Dassault Mirage 50C

50EV / 50FC
     
Název:
Name:
Dassault Mirage 50C Dassault Mirage 50C
Originální název:
Original Name:
Dassault Mirage 50C
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1979-DD.MM.1991 Avions Marcel Dassault-Breguet Aviation, Mérignac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1979-DD.MM.1991
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 Mirage 50C
6 Mirage 50EV (+ 3 konverze Mirage 5M, 6 koverzí Mirage IIIEV/5V)
8 Mirage 50FC (konverze Mirage 5F)
První vzlet:
Maiden Flight:
15.04.1979
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé tailless
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7150 kg 15763 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9900 kg 21826 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13700 kg 30203 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,22 m 26ft 11,62in
Délka:
Length:
15,56 m 51ft 0,6in
Výška:
Height:
4,50 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,85 m2 375.12 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SNECMA Atar 9K-50 o tahu 49,18 kN / 70,59 kN s přídavným spalováním SNECMA Atar 9K-50, thrust 11055 lbf / 15870 lbf with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3450 l
3x 1300 l přídavná nádrž nebo
2x 1100 nebo 1700 l přídavná nádrž
759 Imp gal / 911 US gal
3x 286 Imp gal / 343 US gal drop tank or
2x 242 / 291 or 374 Imp gal / 449 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2237 km/h v 12000 m 1390 mph in 39370 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
185 m/s 36417.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,4 min do 12200 m 4,4 min to 40026 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m 59055 ft
Dolet:
Range:
630 km 391.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon DEFA 552 ráže 30 mm, 125 nábojů každý


2x Matra R.550 Magic II nebo Matra Super 530
...
2x 20 mm DEFA 552 cannon, 125 rpg


2x Matra R.550 Magic II or Matra Super 530
...
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- exportní varianta Mirage III s motorem Atar 9K-50
- subvarianty:
50C - víceúčelová varianta pro Chile, radar Cyrano IV
50FC - víceúčelová varianta pro Chile, konverze z Miragí 5
50EV - víceúčelová varianta pro Venezuelu, navíc kachní plochy, nový radar


50CN Pantera - chilská modernizace firmy ENAER zahrnující novou avioniku, kachní plochy a zvětšený nos odpovídající IAI Kfir
-
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul. Mirage, Modern Combat Aircraft 23. Ian Allan, London 1985. ISBN 0-71101-512-0.
Munson, Kenneth. Fighters in service: Attack and Training Aircraft since 1960. Blandford Press, London 1975.
Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane's, London 1975.
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-50C-t169232#506533 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Dassault Mirage 50C - Dassault Mirage 50EV

Dassault Mirage 50EV
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-50C-t169232#506534 Verze : 0
blog.163.com

Dassault Mirage 50C - Dassault Mirage 50C

Dassault Mirage 50C
URL : https://www.valka.cz/Dassault-Mirage-50C-t169232#506535 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více