Název: Name: | Douglas A-20G Havoc | |
Originální název: Original Name: | Douglas A-20G Havoc | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1943-DD.MM.1944 Douglas Aircraft Co Inc., Santa Monica, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2850 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7802 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10886 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12338 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 18.69 m | |
Délka: Length: | 14.63 m | |
Výška: Height: | 5.36 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 43.2 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Wright R-2600-23 Double Cyclone - dvouhvězdicový - počet válců: 14 - vzletový výkon: 1193 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 546 km/h v 3780 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 438 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,1 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7864 m | |
Dolet: Range: | 16501) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 32752) km | |
Výzbroj: Armament: | hmotnost pum: 907 kg (pumovnice) + 907 kg (4 podkřídlové závěsníky) 6x 12,7mm pevný kulomet M2 v přídi (každý 350 nábojů) obranná výzbroj: 2x 12,7mm kulomet M2 ve hřbetní věži (každý 400 nábojů) 12,7mm pohyblivý kulomet M2 ve spodním střelišti (400 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s 907 kg pum 2) maximální přeletová vzdálenost | |
Zdroje: Sources: | Mesko, J.: A-20 Havoc in Action, Squadron-Signal Publications, 1994 Gann, H.: The Douglas A-20 (7A to Boston III), Profile Publications, 1971 Caruana, R. J., Douglas A-20 Boston/Havoc, Warpaint, 2000 Fleischer, S.; Ryś, M.: Douglas A-20 Havoc/Boston, AJ-Press, 1997 http://www.joebaugher.com/usattack/a20.html |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#15080Verze : 0
Schlange
MOD
Douglas A-20G - přehled výrobních bloků
Označení | Provedení letounu - popis | |
Douglas A-20G-1-DO | výzbroj: 4x pevný kanón ráže 20 mm v přídi, 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, 1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti, 1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 7,62 mm ve spodní výstřelné štěrbině. | 250 |
Douglas A-20G-5-DO | výzbroj: 4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v přídi 2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve výstupcích pod přídí 1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetním střelišti 1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 7,62 mm ve spodní výstřelné štěrbině | 50 |
Douglas A-20G-10-DO | zlepšené čističe nasávaného vzduchu před karburátory | 300 |
Douglas A-20G-15-DO | vylepšené vytápění prostor pro osádku, změny v elektroinstalaci | 150 |
Douglas A-20G-20-DO | výzbroj: 6x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v přídi 2x Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži 1x pohyblivý kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm ve spodním střelišti. Byla zavedena přídavná palivová nádrž pod trupem o objemu 1 416 litrů. | 350 |
Douglas A-20G-25-DO | provedeno několik drobných změn (přistávací světla atd.) | 210 |
Douglas A-20G-30-DO | vylepšená manipulace s prázdnými zásobníky | 355 |
Douglas A-20G-35-DO | úprava stabilizátorů | 215 |
Douglas A-20G-40-DO | bylo upraveno výfukové potrubí | 380 |
Douglas A-20G-45-DO | poslední blok, zaveden sběr prázdných nábojnic | 290 |
Použité prameny:
Jim Mesko, A-20 Havoc in action. Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, 1983, ISBN 0-89747-131-8.
John W. R. Taylor, Douglas DB-7, A-20 Havoc, and Boston (Bombers) and Douglas DB-7, Havoc, P-70 (Fighters), Combat Aircraft of the World from 1909 to the present. New York, G. P. Putnam's Sons, 1969, ISBN 0-425-03633-2.
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla USA, 2. Vydání, Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1992, ISBN 80-85784-01-7.
http://www.joebaugher.com/usattack/a20_17
http://www.uswarplanes.net/a20.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#519063Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
A-20G Havoc ("Eloise") z výzbroje 312th Bombardment Group na letišti v Tichomoří.
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#32306Verze : 0
A-20G-25 Havoc (sériové číslo 43-9182), který sloužil u 668th Bombardment Squadron ze sestavy 416th Bombardment Group.
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#151502Verze : 0
Nálet na cíle ve Francii v roce 1945 - A-20G Havoc od 669th Bombardment Squadron spadající pod 416th Bombardment Group.
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#404875Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
A-20G-45 Havoc (sériové číslo 43-21891, "2") z výzbroje 51. mino-torpédového leteckého pluku sovětské Baltské floty, 1944.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#404879Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Vďaka kamufláži v stavebnici fy Matchbox asi jeden z najznámejších A-20G-25-DO "Green Hornet", Serial: P (43-9407). Stroj patril 675th Bombardment Squadron, 417th Bombardment Group, 5th Air Force, Saidor, New Guinea, 1944. Pilotom bol Lt. J.C. Pryor. Zdroje sa rôznia v podobe pravej časti nosa lietadla. Niektoré uvádzajú, že stroj na pravej prednej strane niesol označenie "Kay", iné že išlo o zrkadlovo obrátený "noseart" z ľavej strany, s výnimkou počtu bombardovacích misií (75 misií). Po havárii v roku 1945 bolo lietadlo odpísané zo stavu.
www.mission4today.com
www.mission4today.com
časopis PKR č. 2, Monografia A-20 Havoc
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#539786Verze : 1
Panzer
MOD
.
A-20G-15-DO sériového čísla 42-54255 se roku 1944 nacházel v Tule a sloužil u některého z pluků dálkových nočních stíhačů. Letoun byl upraven výměnou původní střelecké věže za sovětskou věž UTK-1 s kulometem UBT. Stroj nesl původní americkou kamufláž s nástřikem Olive Drab na horních a bočních plochách a střední šedou (Neutral Grey) na spodních plochách. Sověti bílé hvězdy původního amerického výsostného označení nahradili sovětskými a zbytek U.S. výsostného označení zastříkali jiným odstínem zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Douglas |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 42-54255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
A-20G-15-DO sériového čísla 42-54255 se roku 1944 nacházel v Tule a sloužil u některého z pluků dálkových nočních stíhačů. Letoun byl upraven výměnou původní střelecké věže za sovětskou věž UTK-1 s kulometem UBT. Stroj nesl původní americkou kamufláž s nástřikem Olive Drab na horních a bočních plochách a střední šedou (Neutral Grey) na spodních plochách. Sověti bílé hvězdy původního amerického výsostného označení nahradili sovětskými a zbytek U.S. výsostného označení zastříkali jiným odstínem zelené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Douglas |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 42-54255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Douglas |
Typ letounu | Douglas A-20G Havoc |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 42-54255 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Douglas-A-20G-Havoc-t6549#584268Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.