Název: Name: | Douglas C-47 Skytrain | |
Originální název: Original Name: | Douglas C-47 Skytrain | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1941-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co. Inc., Long Beach, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1941-DD.MM.194R C-47 DD.02.1942-DD.MM.194R R4D-1 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 965 C-47 66 R4D-1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7650 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11431 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 14061 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 29.11 m | |
Délka: Length: | 19.46 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 91.7 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-92 o výkonu 895 kW třílisté kovové vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3043 l 9x 378 l pomocná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 379.8 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 297.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6797 m | |
Dolet: Range: | 2076.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | (Dakota Mk.I) ... | |
Poznámka: Note: | pod označením R4D-1 sloužilo i 40 C-47 převedených od USAAF | |
Zdroje: Sources: | Francillon, Rene J.: McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4 Pearcy, Arthur: Douglas R4D Variants. Aircraft in Profile No.249. Profile Publications, Windsor 1974. ISBN 0-35383-023-1 Pearcy, Arthur: Douglas DC-3 (Pre 1942), Aircraft in Profile No.96, Profile Publications, Leatherhead 1966 Douglas Dakota Mk I-IV, Aircraft in Profile No.220, Profile Publications, Windsor 1970 Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0 Musialkowski, Lechoslaw: Samolot transportowy C-47, TBiU No.125. Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1988. ISBN 83-11-07610-3 http://www.aerofiles.com/_doug.html http://www.abcdlist.nl/maind.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas C-47 Skytrain |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47-Skytrain-t77372#284832Verze : 0
Aubi
MOD
Douglas C-47
Protože americké letectvo používalo několik verzí dopravního letounu DC-2, bylo jen otázkou času, kdy začne projevovat zájem o DC-3, jehož robustnost umožňovala mnohem větší objem přepravovaného nákladu v nepříliš větším letadle. Finanční problémy ale zprvu letectvu nedovolovaly víc, než objednat sólový štábní stroj C-41A. Až po vypuknutí války v Evropě a přeměně USAAC na USAAF došlo k první skutečné objednávce, a to 147 strojů, označených C-47 a pocházejících z nové továrny Douglasu v Long Beach. Tyto stroje dostaly od USAAF oficiální jméno Skytrain a byly první skutečně vojenskou verzí DC-3. Poháněny byly motory R-1830-92 a z větší části byly shodné s civilními DC-3A, měly ale řadu úprav pro usnadnění přepravy nákladu. Šlo hlavně o velké dvoudílné nákladní dveře, umístěné za křídlem na levé straně trupu a zesílenou podlahu s úchytnými body. Oproti civilním strojům měly také o šest palců větší rozpětí a změněnou kapacitů nádrží - místo "civilních" 3112 litrů měly vojenské stroje 3043 litrů, ovšem s možností zástavby až devíti 378,5litrových pomocných nádrží v trupu. Za kabinu byla také přidána astrokupole. V průběhu výroby se na některých strojích objevily také záchytné háky pod střední částí křídel pro nesení balíků, které měl být odhozeny na padáku. Další úpravou bylo odebrání kuželu na konci trupu kvůli umístění úchytů pro vlekání kluzáků. Osádka se obvykle skládala z pilota, kopilota a radiooperátora, stroj mohl nést 2725 kg nákladu nebo 28 výsadkářů, usazených na sklopných plátěných sedačkách, nebo 14 lehátek se třemi ošetřovateli.
Celkem bylo postaveno 965 strojů, všechny v továrně v Long Beach. První z nich byl doručen do rukou letectva 23. listopadu 1941. Souběžně běžela výroba typu C-53, což byla obdoba specializovaná na transport vojáků, a brzy byla doplněna verzí C-47A, lišící se pouze použitou elektroinstalací.
Protože americké letectvo používalo několik verzí dopravního letounu DC-2, bylo jen otázkou času, kdy začne projevovat zájem o DC-3, jehož robustnost umožňovala mnohem větší objem přepravovaného nákladu v nepříliš větším letadle. Finanční problémy ale zprvu letectvu nedovolovaly víc, než objednat sólový štábní stroj C-41A. Až po vypuknutí války v Evropě a přeměně USAAC na USAAF došlo k první skutečné objednávce, a to 147 strojů, označených C-47 a pocházejících z nové továrny Douglasu v Long Beach. Tyto stroje dostaly od USAAF oficiální jméno Skytrain a byly první skutečně vojenskou verzí DC-3. Poháněny byly motory R-1830-92 a z větší části byly shodné s civilními DC-3A, měly ale řadu úprav pro usnadnění přepravy nákladu. Šlo hlavně o velké dvoudílné nákladní dveře, umístěné za křídlem na levé straně trupu a zesílenou podlahu s úchytnými body. Oproti civilním strojům měly také o šest palců větší rozpětí a změněnou kapacitů nádrží - místo "civilních" 3112 litrů měly vojenské stroje 3043 litrů, ovšem s možností zástavby až devíti 378,5litrových pomocných nádrží v trupu. Za kabinu byla také přidána astrokupole. V průběhu výroby se na některých strojích objevily také záchytné háky pod střední částí křídel pro nesení balíků, které měl být odhozeny na padáku. Další úpravou bylo odebrání kuželu na konci trupu kvůli umístění úchytů pro vlekání kluzáků. Osádka se obvykle skládala z pilota, kopilota a radiooperátora, stroj mohl nést 2725 kg nákladu nebo 28 výsadkářů, usazených na sklopných plátěných sedačkách, nebo 14 lehátek se třemi ošetřovateli.
Celkem bylo postaveno 965 strojů, všechny v továrně v Long Beach. První z nich byl doručen do rukou letectva 23. listopadu 1941. Souběžně běžela výroba typu C-53, což byla obdoba specializovaná na transport vojáků, a brzy byla doplněna verzí C-47A, lišící se pouze použitou elektroinstalací.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47-Skytrain-t77372#284831Verze : 0
Aubi
MOD
www.mission4today.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas C-47 Skytrain |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pohľad do kabíny C-47, nedatovaný snímok.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detail motoru Pratt & Whitney R-1830-92 počas montáže v USA, Long Beach.
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47-Skytrain-t77372#539171Verze : 1
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.