Dewoitine D.19.01

Dewoitine D.19 (1er prototype)
     
Název:
Name:
Dewoitine D.19.01 (první prototyp) Dewoitine D.19.01 (1st prototype)
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.19.01 (1er prototype)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (1st prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1553 kg 3424 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,500 m 41ft
Délka:
Length:
7,900 m 25ft 11in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2 258.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
64,708 kg/m2 13.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Jb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 294 kW (400 k) a 338 kW (460 k) v h= 2 000 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Jb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 395 hp for take-off and combat power output 454 hp at 6,562 ft,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v 0 m 149.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,5 min do 4000 m 11,5 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v přídi letounu. Two fixed forward-firing 0.303 inch fuselage-mounted Vickers machine-guns.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Údaje se vztahují k prvnímu prototypu Dewoitine D.19.01, který měl nové křídlo s mírně větším rozpětím a byl poháněn motorem Hispano-Suiza 12Jb, na podvozku byly chladiče typu Lamblin. Po zkouškách byl odmítnut francouzským letectvem, předveden byl Švýcarům, kteří si vymínili změny, upraven byl druhý prototyp a postaveny další tři upravené stroje D.19. První prototyp zůstal zřejmě v původním provedení ve Francii. The first prototype Dewoitine D 19.01 appeared in the summer of 1925 with a 400hp Hispano-Suiza 12Jb, this engine was cooled the paired Lamblin radiators mounted on the undercarriage. By comparison with the D 1, the D 19 had parasol-wing configuration, but featured an all-new wing of increased span. This prototype was rejected by the French Air Force.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of fighters, London, Salamander Books Limited, Gordon ISBN 1-85833-777-1.
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
archiv autora

Dewoitine D.19.01 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-19-01-t165187#498716 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více