Main Menu
User Menu

Dewoitine D.27

     
Název:
Name:
Dewoitine D.27
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.27
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1929 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
03.06.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
970 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1330 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
6,500 m
Výška:
Height:
2,900 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,235 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Mb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 423 kW (575 k) a nominálním výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
290 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
255 km/h v 1500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9250 m
Dolet:
Range:
700 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže Darne 7,5 mm nad motorem.
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Vývoj Dewoitine D.27 byl zahájen firmou Construction Aeronautique E. Dewoitine, ta byla zanedlouho zrušena a Emile Dewoitine přesunul další vývoj do Švýcarska do fy EKW Eidgenösschische Konstruktionswerkstätten), jakmile se podařilo založit ve Francii společnost Sociéte Aéronautique Francaise-Avions Dewoitine, začal Emile Dewoitine nabízet stíhací D.27 zahraničním zájemcům. Ač se jednalo o poměrně zdařilé letouny, nepotkal je příliš velký obchodní úspěch. Čtyři letouny byly prodány do tehdejší Jugoslávie (dva byly sestaveny v tamní továrně Zmaj), další tři do Rumunska, prototyp a pět dalších do Švýcarska, kde proběhla další licenční výroba. Zbylé stroje létaly ve Francii, kde se sedm z nich po náležitém zesílení konstrukce letounu účastnilo testů na palubě francouzské letadlové lodi Bearn, následně do pěti nich byly instalovány různé typy motorů a přeznačeny na D.53 byly neúspěšně nabídnuty francouzskému letectvu.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
www.flugzeuginfo.net
https://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27
https://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
https://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-t165237#498815Verze : 0
MOD