Název: Name: | Dewoitine D.500 C.1 | |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.500 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1934 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse / DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil / | |
Období výroby: Production Period: | 23.11.1932-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 101 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.06.1932 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1287 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1710 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,090 m | |
Délka: Length: | 7,740 m | |
Výška: Height: | 3,630 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,636 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | prototyp: Hispano-Suiza 12Nbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485 kW (660 k) a max. výkonu 544,3 kW (740 k) v h= 4 000 m při 2 100 ot/min sériová výroba: Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485 kW (660 k) a max. výkonu 507,5 kW (690 k) v h= 3 900 m při 2 600 ot./min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 359 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 304 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,3 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | |
Dolet: Range: | 853 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | - km | |
Výzbroj: Armament: | Prototyp: 2x pevný kulomet Vickers ráže 7.7 mm nad motorem Sériově vyrobené: 2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm nad motorem 2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm v křídlech (později vyrobené stroje). | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Squadron/Signal. Aircraft Number 180, Alain Pelletier, French Fighters of World War II Bartlomiej Belcarz, AirMagazine No.24, Las sections de chasse Polonaises improvisees en France en 1940, 12/2004, page 52. http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/253525 http://avia-museum.narod.ru/france/ aviarmor.net archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-500-C-1-t1059#497066Verze : 0
Vláďa
MOD
Dewoitine D.500 C.1
Stručná historie:
Prototyp stíhacího letounu Dewoltine D.500 01 na širokém pevném podvozku s aerodynamickými kryty kol, vypadal bojechtivě. První let provedl známý zkušební pilot Marcel Doret dne 18. června 1932. Letoun neměl příliš dobré vlastnosti, na křídle nebyly vztlakové klapky a tak přistávací rychlost byla na tuto dobu dost velká, mezi dětské nemoci lze počítat i přehřívání motoru. dále se vyskytly problémy s ovladatelností letadla ve vývrtce, ale vcelku byl stroj považován za poměrně zdařilý a pro svůj vzhled a technické řešení byl obdivován. V roce 1933 bylo objednáno 15 předsériových a 45 sériových letadel. Výzbroj Dewoitine D.500 C.1 tvořily nejprve dva kulomety Vickers ráže 7,7 mm, ty byly později nahrazeny kulomety Darne 32 ráže 7,5 mm. Byly instalovány nad motor, později vyráběná letadla dostala další dva kulomety do křídel vně noh podvozku. Dewoitine D.500-C1 létala nejprve s motorem Hispano-Suiza 12Nbrs, později s motorem Hispano-Suiza 12Xbrs.
Stručná historie:
Prototyp stíhacího letounu Dewoltine D.500 01 na širokém pevném podvozku s aerodynamickými kryty kol, vypadal bojechtivě. První let provedl známý zkušební pilot Marcel Doret dne 18. června 1932. Letoun neměl příliš dobré vlastnosti, na křídle nebyly vztlakové klapky a tak přistávací rychlost byla na tuto dobu dost velká, mezi dětské nemoci lze počítat i přehřívání motoru. dále se vyskytly problémy s ovladatelností letadla ve vývrtce, ale vcelku byl stroj považován za poměrně zdařilý a pro svůj vzhled a technické řešení byl obdivován. V roce 1933 bylo objednáno 15 předsériových a 45 sériových letadel. Výzbroj Dewoitine D.500 C.1 tvořily nejprve dva kulomety Vickers ráže 7,7 mm, ty byly později nahrazeny kulomety Darne 32 ráže 7,5 mm. Byly instalovány nad motor, později vyráběná letadla dostala další dva kulomety do křídel vně noh podvozku. Dewoitine D.500-C1 létala nejprve s motorem Hispano-Suiza 12Nbrs, později s motorem Hispano-Suiza 12Xbrs.
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-500-C-1-t1059#165002Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie a kamufláž této stíhačky
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-500-C-1-t1059#165004Verze : 0
Vláďa
MOD
Dewoitine D.500
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-500-C-1-t1059#337962Verze : 0
Trojpohledový náčrtek D.500 C.1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-500-C-1-t1059#165003Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.