Název: Name: | Dewoitine D.19.01 (první prototyp) | Dewoitine D.19.01 (1st prototype) |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.19.01 (1er prototype) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1925-DD.MM.1925 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (1st prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1925 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1553 kg | 3424 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,500 m | 41ft |
Délka: Length: | 7,900 m | 25ft 11in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | 258.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 64,708 kg/m2 | 13.25 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Jb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 294 kW (400 k) a 338 kW (460 k) v h= 2 000 m. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Jb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 395 hp for take-off and combat power output 454 hp at 6,562 ft, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v 0 m | 149.1 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,5 min do 4000 m | 11,5 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | 28871 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v přídi letounu. | Two fixed forward-firing 0.303 inch fuselage-mounted Vickers machine-guns. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Údaje se vztahují k prvnímu prototypu Dewoitine D.19.01, který měl nové křídlo s mírně větším rozpětím a byl poháněn motorem Hispano-Suiza 12Jb, na podvozku byly chladiče typu Lamblin. Po zkouškách byl odmítnut francouzským letectvem, předveden byl Švýcarům, kteří si vymínili změny, upraven byl druhý prototyp a postaveny další tři upravené stroje D.19. První prototyp zůstal zřejmě v původním provedení ve Francii. | The first prototype Dewoitine D 19.01 appeared in the summer of 1925 with a 400hp Hispano-Suiza 12Jb, this engine was cooled the paired Lamblin radiators mounted on the undercarriage. By comparison with the D 1, the D 19 had parasol-wing configuration, but featured an all-new wing of increased span. This prototype was rejected by the French Air Force. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of fighters, London, Salamander Books Limited, Gordon ISBN 1-85833-777-1. www.aviafrance.com www.aviastar.org http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |