Název: Name: | Dewoitine HD.730 | Dewoitine HD.730 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine HD.730 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.05.1940 Société Nationale de Constructions Aeronautiques du Midi, Bagnères-de-Bigorre | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.05.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.01.1940 First prototype DD.05.1940 Second prototype | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1173 kg | 2586 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1840 kg | 4057 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1870 kg | 4123 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,600 m | 41ft 4,06in |
Délka: Length: | 9,350 m | 30ft 8,11in |
Výška: Height: | 3,180 m | 10ft 5,2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,00 m2 | 236.81 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 83,64 kg/m2 | 17.13 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Renault 6Q-03, vzduchem chlazený invertní řadový šestiválec o výkonu 176 kW. Vrtule dvoulistá | Renault 6Q-03, inline inverted six-cylinder air-cooled, rated 240 hp, driving two bladed propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 230 km/h v 2000 m | 142.9 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 187 km/h v 1500 m | 116.2 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,62 min do 4200 m | 14,62 min to 13780 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5121 m | 16800 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1362 km | 846.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm s 300 náboji a 1x pohyblivý kulomet Darne ráže 7,5 mm v zadní části kabiny s 300 náboji. Pumový náklad: 8x 10 kg puma | One fixed forward firing 0.295 inch Darne gun, 300 rounds and one flexibly mounted 0.295 inch Darne gun in rear cockpit, 300 rounds. Bomb load: Up to 172 lb bombs (eight 22 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V roce 1938 objednalo francouzské námořnictvo plovákový průzkumný/pozorovací letoun, který měl vzlétat pomocí katapultu z palub válečných lodí. Prací na projektu se ujal Emilie Dewoitine v nové společnosti SNCAM, která byla společenstvím znárodněných leteckých továren. Námořnictvo objednalo stavbu dvou prototypů označených HD-730. | The Dewoitine HD-730 was designed by Emile Dewoitine at the Société nationale des constructions aéronautiques du Midi (SNCAM), was nationalised, in order to meet a French Navy requirement for a light catapult-launched observation aircraft, with two prototypes ordered in 1938. The HD.730 was constructed completely in metal, except the control areas which were finished in fabric. The wings were foldable for onboard storage. Undercarriage were twin floats. The twin vertical stabilizers carried rudders on the ends of the horizontal fins, and the crew of two was housed onder a long cabin roof made from transparent material. In March 1938, two prototypes were ordered, which received an inline engine of type Renault 6Q-03 for propulsion. In February 1940, the trial sample HD.730.01 took off for the first time from the Etang de Berre |
Zdroje: Sources: | L+K 8/1984, Václav Němeček, Dewoitine HD-730/731, Letadla 39-45 guyrevel.free.fr ww2photo.mimerswell.com archiv autora |