Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.