Main Menu
User Menu

Dewoitine D.1 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.1 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.1 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.192R Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
DD.MM.1925-DD.MM.192R Société d'Emboutissage et de Constructions Mécaniques, Colombes /
DD.MM.1924-DD.MM.1924 SA Aeronautica Ansaldo, Genova /
Období výroby:
Production Period:
18.01.1925-DD.MM.192R sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Dewoitine:
4 D.1
3 D.1bis
4 D.1ter


SECM:
108 D.1 C.1 (D.1ter)


Ansaldo:
1 AC.1
První vzlet:
Maiden Flight:
18.11.1922
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
820 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1240 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,500 m
Délka:
Length:
7,500 m
Výška:
Height:
2,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
62,00 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fb kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 220,6 kW (300 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v 2000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,6 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
Emile Dewoitine se v roce 1921 zúčastnil soutěže o jednomístný stíhací letoun. Prototyp D.1.01 byl hornoplošník se špatným výhledem vpřed. vylepšená verze D.1bis měla výhled vylepšený díky odlišnému vzpěrovému systému. Tyto letouny zakoupila letectva ČSR, Japonska, Švýcarska a Itálie koupila licenční práva. Dalším modelem byl D.1ter, úpravy byly opět v ukotvení horního křídla, tak aby se ještě více zlepšil výhled. Tyto letouny sloužily v omezeném množství na francouzské letadlové lodi Béarn
Počet vyrobených letounů lze obtížně určit, protože některé zdroje sem započítávají také další typy postavené na základě původní D.1 (D.8, D.9, D.12, D.19 a D.21). Celkem bylo vyrobeno asi 540 letadel této řady, navzájem se odlišující použitým motorem nebo křídlem.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of fighters, London, Salamander Books Limited, Gordon ISBN 1-85833-777-1.
www.aviastar.org
https://fr.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.1
https://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd1.html
www.aviafrance.com
upload.wikimedia.org

Dewoitine D.1 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-1-C-1-t164345#497273Verze : 0
MOD
www.aviastar.org
Dewoitine D.1 C.1 - D.1bis exportovaný do Japonska. Další dva koupily Československo a Itálie. Od prototypu a prvních tří předsériových strojů se lišily křídlem umístěným na pylonu.

D.1bis exportovaný do Japonska. Další dva koupily Československo a Itálie. Od prototypu a prvních tří předsériových strojů se lišily křídlem umístěným na pylonu.
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-1-C-1-t164345#509714Verze : 0
MOD
sr.wikipedia.org

Dewoitine D.1 C.1 - Jeden z 44 Dewoitin D.1 C.1 postavených pro království SHS. Kvůli nedostatku kapacit probíhala veškerá sériová výroba typu u firmy SECM-Amiot.

Jeden z 44 Dewoitin D.1 C.1 postavených pro království SHS. Kvůli nedostatku kapacit probíhala veškerá sériová výroba typu u firmy SECM-Amiot.
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-1-C-1-t164345#509716Verze : 0
MOD