Main Menu
User Menu
Reklama

Douglas A-20G Havoc

     
Název:
Name:
Douglas A-20G Havoc
Originální název:
Original Name:
Douglas A-20G Havoc
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.02.1943-DD.MM.1944 Douglas Aircraft Co Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2850
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7802 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10886 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12338 kg
Rozpětí:
Wingspan:
18.69 m
Délka:
Length:
14.63 m
Výška:
Height:
5.36 m
Plocha křídla:
Wing Area:
43.2 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-2600-23 Double Cyclone
- dvouhvězdicový
- počet válců: 14
- vzletový výkon: 1193 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
546 km/h v 3780 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
438 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7864 m
Dolet:
Range:
16501) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
32752) km
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 907 kg (pumovnice) + 907 kg (4 podkřídlové závěsníky)
6x 12,7mm pevný kulomet M2 v přídi (každý 350 nábojů)

obranná výzbroj:
2x 12,7mm kulomet M2 ve hřbetní věži (každý 400 nábojů)
12,7mm pohyblivý kulomet M2 ve spodním střelišti (400 nábojů)
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
1) s 907 kg pum
2) maximální přeletová vzdálenost
Zdroje:
Sources:
Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994
Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971
Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000
Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997
http://www.joebaugher.com/usattack/a20.html
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#15080Verze : 0
MOD

Douglas A-20G - přehled výrobních bloků





Označení Provedení letounu - popis
Douglas A-20G-1-DO výzbroj: 4x pevný kanón ráže 20 mm v přídi,
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm,
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti,
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 7,62 mm ve spodní výstřelné štěrbině.
250
Douglas A-20G-5-DO výzbroj: 4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v přídi
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve výstupcích pod přídí
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 7,62 mm ve spodní výstřelné štěrbině
50
Douglas A-20G-10-DO zlepšené čističe nasávaného vzduchu před karburátory 300
Douglas A-20G-15-DO vylepšené vytápění prostor pro osádku, změny v elektroinstalaci 150
Douglas A-20G-20-DO výzbroj: 6x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v přídi
2x Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži
1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve spodním střelišti.
Byla zavedena přídavná palivová nádrž pod trupem o objemu 1 416 litrů.
350
Douglas A-20G-25-DO provedeno několik drobných změn (přistávací světla atd.) 210
Douglas A-20G-30-DO vylepšená manipulace s prázdnými zásobníky 355
Douglas A-20G-35-DO úprava stabilizátorů 215
Douglas A-20G-40-DO bylo upraveno výfukové potrubí 380
Douglas A-20G-45-DO poslední blok, zaveden sběr prázdných nábojnic 290




Použité prameny:
Jim Mesko, A-20 Havoc in action. Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1983, ISBN 0-89747-131-8.
John W. R. Taylor, Douglas DB-7, A-20 Havoc, and Boston (Bombers) and Douglas DB-7, Havoc, P-70 (Fighters), Combat Aircraft of the World from 1909 to the present. New York, G. P. Putnam's Sons, 1969, ISBN 0-425-03633-2.
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla USA, 2. Vydání, Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1992, ISBN 80-85784-01-7.
http://www.joebaugher.com/usattack/a20_17
http://www.uswarplanes.net/a20.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#519063Verze : 0
MOD
A-20G Havoc ("Eloise") z výzbroje 312th Bombardment Group na letišti v Tichomoří.
Douglas A-20G Havoc - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#32306Verze : 0
A-20G-25 Havoc (sériové číslo 43-9182), který sloužil u 668th Bombardment Squadron ze sestavy 416th Bombardment Group.
Douglas A-20G Havoc - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#151502Verze : 0
Nálet na cíle ve Francii v roce 1945 - A-20G Havoc od 669th Bombardment Squadron spadající pod 416th Bombardment Group.
Douglas A-20G Havoc - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#404875Verze : 0
MOD
A-20G-45 Havoc (sériové číslo 43-21891, "2") z výzbroje 51. mino-torpédového leteckého pluku sovětské Baltské floty, 1944.

Zdroj: viz výše
Douglas A-20G Havoc -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#404879Verze : 1
MOD
Vďaka kamufláži v stavebnici fy Matchbox asi jeden z najznámejších A-20G-25-DO "Green Hornet", Serial: P (43-9407). Stroj patril 675th Bombardment Squadron, 417th Bombardment Group, 5th Air Force, Saidor, New Guinea, 1944. Pilotom bol Lt. J.C. Pryor. Zdroje sa rôznia v podobe pravej časti nosa lietadla. Niektoré uvádzajú, že stroj na pravej prednej strane niesol označenie "Kay", iné že išlo o zrkadlovo obrátený "noseart" z ľavej strany, s výnimkou počtu bombardovacích misií (75 misií). Po havárii v roku 1945 bolo lietadlo odpísané zo stavu.


www.mission4today.com
časopis PKR č. 2, Monografia A-20 Havoc

Douglas A-20G Havoc -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#539786Verze : 1
MOD
.
Douglas A-20G Havoc - A-20G-15-DO sériového čísla 42-54255 se roku 1944 nacházel v Tule a sloužil u některého z pluků dálkových nočních stíhačů. Letoun byl upraven výměnou původní střelecké věže za sovětskou věž UTK-1 s kulometem UBT. Stroj nesl původní americkou kamufláž s nástřikem Olive Drab na horních a bočních plochách a střední šedou (Neutral Grey) na spodních plochách. Sověti bílé hvězdy původního amerického výsostného označení nahradili sovětskými  a zbytek U.S. výsostného označení zastříkali jiným odstínem zelené.

A-20G-15-DO sériového čísla 42-54255 se roku 1944 nacházel v Tule a sloužil u některého z pluků dálkových nočních stíhačů. Letoun byl upraven výměnou původní střelecké věže za sovětskou věž UTK-1 s kulometem UBT. Stroj nesl původní americkou kamufláž s nástřikem Olive Drab na horních a bočních plochách a střední šedou (Neutral Grey) na spodních plochách. Sověti bílé hvězdy původního amerického výsostného označení nahradili sovětskými a zbytek U.S. výsostného označení zastříkali jiným odstínem zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Douglas A-20G Havoc -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Douglas A-20G Havoc -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#584268Verze : 0
MOD