Název: Name: | Dewoitine D.510 C.1 | |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.510 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1934-DD.MM.1936 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse / DD.MM.1936-DD.02.1937 Société des établissements Lioré et Olivier, Argenteuil / DD.02.1937-DD.07.1937 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, Argenteuil / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1934-DD.07.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 118 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 14.08.1934 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1496 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1929 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,092 m | |
Délka: Length: | 7,940 m | |
Výška: Height: | 2,75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 116,909 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovám výkonu 615 kW při 2 400 ot/min a 633 kW při 2 400 ot/min v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá kovová, vrtulové listy s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 402 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 332 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,85 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,3 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | |
Dolet: Range: | 740 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 860 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-9 v ose vrtule s 60 granáty a 2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm v křídlech nebo později 2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v křídlech s 300 náboji na hlaveň. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45, Stíhací a bombardovací letadla Francie a Polska, Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2003, str. 127, ISBN 80-7238-284-5. L+K 9/1971, Letdla 1939-45, Dowoitine D-510, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/d510.html www.militaryfactory.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#165033Verze : 0
Vláďa
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww2/d510.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine D.510 C.1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine D.510 C.1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Dewoitine D.510 C.1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#572429Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Dewoitine D.510
Uživatelské krajiny :
Venezuela, Španielsko (republikáni), Čína (nacionalisti), Francúzsko
Dewoitine D.510 bol jeden z typov série D.500. Celokovový dolnoplošník s otvorenou kabínou a pevným podvozkom bol v tridsiatych rokoch používaný hlavne francúzskym letectvom. Vyvinutý bol v roku 1934 vo Francúzsku firmou konštruktéra Emila Dewoitine. Vývoj radu D.500 pokračoval a vyústil do pravdepodobne najlepšej francúzskej stíhačky druhej svetovej vojny D.520.
Bojový krst zažil D.510 počas bojov v španielskej občianskej vojne na strane republikánskeho letectva.
Koncepcia umiestnenia hlavňovej výzbroje bola poňatá vylúčením palby cez okruh listov vrtule. Pár 7,5 mm guľometov bol umiestnený v kvapkovitých krytoch na spodnej strane krídel v dostatočnej vzdialenosti aby strieľal mimo okruh vrtule. 20mm kanón strieľal dutým hriadeľom vrtule. Táto koncepcia bola špecialitou série D.500 a svojim poňatím sa riešila od svojich koncepcií iných vtedajších strojov.
Stroj bol vyvinutý z modelu D.501 namontovaním silnejšieho motoru a z toho vyplívajúcimi vylepšeniami. V službe zotrval až do roku 1940. Počas francúzskej kampaňe sa do bojov údajne nezapojil. Bol by zrejme pre svoju nízku rýchlosť (okolo 400 km/h) a slabú pancierovú ochranu posádky ľahkou korisťou pre Bf 109. Celkovo bolo vyrobených okolo 120 ks a niekolko desiatok kusov bolo aj exportovaných. D.510 predstavoval slepú vývojovú vetvu koncepcie stíhacích lietadiel a historia tomu dala plne za pravdu.
Napriek tomu disponoval D.510 fatálnou vymoženosťou, jedinečnou v celej histórii letectva. Keď sa totiž stroj dostal do vývrtky, stačilo iba kustiť knipel a kormidlá a stroj sa sám vyrovnal! Nevedno či to bola štastná zhoda náhod alebo úmysel konštruktérov. Každopádne sa tým pádom stal stroj veľmi cenený pre výcvik mladých a neskúsených pilotov a zachránil tak mnoho životov.
Zdroje ABC a internet.
Farebný trojpohľad J.Velca k videniu tu :
www.mo-na-ko.net
Uživatelské krajiny :
Venezuela, Španielsko (republikáni), Čína (nacionalisti), Francúzsko
Dewoitine D.510 bol jeden z typov série D.500. Celokovový dolnoplošník s otvorenou kabínou a pevným podvozkom bol v tridsiatych rokoch používaný hlavne francúzskym letectvom. Vyvinutý bol v roku 1934 vo Francúzsku firmou konštruktéra Emila Dewoitine. Vývoj radu D.500 pokračoval a vyústil do pravdepodobne najlepšej francúzskej stíhačky druhej svetovej vojny D.520.
Bojový krst zažil D.510 počas bojov v španielskej občianskej vojne na strane republikánskeho letectva.
Koncepcia umiestnenia hlavňovej výzbroje bola poňatá vylúčením palby cez okruh listov vrtule. Pár 7,5 mm guľometov bol umiestnený v kvapkovitých krytoch na spodnej strane krídel v dostatočnej vzdialenosti aby strieľal mimo okruh vrtule. 20mm kanón strieľal dutým hriadeľom vrtule. Táto koncepcia bola špecialitou série D.500 a svojim poňatím sa riešila od svojich koncepcií iných vtedajších strojov.
Stroj bol vyvinutý z modelu D.501 namontovaním silnejšieho motoru a z toho vyplívajúcimi vylepšeniami. V službe zotrval až do roku 1940. Počas francúzskej kampaňe sa do bojov údajne nezapojil. Bol by zrejme pre svoju nízku rýchlosť (okolo 400 km/h) a slabú pancierovú ochranu posádky ľahkou korisťou pre Bf 109. Celkovo bolo vyrobených okolo 120 ks a niekolko desiatok kusov bolo aj exportovaných. D.510 predstavoval slepú vývojovú vetvu koncepcie stíhacích lietadiel a historia tomu dala plne za pravdu.
Napriek tomu disponoval D.510 fatálnou vymoženosťou, jedinečnou v celej histórii letectva. Keď sa totiž stroj dostal do vývrtky, stačilo iba kustiť knipel a kormidlá a stroj sa sám vyrovnal! Nevedno či to bola štastná zhoda náhod alebo úmysel konštruktérov. Každopádne sa tým pádom stal stroj veľmi cenený pre výcvik mladých a neskúsených pilotov a zachránil tak mnoho životov.
Zdroje ABC a internet.
Farebný trojpohľad J.Velca k videniu tu :
www.mo-na-ko.net
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#139241Verze : 0
Zajímavé kamufláže Dewoitiny D.510 C.1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#165034Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.